![]() |
Een groot ghetto
ik weet niet of dit op lifestyle hoort, anders moeten jullie het maar ff veranderen.
ik vind dat de hele randstad (ik woon in utrecht) steeds meer op 1 grote achterstandswijk begint te lijken. als ik hoor van iedereen wat er overal gebeurt dan is dat wel om van te schrikken vind ik. ik kan genoeg voorbeelden opnoemen. Marokkanen en turken die de macht over een hele wijk overnemen, er wordt gewoon overdag drugs gedeald bij een paar woningen, en dan met hele kilo's tegelijk, vechtpartij hier, verkrachting daar, (een vriendin van mij is op een taxistandplaats door 15 :eek: taxichauffeurs verkracht) etc. wie is het met mij eens? |
Ik
|
Ik denk dat je in de verkeerde wijk woont.
|
ik niet
lul niet zo dom en ga es naar school debiel |
je nick zegt al genoeg
http://www.handykult.de/plaudersmilies.de/rolleyes.gif |
Citaat:
mijn nick? |
Citaat:
die NL ;) |
Ik vraag me af waarom je woord ghetto wilt koppelen aan een buurt waarin Marokkanen en Turken mentaal overwicht hebben.
|
Bovendien komen problemen niet door de allochtoon, maar door de mens. Met dit soort posts maak je de differentiatie alleen maar erger.
|
Citaat:
oooh, ik heb zoizo een hekel aan mensen die iets met nederland hebben(n) ben er geboren maar ben er absoluut niet trots op |
Citaat:
Alsof ik hier als nick VLAANDEREN zou neerpoten :confused: . Enfin, ieder zijn nickkeuze natuurlijk ;) . |
Citaat:
ik haat dat nationalisme(n) bah bah bah |
Hoe kun je daar nou ook trots op zijn? Het is niet alsof je zelf iets hebt hoeven doen voor het feit dat je Nederlander bent ofzo...
|
Een land kan ons een nationaliteit geven, maar geen identiteit. Sommige mensen verliezen dat wel eens uit het oog. ;)
Ik ben veel meer pro-Vlaams op het moment vanwege de fantastische taal ("neerpoten" :D) en pro-Duits vanwege het linkse beleid daar. :o |
Citaat:
duidelijkheid is een gave |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dacht dat t een reply was op mijn post:o |
Citaat:
|
Citaat:
|
:)
|
Ghetto of niet, het is er wel gezelliger dan in een of andere stinkdorp (n)
|
Citaat:
trouwns dit gebeurt echt overal niet alleen in de randstad en er gebeuren ook genoeg goede dingen duzzzzz het is maar net hoe je het bekijkt... in jou geval een beetje pessimistisch duzz (n) |
stomme imbeciel
|
kom da Weesp-GhEtTo ook checkah dan GEK!
|
Ghetto´s zijn stoer, alleen marokkanen en turken niet.
|
Citaat:
allemaal domme racisten hiero |
Citaat:
|
Citaat:
|
of je geeft me redenen zodat we erover kunnen discussieren als je durft
|
ik heb geen vooroordelen, ik vind gewoon niemand stoer, dus marokkanen en turken ook niet, that´s it...
|
ghetto's wel zei je
|
tsja, ik ben niet altijd even serieus :o
|
Rambo, je moet niet zo happen
|
Citaat:
Groot gelijk dat je hebt. Ik heb pas moeite moeten doen om nederlander te worden :| 10 jaar lang bureacratisch getouwtrek tussen partijen. Duizenden guldens en euro's uitgegeven aan advocaten en gemeentes. Standaard elk jaar naar het politiebureau voor een checkup, kijken of ik niet stout ben geweest en een stempeltje. Op mijn 18e kreeg ik zelfs een kruisverhoor of ik wel goed genoeg geintegreerd was, zelfs na 10 jaar verblijf hier :| En je moet niet zo zeiken NL. Het is altijd slecht geweest, enige verschil is dat je het nu pas echt merkt. |
[Paranoide]
Mja, dan is het nu dus wachten op de Néderlandse Tupac-afgietsels. :| |
[Faery]
Ja. |
zijn jullie een stelletje\/?
|
Alleen als jij de sex filmt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In mijn dorp zijn er mensen die met een honkbalknuppel bij de deur liggen omdat de politie niet meer durft in te grijpen..
Nou ja boeie, ik woon aan de goeie kant van het dorp.. |
ja hoor, hoe kan zo'n gebied nou een ghetto zijn, das vette onzin. een ghetto is een (achterstands)wijk binnen een stad met waarin een meerderheid van de mensen van een bepaalde cultuur is die afwijkt van de in dat land gangbare.
de randstad kan dus nooit een ghetto zijn. btw, wat te denken van alle plaatsen rondom utrecht (bussum, hilversum ed) dus je blaast het vet op, nerges voor nodig en btw als je naar de criminaliteitscijfers kijkt valt t ook wel mee, je zit gewoon n beetje domme lpf (....witte sneeuw....) praat te verkondigen: dingen opblazen, begrippen niet begrijpen en niet naar de feiten kijken.... |
zo klein is de randstad niet. er zijn maar een paar wijken die van die probleemwijken zijn.
|
een vriendin van mij is op een taxistandplaats door 15 taxichauffeurs verkracht
getver :mad: maargoed ben t verder niet met je eens. overal gebeuren nare dingen, dat maakt t nog geen ghetto situatie. |
Ik vind het gewoon 'eng' worden dat er steeds meer van die absurde dingen gebeuren..
En ik heb er gewoon weinig vertrouwen in dat bijvoorbeeld de politie er iets aan doet. Je hoort steeds ergere dingen die er gebeuren en het lijkt alsof het steeds meer gebeurd. En dat benauwd me |
Citaat:
|
Ik heb het idee dat het hele veiligheids-gebeuren schromelijk overdreven wordt. Heldere statistieken zijn moeilijk te vinden, maar ik vond o.a. dit. Daaruit blijkt dat het aantal delicten slechts marginaal is toegenomen, maar dat het veiligheidsgevoel de laatste jaren wél met sprongen achteruit gaat.
Dat lijkt me niet zo gek. Veiligheid kun je m.i. niet meten, hooguit hoe veilig men zich voelt. Door de constante hype ("meer blauw op straat") wordt elk incident breed uitgelicht in de media, wat mensen het idee geeft dat het levensgevaarlijk is om je op straat te vertonen. De openingspost is waanzin, ik schat dat het aantal buurten waar ik 's nachts niet alleen over straat durf op 1 a 2 handen te tellen is. |
Citaat:
Bovendien is het voor rechts Nederland altijd makkelijk om te klagen over allochtonen en ze uit te maken voor vanalles en nog wat, maar structurele oplossingen aanreiken doen ze niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06. |