![]() |
[Geluid]Ruis
IK heb de creative audigy 2 geluidskaart
+ creative 6.1 boxen als geen muziek draai, hoor ik een constante ruis ik heb al verschillende dingen geprobeerd: - alle line-in uitgezet - snoeren gecontroleerd - kaart gecontroleerd - drivers geupdate ik ben een beetje ten einde raad, heeft iemand nog een idee? |
weet je zeker dat het de kaart is? probeer eerst eens andere boxjes, misschien ben je er dan meteen uit. :)
|
Alles goed ge-aard?
|
Citaat:
|
Zelfde probleem met andere boxen (altec lansing) :(
en ja alles is goed geaard, ik vind het zeer vreemd als ik oude drivers draai dan hoor ik het alleen door de front center speaker, misschien helpt dat iets. en heeft iemand nu een idee? |
ik had dit ook met mijn SB live 1024!
ook met alle line-in hardwarematig uitgeschakeld bij mij hielp het om de stekkertjes die in de line-in gaan eruit te halen |
Als ik de stekkers achter uit de geluidskaart haal diet ie het nog steeds (alles eruit)
zou het dan ook kunnen komen omdat de kabels dichtbij elkaar liggen? :confused: |
misschien is het het proberen waard om de zwakstroom en de 230V~ van elkaar te scheiden, maar zeker weten of het werkt doe ik niet.
|
Heb je je cdrom of dvd speler of wat dan ook intern aan je geluidskaart bevestigd?
|
eerst dacht ik dat het daar aan lag die cdrom geluid
maar als ik alle stekkers uit de kast trek heb ik het nog steeds |
Citaat:
ik heb ook ooit (een jaar of 4 terug) met een brakke geluidskaart gezeten die zeer veel ruis uitzond |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13. |