![]() |
bobbeltjes op mijn arm
Ik heb allemala bobbeltjes op mijn boven armen en het wil niet weg, het hete volgens mij hoornverstopping en ik heb gemerkt dat veel meer mensen het hebben, maar ik vroeg me af of je er ooi van af kan komen en dan hoe? en wie hier dat allemaal nog meer hebben?
|
Sommige mensen hebben het idd alleen op hun bovenarnmen........bij mij zit het op mijn hele armen en benen.
Je hebt dan een extra hoornlaag waardoor je haarzakjes verstopt raken en gaan ontsteken........ Echt iets kan je er niet tegen doen, ik heb er een hele tijd echt vele last van gehad en toen heb ik candalid (?) creme gehad via een dermatoloog maar daar werd het alleen maar erger van. Verder zijn wisselbaden (eerst warm, dan ijskoud, warm enzo) heel goed voor de doorbloeding van je huid, ik heb een soort van rieten scrubhandschoen die de bobbeltjes wat minder maakt en veel in de zon helpt ook. Daarbij wordt het naar mate je ouder wordt ook steeds minder, bij mijn broer is het bijna weg en bij mijn vader helemaal. Ook biju mij is het inmiddels een stuk minder........maar als je zorgt dat je huid lekker bruin wordt valt het ook een stuk minder op........ Ow en je moet je huid laten luchten dus zo veel mogelijk korte kleding aan! Nou dat was het alweer.......hoop dat je er wat aan hebt en ik zou me als ik jou was er niet te veel van aantrekken......ik zoe het bij mezelf best goed en ben daar best onzeker over geweest....deed dan geen rokjes aan enzo, echt alleen lange broeken ook al was het 35 graden......maar ik merk nu dat er heel veel mensen zijn die ik al lang ken die het nog nietw eten, of die af en toe een opmerking maken dat ik kippevel heb, zo schijnt het er een beetje uit te zijn.......bij mij is het alleen op me bovenbenen nog maar rood........ Maar goed.........succes ermee xxx |
Citaat:
heel lang aan zitten frutten omdat ik dacht dat het gewoon puistjes waren ofzo maar bij mij is het vanzelf over gegaan |
Ik heb dat zelf ook. Eerst stoorde ik me er heel erg aan, dus ben ik naar een Reformwinkel geweest waar ze mij een hele fijne (als in; niet grof qua korreltjes) scrub hebben gegeven die erg goed hielp.
Dus de oplossing is idd scrubben, maar de scrub die je gebruikt moet niet te grof zijn (dus gezichtsscrub is op zich wel geschikt) Na het scrubben kun je je wel insmeren met bodylotion als je dat prettig vindt, maar deze mag dan niet te vet zijn. |
Citaat:
dus pas daar wel mee op |
hmm ik heb het ook, maar ik heb gemerkt dat als ik echt lang in de zon ben zoals in de zomer dat het dan weggaat?
|
Citaat:
door de zon is het nu echt bijna helemaal weg ;) ik heb het zowiezo in de zomer veel minder erg als winter :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26. |