Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   'delen' van speciale nummers (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=552109)

Jeopardize 28-07-2003 03:35

'delen' van speciale nummers

Waarom is het zo dat je sommige nummers waar je zelf een bepaald gevoel/bepaalde herinnering bij hebt graag wilt laten horen aan anderen...terwijl je eigenlijk wel weet dat iemand anders dat nummer op een heel andere manier zal luisteren?

(ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat ik niet de enige ben met deze 'drang')

DeadNation 28-07-2003 09:54

Ik heb muziek die ik niet meer luister vanwege herinneringen. Da's nog harder :p :)

mypinkpumps 28-07-2003 09:58

Citaat:

DeadNation schreef op 28-07-2003 @ 10:54:
Ik heb muziek die ik niet meer luister vanwege herinneringen. Da's nog harder :p :)
Dat heb ik ook bij een bepaald nummer;

Portishead - Roads

Cattus 28-07-2003 10:20

Waarom? Ik denk omdat je zelf het zo mooi vind en zelf de herinneringen hebt die zo mooi zijn dat je het met anderen wil delen. Alleen het probleem is dat alleen jij die herinnereing eraan hebt dus zal die gene vaak niet het zelfde gevoel erbij hebben.

Dat heb ik zelf ook wel eens bij een nummer van coldplay. Het laatste stuk van Politik. Dat vind ik zooo mooi omdat ik naar het concert ben geweest (2 keer al) en daar heb ik zo vet van genoten. Als dat nummer dan gedraait word en jij zegt dat je dit zo'n mooi stuk vind is er bijna nooit iemand die er ook net zo van geniet als jij. ten minste dat heb ik..

Soms is het wel erg jammer ja. :rolleyes:

86dagreed 28-07-2003 13:19

Citaat:

Cosmo Kramer schreef op 28-07-2003 @ 04:35:
Waarom is het zo dat je sommige nummers waar je zelf een bepaald gevoel/bepaalde herinnering bij hebt graag wilt laten horen aan anderen...terwijl je eigenlijk wel weet dat iemand anders dat nummer op een heel andere manier zal luisteren?

(ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat ik niet de enige ben met deze 'drang')

mag je gemakshalve van uit gaan. Anders had het ook geen zin te posten.

Ik denk dat het vrij simpel is.
Jij vind dat nummer mooi (zonder er bewust over na te denken dat het een link heeft met je herinnering) en jij wil mooie nummers aan vrienden laten horen.(Poep horen aan vriendin schiet niet echt veel op)

Later besef je dat het daar aan lag.

FaceTheTruth 28-07-2003 13:41

ik interpeteer nummers heel vaak op een eigen manier, op een manier waarop het bij mij van toepassing is...

want het coolste aan muziek is dat je jezelf er in terug kan vinden.

on the moon 28-07-2003 15:35

bij sommige nrs. van incubus heb ik dat. dan hoor ik het, en dan denk ik meteen weer aan dat concert, want dat vond ik heel mooi. en bij muziek waar ik speciale herinneringen aan heb ofzo.
Dat je dat aan anderen wil laten horen is denk ik gewoon omdat jij het zelf zo mooi vind door een bep. herinnering oid. en dat wil je een ander ook laten ervaren ofzo denk ik.

MikeyMo 28-07-2003 15:37

bij Less Than Jake - Dopeman en All my best friends are metalheads heb ik herrineringen aan een ubertoffe vakantie.

Jeopardize 28-07-2003 15:46

En dan laat je zo'n nummer luisteren aan iemand die dan zegt: "och, wel aardig".....

...en dan wil ik dus het liefst stampvoetend luidkeels roepen 'maar..luister dan hoe mooi!'.....

on the moon 28-07-2003 16:13

Citaat:

Cosmo Kramer schreef op 28-07-2003 @ 16:46:
En dan laat je zo'n nummer luisteren aan iemand die dan zegt: "och, wel aardig".....

...en dan wil ik dus het liefst stampvoetend luidkeels roepen 'maar..luister dan hoe mooi!'.....

hahaha idd, dat ken ik ja. tuurlijk, je kan iets niet mooi vinden, maar LUISTER dan eerst goed denk ik dan

offtopic: mooie avatarrrr

Trimm Trabb 28-07-2003 16:39

Als ik zelf iets erg mooi vind wil ik dat graag aan anderen laten horen en dan hoop ik dat zij het ook mooi vinden. Maar het rare is dat als iemand de muziek die ik mooi/goed vind afkraakt, Ik me beledigd voel of me schaam. Vreemd dat muziek dat met je kan doen....

on the moon 28-07-2003 16:58

Citaat:

Noekie schreef op 28-07-2003 @ 17:39:
Als ik zelf iets erg mooi vind wil ik dat graag aan anderen laten horen en dan hoop ik dat zij het ook mooi vinden. Maar het rare is dat als iemand de muziek die ik mooi/goed vind afkraakt, Ik me beledigd voel of me schaam. Vreemd dat muziek dat met je kan doen....
oh dat ken ik een beetje. ik ben dan niet beledigd ofzo, maar ik denk dan altijd: luister dan nog eens ofzo voor je je oordeel geeft. het is meer dat ik het jammer vind dat zij het niet mooi vinden. ik wil niet mensen dwingen om het ook mooi te vinden, maar vaak vind ik dat ze te snel oordelen.

Skald 28-07-2003 17:00

Ik deel niks omdat ik al veel bands de verdoemenis in heb zien gaan en muziek een persoonlijke aangelegenheid is.

Jeopardize 28-07-2003 17:32

Citaat:

Skald schreef op 28-07-2003 @ 18:00:
Ik deel niks omdat ik al veel bands de verdoemenis in heb zien gaan en muziek een persoonlijke aangelegenheid is.
Wat heeft dat eerste met de drang om een speciaal nummer aan een ander te laten horen te maken?

en natuurlijk is muziek zo subjectief als maar kan....

Skald 28-07-2003 17:35

Citaat:

Cosmo Kramer schreef op 28-07-2003 @ 18:32:
Wat heeft dat eerste met de drang om een speciaal nummer aan een ander te laten horen te maken?

en natuurlijk is muziek zo subjectief als maar kan....

Dat is de reden waarom ik niks deel, dus ook mooie nummers niet, ergo; Ik herken het door jou geschetste beeld niet.

Als ik zou moeten zeggen waarom je dat deed; Waarschijnlijk wil je jouw gevoel dat wordt veroorzaakt met anderen delen omdat je bij een ander herkenning van bepaalde emoties zoekt.

muziekvlinder 28-07-2003 17:41

ik laat de specialere nummers (in mijn ogen) vaak horen aan andere mensen, en die vinden het dan klote, terwijl ze vaak van dezelfde muzieksoort houden

waarom je jouw speciale nummers aan anderen laat horen?
het is toch altijd wel een compliment als iemand vind dat, de-door-jou gewaardeerde muziek heel erg goed klinkt. complimenten krijg je vaak, dus laat je andere mensen jouw muziek horen

bladiebla, dit slaat echt nergens op:)

ch ii l 28-07-2003 19:48

licht schertsend merkte ik op: okee.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.