![]() |
Filosofieles
Wie heeft er filosofieles op school?
Waarom heb je het gekozen en wat vind je ervan? |
Ik heb het als extra vak. Ik vind het een leuk vak, alleen de leraar is wat minder. Man, wat is die vent irritant en saai!
|
Ik heb nog geen filosofie, volgend jaar pas ( in de 4e )
Ik heb nu wel 1 x per maand een soort voorbereiding op het vak, als extraatje zeg maar. Gewoon omdat het leuk is :D Ik verheug me er nu al op :) |
Volgend jaar pas, en ik acht het belangrijker dan veel wiskunde!
REIE |
Het wordt niet bij mij op school gegeven. Anders had ik het wel gekozen! :(
Maar in ieder geval leer ik het mezelf wel aan, heb 12 filosofieboeken gekocht! :) Groetjes Ben(die ook wel latijn had willen doen, maar ook niet wordt gegeven en zichzelf dus ook maar moet aanleren :) |
Ik heb nu bijna een jaar filosofie op school; als derde vak in mn vrije ruimte. Ik heb het gekozen omdat het me gewoon een enorm boeiend vak leek. Het is echt heel leuk; de lessen zijn gezellig en de onderwerpen zijn heel interessant.
|
Ik heb gelukkig filosofie op school omdat ik het een zeer boeiend vak vind. Het is alleen jammer dat we heel erg veel theorie moeten doen en daardoor nog maar weinig tijd over hebben om te discusiëren...... maar het is wel leuk om te doen!!! Je leert er zoveel van. Ik krijg er echt inzicht door in sommige dingen in het leven en kan ook beter een mening vormen. Ik lees ook het filosofie magazine, dat is wel lastig maar als ik het goed tot me door laat dringen en het nog eens lees dan snap ik het wel. Filosofie rules!
Xx~Druppel~xX |
Ik heb het nooit kunnen kiezen, als ik het kon had ik het zeker gedaan. Ik heb me daardoor er zelf maar veel in verdiept waar ik wel blij mee ben, ik kan nu zelf de filosofen uitkiezen waar ik wat van wil lezen. En hoef ik de pauper niet verplicht te lezen.
|
Ik heb filosofie in mijn profiel gekozen (cm) en het bevalt best. We moeten wel elke periode een presentatie houden en daar ben ik niet dol op, maar de discussies in de klas zijn best leuk. :)
Maar eigenlijk het leukste van filosofie is....... de repetities! Dat kun je je misschien moeilijk voorstellen, maar de repetities zijn echt leuk! Wij kregen voornamelijk denkvragen en ik vind het er leuk om daar over na te denken. Ik heb altijd tijd tekort. :( |
bij ons kan je dat niet kiezen. in belgië
bij menswetenschappen krijg je dat blijkbaar wel, maar dat is van een ongelooflijk laag niveau schijnt, dat je je gewoon dood ergert. doe ik dus maar niet. ook omdat je dan zo weinig wiskunde krijgt dat je een groot aantal van de hogere studies niet meer kan volgen. |
Filosofie is gewoon het beste/mooiste vak wat er is. Ik heb het maar een jaartje gehad, en ookal is het soms best wel pittig, het is zeker de moeite dubbel en dwars waard. Maar het moet je natuurlijk wel liggen. Verder is het me opgevallen dat alle belangrijke natuur/wiskundige ook filosofen waren :D
|
Citaat:
Vroeger was de grens tussen filosofie en wetenschap flinterdun. Tegenwoordig is wetenschap nog te complex om het te combineren met filosofie. Daarom studeer je dan ook een bepaald wetenschapsgebied en eventueel doe je daarnaast nog een bepaald filosofisch onderdeel. B.v. wetenschapsfilosofie. Groetjes Ben(die misschien later ooit eens filosofie wil studeren of een cursus er in wil volgen :) |
Citaat:
greetz Flamez |
Citaat:
Eerlijk gezegd, we krijgen een beetje theorie, beetje discussies, 1 presentatie ennee.... ok, je leert best veel! Ik ben super blij dat ik tot die keuze ben gekomen, omdat ik er heeeeeeeeel weinig voor hoef te doen en de toetsen zijn super-easy!!! maargoed, das op mijn school dan he :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24. |