Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Helende Stenen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=552321)

R-J-N 28-07-2003 13:21

Helende Stenen

Ik heb gisteravond van kenissen van mij twee helende stenen gekregen, Avonturien en Chalcedoon. Mijn kennis vond dat ik deze stenen in het bijzonder wel kon gebruiken (daar ga ik verder niet op in) en we hebben ook een soort van test gedaan met m'n arm en die ging ze dan naar beneden drukken om te kijken of zie stenen me kracht gaven, oid...:confused:

Nu is mijn vraag, zijn hier mensen die zich verdiept hebben en "geloven" in helende stenen of hoe ze hier over denken...

Jadis 28-07-2003 14:09

-> Mystiek

Mijn mening: er is geen grotere kolder dan al die helende stenen.
Je betaalt veel geld voor een klein steentje, dat eigenljk alleen maar werkt omdat jij gelooft dat het werkt.

Vada 28-07-2003 14:39

Ik heb zo'n steentje voor mijn verjaardag gekregen. Een vriendin had hem via mij uitgezocht ofzo, ook via armen naar beneden drukken. Dan moest ze aan mij denken, en iemand anders drukte haar arm dan naar beneden en op de een of andere manier kwamen ze zo bij de steen die ik heb gekregen.

Ik heb me er verder niet in verdiept, dus kan je er niet veel over vertellen. Maar ik vond het wel leuk om dat steentje te krijgen, want veel dingen die bij de beschrijving zaten waren wel op mij van toepassing.

Nona 28-07-2003 15:08

Psych --> Mystiek

Nona 28-07-2003 15:09

We hebben op vakantie in Oostenrijk een armbandje gekocht van mineralen die goed zouden zijn voor je hart. Die was voor mijn tante, want die heeft hartproblemen. Ik denk niet dat het zo zeer helpt omdat die steen die specifieke kracht zo sterk bezit, maar wel om het positieve gevoel dat het geeft.

dark_poetry 28-07-2003 15:24

K weet niet,ik vind het wel onzin dat je er dan geld voor gaat geven.
ik heb een steen gevonden in het bos een keer.
was een redelijke simpele gewone steen.
maar hij voelt zo prettig aan en ik voel me hartklop erin. :eek:
iedergeval raak ik via die steen tijdelijk mijn negativiteit kwijt soms. :)

pe51 28-07-2003 18:15

Ik geloof wel in dat sommige stenen kunnen helen. Zo'n steen heeft een soort krachtveld (gevoel) om zich heen, wat voor sommige mensen op sommige momenten genezend werkt. Daarvoor moet je dan met de steen in contact komen. Je kunt hem bij je dragen, om je nek of zo hangen, in je broekzak steken.

Als je hier niet in gelooft, dan is het eerste probleem: of het nu waar is, of onzin is, dat stenen kunnen genezen.

Je kunt stenen vergelijken met kruiden: er zijn veel soorten stenen, en sommige hebben een krachtveld wat je op dat moment NIET kunt gebruiken, dan zijn ze eerder schadelijk. Maar anderen kun je dan juist WEL gebruiken, die genezen. Verver kun je ze altijd TIJDELIJK gebruiken, na een bepaalde tijd heeft je lichaam genoeg, dan werkt het niet goed om hem dan om je nek te blijven hebben.

Ook zijn ze niet voor je hele lichaam nuttig, maar voor een bepaald gedeelte. Is mijn ervaring. Bijv de ene voor je longen, en de ander voor je lever.

Dan is er dus het probleem, hoe uit te zoeken óf een steen helpt of schade geeft, en of hij een verwaarloosbaar beetje helpt méér, of veel. En wanneer en hoelang hij helpt, bij welk lichaamsdeel.

Andere mensen denken niet zoals ik, volgens hun is een steen gewoon goed of niet, en ze zeggen dan vaak dat je hem gewoon bij je moet steken. De ideeën kunnen dus verschillen.

Als je het zelf niet kan voelen maar wel met een pendel kan omgaan, dan kan de pendel je vaak vertellen welke steen nuttig is op een bepaald moment. Je kan er ook boekjes over kopen, met mooie kleurenplaatjes en de (algemene!) werking ervan. Het is net als bij kruiden, het ene boekje zegt het soms anders dan het andere - omdat de ene schrijver het zus ervaart, de ander zo.

Ook kunnen sommige mensen voelen, of een steen geschikt is voor je op dat moment. Als je zulke mensen kent is het wel makkelijker, anders moet je een pendel nemen of als je daar niet mee kan omgaan iemand anders ervoor zoeken. Er zijn nog meer methodes om te zoeken, welke je kunt gebruiken, zoals die waar je het hierboven over hebt, maar dat weten anderen misschien.

Je kunt meer info in boekjes vinden (in de bieb dus ook) en op het internet. Winkeliers hebben soms gratis lijstjes met werkingen van stenen. Maar vergelijk bijv. eerst maar een stuk of 3, 4 lijstjes op websites, dan zie je dat er verschil is in opvattingen.

Uitproberen lijkt me een goede methode.

peter.

Upke 28-07-2003 18:30

Ik denk dat sommige stenen een krachtig energieveld hebben, als je deze in ons veld legt, dat het veld van de steen onze energie op orde brengt...

Mutant_oud 28-07-2003 19:15

Ik werk zelf met stenen, verzamel ze en gebruik ze. Ze hebben een bepaalde straling, sommigen zelfs een magnetisch veld (magnetiet bijvoorbeeld). Ik gebruik ze best veel en ze helpen ook.

Om te kijken of een steen bij me past, voel ik hem, als hij goed voelt, is het ok, zo niet, dan natuurlijk niet. Bepalen voor iemand anders kan ik niet.

Als je info wilt over de stenen die je hebt gekregen, zeg het maar, dan zet ik mij er wel eens aan.

Fade of Light 28-07-2003 20:14

Citaat:

Jinx-Boy schreef op 28-07-2003 @ 14:21:
Nu is mijn vraag, zijn hier mensen die zich verdiept hebben en "geloven" in helende stenen of hoe ze hier over denken...
Ik geloof in het placebo effect van zulke stenen. De stenen doen geen ene reet, maar als je er erg in gelooft, dan heel je jezelf.

We_Are_One 28-07-2003 20:31

Dat krachtveld is in ieder geval geen natuurkundig krachtveld, want dat zou én te meten moeten zijn én er zou een chemische reactie moeten optreden in de steen.

Dus wat is de aard van deze kracht vrag ik me af?

Geloof ik er in? Ik zou het heel graag willen, maar als ik het heel nuchter bekijk vind ik het een beetje raar.
Maar natuurlijk zou het best kunnen, ik heb helende kristallenaltijd al erg interessant gevonden.

Soveelah 29-07-2003 08:46

Ik geloof er wel in - het kan aanstellerij zijn maar bij iemand die Touch for Health doet - dat is dat "je arm naar beneden drukken-testen" wat je noemde - moest ik ook een steentje pakken, ik pakte er eentje die me wel fascineerde en ik heb me echt in geen tijden op eens zo vreselijk gevoeld, nerveus, zweten, hoofdpijn, echt spontaan. Ik heb toen van die vrouw een ander steentje gekregen en ik ging me toen een stuk beter voelen, kan placebo effect zijn maar ik weet het niet.

damaetas 29-07-2003 09:10

stenen maken me rustig (en dan vooral grote rotsformaties), maar dat ligt meer aan mij dan aan hen.

nee ik geloof niet dat er helende stenen bestaan.

femkeb 29-07-2003 14:38

ik heb volgens mij ook een chalcedoon (weet niet helemaal zeker, maar volgens mij wel)
ik heb hem nu iets van 3 week en ik persoonlijk merk wel verschil ik heb hem gekregen omdat ik zelf redelijk weinig zelfvertrouwen heb en vaak me gekwetst voel door wat anderen zeggen. en toen ik die test deed met die armen had ik echt veel meer kracht.
Ook merk ik dat ik gewoon makkelijker op iemand afstap en makkelijker praat of dat komt door de steen of dat het kom omdat ik denk dat de steen helpt maakt mij eigenlijk ook niet zoveel uit het helpt

bugge 29-07-2003 20:17

ik draag altijd een rozenkwarts bij me en dat helpt mijn gevoel te verwerken

geen idee of dat helpt maar mij helpt het wel...ligt niet aan die steen denk ik...meer mijn geloof erin

sterre 31-07-2003 20:58

ik denk wel dat zulke stenen een persoon kan helpen. of ze echt helende krachten hebben weet ik niet, misschien is het gewoon geloof ik weet het niet. maar ik heb een poosje geleden regelmatig met zulke stenen bezig geweest, en het gaf me een ontzettend leuk gevoel van rust en zow. dus ja, je kan het altijd proberen...

Cytherea 01-08-2003 09:49

Ik heb hier heel veel verschillende edelstenen liggen, maar ik heb er nooit een lang genoeg bij me gedragen om het effect ervan te ervaren...

Ik ben ook bij iemand geweest die aan 'touch for health' deed.. op zich wel interessant want ze kon dingen over mij vertellen die ik zelf niet goed kon uitleggen, maar wat zij heel helder deed.. ik zeg niet dat de behandeling geholpen heeft.. misschien ben ik daarvoor wel in een te ver stadium ondertussen... maar je krijgt er wel een goed gevoel bij.. ik werd dan getest op 'remedies' (die bepaalde eigenschappen als vrolijkheid, doorzettingsvermogen enzo tot het goede niveau zouden moeten brengen) en als er dan iets uit kwam had ik dat ook nodig (als ik bijvoorbeeld jaloers was op de mensen die niks hadden dan kreeg ik een remedie daar tegen.. zonder dat zij daarvan wist, maar met het uittesten werd ik daar dan heel sterk op) dus in dat testen zit wel een grote kern van waarheid vind ik..

sunflouwer 05-08-2003 11:47

ik geloof er in!

geen verdere uitleg. ik geloof er gewoon in

funky*girl 06-08-2003 19:40

Ik geloof wel dat stenen helende krachten kunnen hebben.
Ik heb eens gelezen dat stenen energie verspreiden. Als iemand zwak is door ziekte kan een steen diegene energie geven, maar het werkt niet altijd en in beperkte mate. Elke steen werkt ook weer anders. Stenen blijken trouwens ook aura's te hebben, net als mensen en dieren. (ook ergens gelezen) :)

Mutant_oud 07-08-2003 23:26

Trouwens, mocht iemand info over een steen willen, spreek me maar aan. HEt kost wel nogal tijd. Amethist, aventurijn en turkoois heb ik iig al online.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.