![]() |
Nederland 4e op FIFA-Wereldrangslijst
1. Brazilië 848 pnt
2. Frankrijk 824 " 3. Spanje 755 " 4. NEDERLAND (5) 750 " 5. Mexico (11) 749 " 6. Argentinië (4) 746 " 7. Turkije 738 " 8. Duitsland (6) 736 " 9. Verenigde Staten 731 " 10. Engeland (8) 726 " Waarom is dat in vredesnaam? Wat heeft Oranje gepresteerd? Ze deden niet eens mee met het WK... Hoe komt zo'n lijst toch stand, hoe worden die punten gegeven? Ben jij het er mee eens dat Nederland zo hoog staat (of zo laag misschien)? |
kan me wel voorstellen....Nederland heeft zijn vriendschappelijke wedstrijden goed presteert...je krijgt niet zoveel punten bij zulke oefenwedstrijden maar toch....je krijgt punten per goal enz.....
kijk HIER maar |
Nederland heeft in de tussentijd wel geen wedstrijd meer verloren. In de voorbereiding van het EK zijn het 4 winwedstrijden, en 1 gelijkspel. Vriendschappelijk nog een resume wedstrijdjes gespeeld.
Ze zijn 2 plaatsen gestegen tov Dec 02. Als je echt wilt vergelijken met het WK in het achterhoofd, dan moet je de stand opvragen van 2 jaar geleden ofzo. En dan ook kijken naar de ploegen er om heen, hoe die geprestreerd hebben. |
Terecht toch?? ze hebben zeer goede ploegen
met vriendschappelijke interlands verslaan, duzz. |
Citaat:
|
Slaat echt He-le-maal nergens op die lijst (vind ik).. Wat heb je nou aan die lijst? En als je kijkt dat voetbalnaties als Engeland (10) en Italie(??) staatn en landen als Mexico en Nederland 4 en 5 dan weet ik niet of die lijst wel een goed beeld weergeeft.. Al zou het wel leuk zijn als ze op basis van deze lijst Europees (en voor de landen buiten europa dan liga op eigen continent) Voetbal verdelen :) Maar helaas is dat weer iets voor een andere organisatie.. :confused:
|
Citaat:
Zo geweldig is het nationale elftal van Engeland niet en ook Italie ligt niet echt op koers voor Ek kwalificatie maar die lijst slaat inderdaad nergens op (n) |
Argentinie heeft punten verloren denk ik, dus daardoor is nederland gestegen.
|
Die wereldranglijst is echt shit en niet representatief
|
:D lachwekkend eigenlijk :) *geen vertrouwen meer heeft in t nederlands elftal*
|
Leuk, 4e... maar wat hebben we er verder aan?! Juist ja, 0,0... :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik neem die lijst niet echt serieus moet ik zeggen. het zegt namelijk helemaal niets.
|
turkije zou hoger moeten staan...
|
Citaat:
|
waar aan verdient nederland de 4e plaats?
|
Het boeit me niet zoveel:P, Door die 4e plaats hebben we wel beschermde loting :p Waardoor we dus misschien toch nog af en toe per ongeluk een eindronde en vervolgens een tweede rode kunnen halen :D
|
Citaat:
|
ranglijst die niks voorstelt
|
Citaat:
|
Ik vind het ook een beetje apart ja.. Je krijgt per wedstrijd die je wint punten, je krijgt per goal punten.. Misschien begrijp ik het verkeerd?? Maar als je oefenwedstrijden speelt tegen relatief 'makkelijke' tegenstanders, kan je dus hoog op die wereldranglijst komen.
|
Die lijst interesseert me geen hol, laat ze maar eens presteren op een eindtoernooi, met Westerveld in het doel!
|
zeer genuanceerd..............
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Die lijst slaat werkelijk op scheit, het zou net zo moeten werken als de wereldranglijst van tennis: Nederland haalt in 98 de halve finale, in 2002 plaatsen ze zich niet.. hoppa terug naar plek 100, oid dan.
|
belachelijk.
Ik vind dat Nederland sinds het wk 1998 weinig goed spelend voetbal heeft laten zien. Kwa resultaten gaat het misschien wel, maar we spelen niet meer zo goed als toen... Wat er nou veranderd moet worden binnen het team weet ik niet. Maar ik wil ons oude Hollandse voetbal teurg zien! :o :p |
Citaat:
het goede voetbal begint nu weer een beetje te komen maar toch speelt nederland nog te voorspelbaar. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14. |