Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Half Life probleem (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=551312)

Maradinus 27-07-2003 11:19

Half Life probleem

In het level "hostage" (iets met gijzelaars) moet ik in een lift stappen en als die lift omhoog gaat staat er loading en dan gaat al mijn armor eraf ik kan alleen maar schieten en rondjes lopen. Wat moet ik doen??

bvd maradinus

ps het is een soort fout in het spel

wyner 27-07-2003 13:39

Wat je eerst kunt proberen: patch downloaden, spel updaten.

http://half-life.sierra.com/support.html

Maradinus 27-07-2003 18:21

Citaat:

Maradinus schreef op 27-07-2003 @ 12:19:
In het level "hostage" (iets met gijzelaars) moet ik in een lift stappen en als die lift omhoog gaat staat er loading en dan gaat al mijn armor eraf ik kan alleen maar schieten en rondjes lopen. Wat moet ik doen??

bvd maradinus

ps het is een soort fout in het spel

heb het spel al geupdate (een update van 82 MB)

zou niet weten wat is meer updaten moest

Maradinus 01-08-2003 10:54

Ben nu bij een ding dat laad stroom op (ofzo) daar maot je met een soort lift heen en trap op knop in drukken komen er 2 tentakels in dat apparaat aan de andere kant ook knopje inrukken ook 2 tentakels als je dat bgedaan hebt moet je dan weer terug??

zo jah hoe krijg je die monsters dood het zijn een soort draken, slangen.

bvd maradinus

Wouter Youth 01-08-2003 11:21

Zijn die 'draken' in een soort silo in een nog grotere silo?
En als je aan komt lopen, ga je dan door een kamer waarin een paar schakelaars (ik denk zuurstof, brandstof en elektriciteit) zijn die je (nog) niet kan omzetten?

The Crash Bash 01-08-2003 12:19

Ja simpel was dat niet met die , vogels denk ik dat het zijn.
(n)

deathz0rz 01-08-2003 14:16

Citaat:

The Crash Bash schreef op 01-08-2003 @ 13:19:
Ja simpel was dat niet met die , vogels denk ik dat het zijn.
(n)

nah, het zijn monster_tentacle

Morridin 01-08-2003 14:29

Spoiler

Edit: nu blij, nare man? ;)

dark_poetry 01-08-2003 16:07

en als ze klein zijn als een gek rennen.

nare man 01-08-2003 16:49

Vertel het niet! Er is helemaal niks meer aan Half-Life als je niet zelf ontdekt hoe dat beest dood moet :(

Die fout bij die lift heb ik trouwens ook meegemaakt. Waardoor het gebeurt weet ik niet. Je kunt dan in ieder geval niet verder, het is een fout in de savegame. Het enige wat er op zit is je eerstvorige savegame te laden en vanaf daar verder te spelen.

Maradinus 01-08-2003 16:57

Citaat:

nare man schreef op 01-08-2003 @ 17:49:
Vertel het niet! Er is helemaal niks meer aan Half-Life als je niet zelf ontdekt hoe dat beest dood moet :(

Die fout bij die lift heb ik trouwens ook meegemaakt. Waardoor het gebeurt weet ik niet. Je kunt dan in ieder geval niet verder, het is een fout in de savegame. Het enige wat er op zit is je eerstvorige savegame te laden en vanaf daar verder te spelen.

dat kon je ook wel wat eerder zeggen "nare man" van die lift

Morridin 01-08-2003 17:00

Hmm, ik heb idd ook wel eens zoiets gehad ja. Moest ik een oude savegame pakken =/

Kleine tip nog: Er zit af en toe ook een fout in dat als je met een lift naar een ander deel gaat(dat het spel een nieuwe lvl inlaadt bv) dat je dan vastblijft plakken. Hetzelfde is als je op een treintje zit. Wat soms nog wel eens wil helpen hierbij is bukken.

Klinkt vaag, maar ik kom het overgrote deel wel zo los.

Maradinus 01-08-2003 17:35

ik ben er al uit met die lift

Dark-Witch 01-08-2003 17:53

En.. kom je er al uit met dat tentakel-beest? vond ik eerst idd ook moeilijk :)

Maradinus 01-08-2003 18:13

Citaat:

Dark-Witch schreef op 01-08-2003 @ 18:53:
En.. kom je er al uit met dat tentakel-beest? vond ik eerst idd ook moeilijk :)
klein beetje ik ben weer naar boven en in de controle kamer geweest maar daar kon ik niks veranderen en als ik meer terug ga kan ik geen kant meer wat moet ik doen

clubje 01-08-2003 19:17

Het stuk met dat tentakelbeest is één van de 'bekendste' levels van Half-life. Ook één van de moeilijkste trouwens.

Het is al moeilijk genoeg om naar boven en beneden te geraken (in die grote kamer waar het beest zit).

Twee mogelijkheden: granaten gooien naar de andere kant van de kamer, het beest draait zich naar die kant en dan: rennen!

Beste mogelijkheid: iedere minuut heeft het beest zo'n "jankmoment" dat hij eventjes gaat huilen. Dat betekent dat hij zo'n 5-tal seconden niets doet. Dat is het moment om te rennen!
Merk op: als je in het midden van een ladder blijft hangen, kan hij je niks doen: dus telkens van ladder naar ladder gaan!

Wat moet je doen om het beest kapot te krijgen? Verdergaan in het level. Plots kom je aan een lift die kapot is of zo, je moet toch naar boven (klimmen ofzo, weet niet meer; lang geleden). Daar moet je iets aanschakelen denk ik.
Dan helemaal terugkeren naar het beest, terug omhoog naar de cabine, daar de schakelaars omschakelen en dan ontploft de hele kamer waar het beest zit: beest dood.

Let ook op: je hebt een long-jump nodig om net na de cabine, over een gat te springen.

Ik heb destijds dagen vastgezeten bij dat irritante beest!
Ik heb Half-life wel nooit uitgespeeld, ik weet dus niet wat er gebeurt als je het uitspeelt, en ik weet het nog steeds niet :(
Ondertussen game ik al lang niet meer, maar kwil het weten!

herz 02-08-2003 18:36

ik wil niet zeggen dat het niet makkelijk is maar zeker niet moeilijk ik vond alleen sommige puzzelstukjes moeilijk (blugh *hekel aan puzzelen in games*)

Morridin 02-08-2003 21:22

Alle, dan voor degenen die het einde echt willen weten:

Spoiler

Happy? :)

Maradinus 03-08-2003 10:32

I think I need a Walktrough :confused:

Morridin 03-08-2003 11:00

voor mijn uitleg? :eek:

dark_poetry 03-08-2003 11:09

Ik denk dat ik half life trouwens maar weer eens ga instaleren. :D
Heb de setup nog op me pc staan ergens. :)

Morridin 04-08-2003 09:12

Citaat:

dark_poetry schreef op 03-08-2003 @ 12:09:
Ik denk dat ik half life trouwens maar weer eens ga instaleren. :D
Heb de setup nog op me pc staan ergens. :)

Moet je opposing force ook zien te krijgen, das erg leuk als je die speelt nadat je halflife hebt gespeeld :D

dark_poetry 04-08-2003 12:46

Ik ben dat monster voorbij met die 3nekke.
maar nu zit k vast ergens in die put onder dat monster waar je in moet.
maar dat ga ik nu ff oplossen. :D

Morridin 04-08-2003 15:12

Daar moet je gewoon een kort stukkie zwemmen, best makkelijk hoor. Alleen ff kijken waar de opening zit.

nare man 04-08-2003 17:13

:d :d

dark_poetry 04-08-2003 18:37

domme ik jah was er zo voorbij.
ben nu net voorbij dat stuk met zwarte ninja achtige kuthoeren.
:D
en moet nu over dingen heen springen met chemische rotzooi erin en veel door pijpen kruipen.
zo een klote stuk is echt (n) om te spelen.
maarjah ik ga verder gamen. :)

ge-edit: ik ben nu bij surface tention dan ben je in een pijp en moet je berg af.
pfoe lastig zeg met 45 health.
je gaat gewoon steeds dood. (n)

dark_poetry 05-08-2003 19:33

Ik zit nu ergens in lamba core.
super iri stukje met die lichtbollen die je van plek veranderen doen. :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56.