![]() |
abortusvraagjes
Hoe zit het met de financiering van een abortus, kan iemand mij wat over uitleggen hoe en wat ?
----------------------------------------------------------------- Geplaatst door Beebie op zaterdag 28 juli 2001 00:00 Voor zover ik weet hoeft het niets te kosten hoor. ik heb er geen ervaring mee en weet het dus niet zeker, maar ik heb wel ooit iets gehoord van dat je dat via de Rutgers Stichting ofzo kunt regelen. Dan kost het of sowieso helemaal niets, of je moet betalen maar krijgt alles vervolgens vergoedt. dat weet ik niet precies. Daarvoor zou je de Rutgers Stichting eens moeten bellen. ------------------------------------------------------------------ |
is gratis in nederland
|
Citaat:
|
bedankt, helder en duidelijk!
Kan iemand ook uitleggen hoe een abortus verloopt voor de vrouw ? doet het pijn oid ? hoe lang duurt het ? na de tijd er last van ? |
voor zover ik weet is het grats en doet het niet zo super veel pijn. (Tuurlijk je voelt het wel...) Ligt er ook een beetje aan waar je pijn grens ligt natuurlijk.
Daarnaast hebben meisjes er later meestal lichaamelijk, behalve een rare menstruatie niet zo heel veel last van. Psygisch daarentegen blijkt het heel zwaar te zijn, dit kan door bepaalde hormonen komen (welke weet ik niet echt precies) maar ook door schuldgevoelens, spijt enz ect.... |
Citaat:
hier kan je de info ook vinden: http://www.ziekenhuis.nl/ziektebeelden/176.html Maar goed, dat het lichamelijk geen pijn doet betekent niet dat ze helemaal geen steun nodig heeft. Veel vrouwen voelen zich ontzettend schuldig of hebben spijt van de abortus. De eerste maanden zal ze echt veel steun nodig heben. |
Van wat ik gehoord hebt doet het nog wel aardig pijn. Je stofzuigen je baarmoeder gewoon leeg!
|
Citaat:
Heb ik van die ene site die hierboven ergens staat http://www.ziekenhuis.nl/ziektebeelden/176.html :p |
Citaat:
Het schijnt idd nogal pijn te kunnen doen. |
Citaat:
2. Het zou best kunnen zijn dat onder omstandigheden iemand veroordeeld wordt tot het betalen van de kosten van opvoeding en levensonderhoud, maar dat kan ik me haast niet voorstellen buiten de gevallen van verkrachting en ziekenhuisfouten. |
Citaat:
Maargoed, ik denk dat abortussen (abortii ?) net zo vaag zijn als anonieme soa-testen.. je moet een adres opgeven, dat je eventueel ook mag verzinnen. Het zal ook wel erg afhangen van de lokatie. (de nederlandse zorg is best vreemd) |
Citaat:
|
Citaat:
|
In een land als Duitsland worden abortussen nog erg laat in de zwangerschap gedaan. En dan is zuigcurretage niet meer goed mogelijk. Dan pakken ze een schaar en knippen ze het vruchtje in stukjes, armjes eraf enzo. Lekker luguber. En als het vruchtje, (of vruchtenpurreetje) dan klein genoeg is, zuigen ze het weer op.
|
Des te meer reden om niet te lang te twijfelen, maar meteen als je overtijd bent naar de dokter te stappen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
de ex vriendin van een vriend van mij heeft een abortus gehad.. wat de geestelijke invloed hiervanop haar isgeweest kan ik niet met zekerheid zeggen, dat meisje was sowiezo al niet helemaal goed bij dr hoofd. Lichamelijk heeft het in ieder geval geen pijn gedaan, zoals hier ergens ook al staat wordt je namelijk verdoofd. Na de abortus ben je wel iets van een week (of langer?) ongesteld
en verder is er qua geld geloof ik niets aan de hand zolang je maar verzekerd bent |
Is dit niet wat voor L&G?
|
ik weenie of t gratisz isz maar ben ff hoor...WROM ABORTUS!!!!!!!! DAT DING ISZ SJO KLOTE!!!!DMMMNZZZ
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57. |