![]() |
windows probleem
als ik de computer opstart staat er eerst
"Ongeldige boot.ini er word opgestart van C:\windows\ " en dan krijg ik een ander scherm waaar staat "windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: \windows\SYSTEM\vga850.fon " dan staat er dat ik met de orginele cd-rom met instalatiebestanden kan proberen dit probleem te repareren maar als ik dat doe vraagt hij een administrator password. Maar zover ik weet heb ik helemaal geen password op de computer zitten ??? dus daar kom ik niet verder Ik heb echt geen idee wat ik nu moet proberen. Is er nog een manier mijn bestanden te redden ? (ik heb trouens win xp home edition) |
Een oplossing weet ik niet zo even, maar ik kan je wel adviseren voorzichtig te doen met essentiële windows bestanden, en backups van bestanden te maken op cd-rw's o.i.d.
|
tijdens windows setup heb je een Admin pass in moeten vullen.
als je dat niet gedaan hebt, moet je dus bij die password prompt meteen op enter drukken. wat je ook kunt proberen is booten vanaf de cdrom en dan F2 indrukken. dat start (d8 ik) automated system recovery. |
start met de windows cd op en herstel de installatie. Maar wat makkelijker is, als je effe je boot.ini post kunnen we kijken wat er ongeldig aan is, en dat evt verbeteren. verder moet je effe van iemand die ook win xp home edition heeft effe het bestand vga850.fon op een schijfje zetten, en bij jou op de computer zetten. Omdat ik vrijwel zeker weet dat dat een standaar systeem bestand is, en dus niet per systeem verschillend.
|
Citaat:
|
ff knoppix o.i.d. downen...want je kunt wel op internet anders kun je dit niet posten en dan je windows partitie mounten en de bestanden naar een diskette kopieren en die weer inlezen op de pc waar je nu bezig bent.
-WJ |
Citaat:
|
Als je windows over de versie die je nu hebt heen installeerd dan worden de bestanden die je mist er weer opgezet. Heb ik ook een keer gehad met een soortgelijk iets.Ging toen goed.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35. |