![]() |
Van bruto naar netto...
Ik werk nu 2 weken bij een bedrijf als schoonmaker. Nou verdien ik 3,75 per uur bruto, maar hoeveel is dat in netto? Hoe kun je dat uitrekenen? Dingen als toeslagen en regelingen zullen wel niet van toepassing zijn op een simpele 17-jarige vakantiewerker toch?
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij mij is het al jaren zo dat netto hetzelfde als bruto is :). Handig, hoor :). |
Citaat:
Ene keer moet ik wel belasting betalen, andere keer niet. Terwijl er dan 10 euro verschil tussen zit ofzo. Maarja, alles wat ik betaal kan ik toch terug vragen. Dus ga er niet op achteruit. |
Citaat:
|
Over al het geld dat je verdient, moet je minimaal 32,9 % belasting betalen.
Echter de eerste € 1766,- hoef je niet te betalen, dat is je heffingskorting. Dit houdt in dat de eerste € 5400,- die je verdient, belastingvrij is. Afhankelijk van je werksituatie, keert je werkgever direct de heffingskoring aan je uit of hij betaald het aan de belasting. Vervolgens kan jij dit indien van toepassing bij de belasting terugvragen. |
Citaat:
Als ik namelijk 400 of meer verdien betaal ik het wel en bij 400 of minder niet dit kan je echter gewoon terug vragen aan het eind van het jaar :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58. |