![]() |
Stil
Stil
O zo dienen wij wij te leven netjes lachen elke dag praatjes met de mensen die je gisteren nog zag desnoods hetzelfde vraag verhaaltje omdat stil zijn hier niet mag O zo dienen wij het leven het oppervlak zo glad elke lach weerspiegelt wij toleren hier geen gat wij zijn mooi en zelf bewust kunnen alle lasten dragen en verwerpen hoog de rust omdat de tijd ons uit zal dagen O zo dient zij haar leven met al haar spelen willen slagen zij die al de kracht bezat Verliest het van de vragen zij huilt en tolereert geen gat zij huilde om haar weten tot ze geen traan meer over had. nu wil zij zichzelf vergeten. |
ik vind hem echt heel mooi!
de eerste strofe is simpel, en daardoor duidelijk maar nog steeds heel mooi et onderwerp spreekt me ook heel erg aan EDIT: nog eens goed overgelezen en over nagedacht mooie zinnen mooi oo dat je dat "gat tolereren" terug laat komen, en vooral dat laatste "tot zij geen traan meer over had" is erg mooi ik vind het een heel fijn gedicht |
goed gedaan! kvind het echt een goed gedicht. is dat 'wij wij' expres of typfout? In de eerste zin van de voorlaatste strofe (O zo dient zij haar leven) vind ik dat het metrum niet helemaal klopt: voor mijn gevoel moet er in die zin nog één lettergreep bij. verder vind ik gat een beetje te gedwongen rijmen op glad. de slotzin vind ik echt sterk, maar de titel vind ik te gewoon voor zo'n gedicht.
|
Die eerste vier regels lopen echt als een trein! Goed gedaan. De inhoud vind ik ook leuk. Daarna vind ik de vier regels van de tweede strofe weer goed lopen.
|
het doet me om de een of andere reden aan de bijbel denken...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46. |