![]() |
Uiteten: Wat bestel je bij de GRIEK?
Vanavond ga ik dus uit eten bij de griek, iemand die mij wat lekkers kan aanraden???
(ik hou niet van gekookte groenten) |
tzatziki (yoghurt/knoflook/komkommer sausje, heeel lekker om brood in te soppen)
choriatiki (griekse salade met komkommer, tomaat, ui, olijven, feta enz) en dan souvlaki (vlees op een spies) dat at ik meestal als we in Griekenland uit eten gingen, ik heb nog nooit in Nederland in een Grieks restaurant gegeten. |
gepaneerd geitenkaasje als voorgerecht
calamaris (gepaneerde inktvisringen) als hoofdgerecht baklava (mega zoet bladerdeeg met nootjes gebakje) als toetje... daar kan ik zeer blij van worden... |
mousaka!!!
heerlijk!! met aardappels(een beetje gebakken) gehakt en ene heel lekkere saus! het lijkt een beetje op lasagne! |
Gyros natuurlijk... dat je dat nog moet vragen zeg. :P
|
ik ga morgenavond ook bij de Griek eten, maar ik hoef dus echt geen gepaneerde geitenkaas en calamaris ofzo :D Ik ben meestal wel in om iets "anders" te proberen, maar die 2 dingen zijn niet echt aan mij besteed heb ik het idee.
|
Calamares heb ik in Spanje gehad. En volgens mij volgens mij hadden ze dat bij deze Griek ook niet.
Ik heb Gyros gehad met gehakt als een soort hamburger en kipfilet met patat (en tzatziki). De Gyros vond ik niet zo heel lekker maar de rest was heerlijk (y) |
IK bestel overal en altijd een mixed grill (of iets wat er op lijkt). Heb je veel verschillende soorten vlees. Tzatziki is echt superlekker, dus dat zou ik zeker nemen!
|
Ik vind Grieks eten helemaal niet te eten. ;)
|
Citaat:
|
Souvlaki (vlees op spies) + gyros (vleesreepjes), meestal in de vorm van een 'mixed grill'. Meestal krijg je er dan automatisch tzatziki, Griekse salade, rijst en friet bij. :)(y)
|
hmmz ik weet niet meer hoe het heet, maar vleesballetjes in een soort tomatensaus vooraf is echt (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik help jullie uit de droom, Kofta is GEEN Grieks gerecht, ookal beweert Knorr dat wel.
Mijn vader (een Griek) zegt dat het niet bestaat en ik kom net uit Griekenland en daar kennen ze het al helemaal niet. :) |
Citaat:
|
DIE INKTVISRINGEN!!!!!
die zijn lekker :D |
Citaat:
|
vegatarian moesaka....*jummie*
|
gewoon een kindermenu bestellen :)
kip en wat friet ofoz, dan zit je altijd goed |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik bestel altijd ossenhaas en gepofte aardappel met een hele berg knoflooksaus
|
Oeh. Ik heb pas heerlijk grieks gegeten. :o
Maar daar kregen we gewoon met een hele tafel allemaal kleine hapjes, in schalen.. Kon je zelf kiezen wat je lekker vond. :) Ook van die vleesspiesjes, zalm, champignons-met-heel-veel-knoflook, merlijn, calamaris, venusschelpjes, verschillende salades.. Oeh. :o |
Citaat:
en soutzoukakia zijn vleesballetjes in tomatensaus |
Citaat:
het mysterie van de Griekse balletjes is opgelost :cool: |
Wij nemen meestal van alles wat, een soort mixed grill zeg maar, je krijgt dan soeflaki, suzuki (platgeslagen hamburgers), karbonaadjes en gyros. Calamaris vind ik ook heel erg lekker maar dat zijn bij ons van die hele grote porties.
|
Mixed Grill en Souvlaki. Deze vakantie op Kreta het meest genuttigd.
|
Ik ga zo ook eten bij de griek (y)
Maar daar eten we wel vaker en ik eet eigenlijk niet echt vaak wat van de griekse kaart... meestal iets van scampi's ..heerlijk. Maar natuurlijk wel tsatziki..of hoe je dat ook mag spellen. Heerlijk, echt heerlijk. Of een fijne griekse salade. ..nog 2 en een half uur wachten alleen :( |
Uzo vooraf, iets vegetarisch of veganistisch + lekker gekruid, bijv. met gyros en lekkere groenten. Geen idee wat precies :) iemand tips? Wat is vegatarian moesaka precies? Hoe vond je het, behalve simpelweg 'gewoon lekker'?
|
had een keer een salade met kleine inktvis ringen
mmmmm met vetta enz toen iets met vlees geen idee wat t was :) en koffie na :) beetje saai maarr wel lekker:) |
Ik eet nooit bij de Griek, maar inktvisringen zijn wel erg lekker (tenminste, bij de Chinees :))
|
Taramara! Oehh das zo lekker.
Rose achtig saus dat je op stukje stokbrood smeert. Gemaakt van vissen-eitjes, brood, soja. Echt heerlijk :o De meeste bestellen altijd tzatziki.. ik bestel inplaats daarvan dus taramara. Moet je maar eens naar vragen en dan proeven :) |
Bij onze Griek hebben ze ook traditionele stoofschotels, persoonlijk vind ik dat lekkerder dan die grillschotels.
Blachos (stoofpotje met lamsvlees, aardappel, courgette, paprika, aubergine, uitjes, olijfolie en citroen) Moschari Katsarola (stoofschotel met kalfsvlees, roomsaus, metaxa, sjalotjes, aardappels en kefalotiri (Griekse kaas). Deze bestaat ook met garnalen inplaats van kalfsvlees Van de grillschotels vind ik de Atheneschotel het lekkerst, met suzuki, suflaki, giros, salade, rijst en tzaziki |
Citaat:
salade met fetakaas is inderdaad heerlijk! en die glaasjes uzo vooraf zijn ook lekker :) |
Citaat:
en je hebt nog een paar van die puree/saus dingen (een met aardappel :o) en veel griekse/turkse gerechten zijn ook grieks/turks maar dan met een andere naam (de gehaktballetjes, baklava, die yoghurt) :confused: |
Citaat:
En het is zeker weten lekker, vooral met een paar kliene druppeltjes olijf olie erover heen.. Ben er verslaafd aan :o |
het souflaki gerecht
|
Citaat:
maar die andere twee niet :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ohw ok, bedankt voor de info :) Klinkt in iedergeval wel stukke beter :) |
Een stevige mixed grill met een tomaten/komkommer salade. En een ouzo na.
|
Citaat:
|
Saganaki met feta kaas of Saganaki met Garnalen is erg lekker
|
Ik hou van vlees, dus ik neem meestal een schotel met vier verschillende soorten: souflaki, giros, filetaki en suzuki.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41. |