![]() |
bullettime in online games
als je niet bekend bent met Max Payne/Enter the Matrix hier wat uitleg:
bij deze spellen is het mogelijk om tijdelijk, door een knop in te drukken, de tijd langzamer te laten lopen, waardoor je beter kan reageren dan je vijanden. zo op het eerste gezicht lijkt dit niet toepasbaar in multiplayer spellen (tijd gaat voor je tegenstanders even snel, ze kunnen even snel reageren als jij). nu heb ik een tijd terug met een vriend iets bedacht waarop dit toe te passen is in online games. namelijk: door gebruik te maken van het feit dat tijd langzamer verstrijkt naarmate het object een hogere snelheid heeft (zogeheten 'time dilation' effect). je kunt hierbij denken aan spelers die in capsules zitten die bij het indrukken van de bullettime knop versnellen. graag jullie reacties! |
Okay, dus je wilt tijd-dilatie in het spel inbrengen... Maar hóe dan? Feit blijft toch dat de andere gebeurtenissen realtime gebeuren en dat je een stukje gebeurtenis bij een ander niet uit kunt rekken en nog steeds op tijd met dat stukje kunt beginnen en het op tijd af kunt hebben? Want dan is het per definitie niet uitgerekt. (je moet weten hoe de situatie is aan het begin, dus daar is geen overschrijding mogelijk; en de anderen moeten op tijd weten wat jij hebt gedaan dus daar is ook geen overschrijding mogelijk). Toch?
|
het spel wordt gespeeld op een bepaalde frequentie (in multiplayer spellen als ut tickrate genoemd, in te stellen op de server).
als voor een bepaalde speler tijd langzamer gaat, heeft die 'meer tijd' om bepaalde dingen te doen, meerdere kansen om te (re)ageren. toch? |
Tijddillatatie speelt pas een rol bij relatief hele hoge snelheden. Als je die in luttele secondes wilt bereiken ("door een druk op de knop") kunnen ze je naderhand van de muur afschrapen ;)
|
... zoek het woord 'theorie' op en daarna het woord 'praktijk' :)
|
Citaat:
De 'rate' bij MP games bepaald alleen hoe snel de communicatie tussen de server en de client gaat, dit veranderen levert niks op, hoogstens meer lag. Het is onmogelijk bullet-time toe te passen in MP games zonder het spel voor andere mensen te vertragen, en dat zou je nogal een 'unfair advantage' opleveren tenzij die mensen ook op normale snelheid kunnen bewegen, en dan heeft bullet-time weinig zin ;) |
Oh je wilt de spelers in werkelijkheid laten versnellen!? Nu snap ik pas wat je bedoelt. :P Tja, zoals GinnyPig al zei... Dat wordt schrapen.
|
Kan je niet gewoon de ping van de andere MP spelers downgraden naar 500 ofzo? Dan komt er ook een verschil in reactie snelheid. Of de standaard ping is 150, en met bullettime gaat je ping naar.... 1?
:p |
Wat als je jouw 'reactie snelheid', dus hoe snel je muis cursor maximaal kan bewegen, op het moment dat jij die knop induwt, het zelfde laat, maar alle andere spelers zeg nog maar 50% van die snelheid hun cursor laten bewegen.....
Dan heb je een soort bullet time :D Als een ander dan op zijn beurt ook weer bullet time induwd heb je twee mogelijkheden: a] Zijn bullet time effect word teniet gedaan [Gelijke reactie snelheid] b] Iedereens reactie snelheid word nog eens in tweeen gehakt [Dan zijn er dus mensen met 2x zo trage cursors :D] |
Citaat:
|
Citaat:
|
het is maar een theorie he, soort gedachtenexperiment, dus met praktische tekortkomingen ff geen rekening houden.
als we ooit met bijna-lichtsnelheid kunnen reizen, weten we inmiddels dan ook wel hoe we dan *splat* probleem kunnen omzeilen :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
sorry voor het uppen maar ik heb hier zelf ook over na gedacht.
bullettime zelf is eigenlijk niet haalbaar maar dan moet je verder kijken. Waarom wil je bullet-time? - omdat jij dan sneller bent dan de rest. in MP is iedereen op zich gelijk dus hoe? 'gewoon' - als je bullettime activeert vertraagt iedereen die bij jouw in de buurt is en/of jou kan zien. Om de rest niet sneller te maken maak je het scherm blurrig en half-dubbel - niet ernstig maar zodat de ander meer tijd nodig heeft om te zien wat er gebeurt. En natuurlijk maximale draaisnelheid van aim naar (vaste) lage waarde brengen. - dit is denk ik best mogelijke. |
ja maar dan heeft het niks met wetenschap te maken :p
|
bullet time = de tijd dat mijn vinger de trekker van mijn minimi ingedrukt houdt.
daar komt geen tijddilidinges aan te pas. hooguit tijdelijke vibratie. |
Gewoon de rest vertragen. Klaar.
|
Citaat:
|
uuh..
bij zoon tijd vertraging is het voor de andere speler niet tezien of jij het langzaam ziet.. (jij moet namenlijk op de knop drukken) dus als jij op die knop drukt dan ga jij langzaam de lucht in enz enz en zal de medespeler dat neit zien.. maar die zal het zelf ook kunnen gebruiken |
Citaat:
Als je rest vertraagt op bewegingen en jezelf niet dan is het iets anders... dan is het meer speedtime dan bullettime. |
Een truckje zou kunnen zijn, is dat je de ruimte voor de gebruiker van bullittime verkleint. Dat betekend dat bijvoorbeeld 10 meter word omgezet in 1 meter: dat heeft als resultaat dat je je tegenstanders tering langzaam naar je toe ziet rennen en de kogels verdomt langzaam naar je toe ziet komen (10 keer zo langzaam). Genoeg tijd om de richten lijkt mij. :)
|
of dat je je tegenstander gewoon kapot lagged :p
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.