![]() |
Sorry mama
Sorry mama
Ik ben een beetje verdrietig, mama ik kan het niet meer aan. Ik ben zo dik, mama eten lukt echt niet meer. Ik zou zo graag willen, mama stoppen met het kotsen. Ik doe het alleen voor jou, mama anders schaam je je misschien voor mij. Want jij bent mijn voorbeeld, mama op jou wil ik lijken mooi als een engel slank als een zonnestraal Ik zou zo graag willen dat je eens trots op me was mama, mama, sorry mama ik heb al een tijd niet meer gedicht, dit was weer mijn eerste beginseltje, ik vind het zelf nog niet zo mooi, wil nog wat verbeteren, maar ik weet niet wat... iemand nog tips? *Stargirl* |
Kotsen is te direct, misschien dat je dat iets minder direct neer kunt zetten. (Stoppen met wat ik nu doe, ik zeg maar wat, maar toch... ik weet het niet precies)
De 2e strofe vind ik echt heel erg mooi! :) Loopt goed, is heel duidelijk... goed gedaan! (y) |
Heel mooi idd..
Echt heel mooi.. Je hoeft geen antwoord te geven maar spreek je uit ervaring? Is dit iets wat je zelf hebt meegemaakt? Kusj |
dankje voor de tip, ben het er wel mee eens dat kotsen te direct is...
ehm nee ik spreek niet uit ervaring, wel iets wat in mijn omgeving speelt en daardoor zit het in mijn hoofd... bedankt voor de complimentjes :) -x- *Stargirl* |
Ik ben het eens met Anne, het is veel te direct, waarbij je in strofe 2 iets minder expliciet bezig bent, maar toch, meer met metaforen, beeldspraak, ritme en vorm doen...
|
Ik vind de 2de strofe prachtig..
De 1ste, veel te wanhopig.. |
Als iets "veel te wanhopig" overkomt, is het toch juist erg goed geschreven, of mis ik iets? Ik vind het kinderachtig geschreven, daardoor komt het niet goed over, bij mij.
|
Eerlijk gezegd vind ik wanhoop juist een mooi gevoel: als je dat over kan brengen, heb je volgens mij al iets goed gedaan. volgens mij kunnen gedichten nooit 'te wanhopig' zijn. ik vind het 'mama' achter vele zinnen op zich wel iets hebben: het spreekt aan zegmaar. maar het zorgt er ook voor dat het inderdaad een beetje kinderlijk overkomt. toch zou ik het zelf niet teveel veranderen, maar bijvoorbeeld alleen in de eerste zin er 'mama' achter zetten, anders is het zo een opsomming.
|
Het woord kotsen zou ik persoonlijk ook vervangen .. dat maakt het ineens zo grof, terwijl je rest vrij lieflijk is. Ik vind je tweede strofe mooi.
|
Mooi gedicht
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50. |