Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Opvallend (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=553182)

Jamezy 29-07-2003 12:41

Opvallend

Misschien had je me nooit gezien
als ik langs je was gelopen
gewoon zo, door je straat

Ik ben niet echt opvallend
tot ik je opval
Je weet wel hoe dat gaat

Tot ik je opval
Tot ik erbij neerval;
want als ik je ogen
mag geloven
laat ik je nooit meer gaan

*~*~*~*~*~*~*~*
op·val·lend (bn.)
1 gemakkelijk opgemerkt wordend => frappant, high profile, markant, opmerkelijk, opmerkenswaardig, saillant

xineof 29-07-2003 14:50

Leuk gedaan! Ik vind het grappig dat het bij dit gedicht zo duidelijk om de betekenis van 'opvallend' gaat, is dit tijdens het schrijven ontstaan of heb je je gedicht gebaseerd op het woord 'opvallend'? verder vind ik het metrum sterk!

sinsere 29-07-2003 14:54

Ik vind hem leuk, om dezelfde redenen die hierboven genoemd worden. En ik ben ook benieuwd of het tijdens het schrijven is ontstaan of niet.

Anne 29-07-2003 16:05

Zo, jou heb ik lang niet gezien hier! :)

Sterk gedicht. Goed metrum, duidelijke inhoud en het noemen van de betekenis van 'opvallend' is erg origineel!

Jamezy 30-07-2003 00:36

Wauw dankjewel, wat een lof allemaal :o

Err... ja :D Ik geloof dat ik gewoon ben gaan schrijven... Niet dat ik echt in mijn hoofd had dat het woord 'opvallend' er veel in moest voorkomen, of dat ik iets bij de titel geschreven heb... Het kwam gewoon zo uit, I guess :p Vaak vallen dat soort dingen je toch pas echt op wanneer het 'klaar' is (tenminste... dat heb ik :D)

Secreet 31-07-2003 22:38

leuk gespeel met woorden...leest wat lastig weg maar dat is niet onoverkomelijk ;)

Hannibal 01-08-2003 09:24

Wo, ben je al twintig? :eek:

Dreampoet 01-08-2003 13:24

Hmm, niet zo gemakkelijk te beoordelen. Ik vind het inderdaad wel een erg leuk spel met woorden, of toch één dat erg opvalt :) Toch mis ik wat in dit gedicht, een dubbele bodem, een verrassing, iets dat me bij m'n kraag neemt en na het lezen verstomd en hersenen pijnigend achterlaat, iets inhoudelijk dat me bezighield, omdat ik niet begreep wat er bedoeld werd. Daarom vind ik dit een leuk, goed gedicht, maar niet in de overtreffende trap.

Groetjes, Dreampoet

Jamezy 07-08-2003 11:43

Citaat:

Dreampoet schreef op 01-08-2003 @ 14:24:
Hmm, niet zo gemakkelijk te beoordelen. Ik vind het inderdaad wel een erg leuk spel met woorden, of toch één dat erg opvalt :) Toch mis ik wat in dit gedicht, een dubbele bodem, een verrassing, iets dat me bij m'n kraag neemt en na het lezen verstomd en hersenen pijnigend achterlaat, iets inhoudelijk dat me bezighield, omdat ik niet begreep wat er bedoeld werd. Daarom vind ik dit een leuk, goed gedicht, maar niet in de overtreffende trap.

Groetjes, Dreampoet

Hmm, well, thank you :D

Het blijft moeilijk om dingen te schrijven die iedereen goed vind, maar zolang ik dingen maar voor mezelf op een rijtje kan krijgen, vind ik het allang oki :p

Anyway bedankt, kzal het zkr meenemen :o

Jamezy 07-08-2003 11:46

Citaat:

Hannibal schreef op 01-08-2003 @ 10:24:
Wo, ben je al twintig? :eek:
Jaja, kben ineens bijna antiek geworden :D

Het is de tand des tijds, hgehe! :rolleyes: :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.