harrie the 5th |
30-07-2003 15:02 |
Citaat:
DHJ schreef op 30-07-2003 @ 15:58:
Ik vraag het me toch al een tijdje af. Hoe oud moet je nou zijn om te mogen blowen?
Om te kopen (in een shop that is) moet je natuurlijk 18 zijn maar moet je om het te mogen gebruiken ook 18 zijn?
|
Een man die ik ken (42) die zeker niet dom is, zegt altijd als je kan fietsen mag je blowen (er zit dus geen leeftijd aan verbonden in tegenstelling tot alcohol). Het bezit van 5 gram softdrugs moet je wel 18 voor zijn. Toch mogen agenten je aanhouden voor 0,5 gram als ze dat nodig vinden :rolleyes: (zosnel ik mijn kabel heb van mijn digi-videocam zal ik laten zien hoe kut dat is. Een vriend van mij is opgepakt voor nog geen jointje wiet op een skatebaan terwijl hij 18 is, en we hebben het van het begin tot eind gefilmd).
Citaat:
Dan weet ik tenminste als ik ergens relaxed in een parkje zit of ik strafbaar bezig ben en dus moet uitkijken voor politie.
Ik ben benieuwd.
|
Als je dus iets bezit ben je strafbaar, plus dat je het in het openbaar doet, dat is in veel regio's ook niet toegestaan. Toch zullen de meeste agenten er niet moeilijk over doen, maar ze mogen het.
|