![]() |
Niet echt Niet waar
Niet echt
Niet waar Een hand, twee handen en verloren telkens stranden in een stilte, in een blik Niet jij of ik Gesprek, gezichten als het weg is is het dichter als het hier is, is het weg Geen woord gezegd Gedag, ontwennen en het mooiste is ontkennen als je hier bent, is het terug |
erg mooi, leuke stijl (y)
vind alleen Gesprek, gezichten als het weg is is het dichter als het hier is, is het weg iets minder, vind op een of andere manier de woorden minder goed bij elkaar passen. > ik denk door het woord dichter > de klank daarvan vind ik niet bij de rest passen. maar een spreekwoordelijke kniesoor die daar op let. |
Leuk gedicht! Ik vind die tegenstellingen en twee korte mededelingen in één zin echt superleuk, benk fan van :). het leest snel en lekker door.
|
Gesprek, gezichten
als het weg is is het dichter als het hier is, is het weg ik vind het juist perfect gevonden...je taalkeuze op zich vind ik prachtig, net als je schrijfstijl...het is gewoon erg pakkend... |
Bedankt jullie.
Dat 'dichter' laat ik zo omdat ik er ten eerste tevreden over ben (anders zou ik het er nooit neerzetten) en er bovendien geen andere mogelijkheid is. Het zou een ander gedicht worden. |
Mooi schrijfwerk weer meneertje:), metrum met zorg, inhoud weer in een orgineel jasje gestoken, 't blijft leuk je gedichten te lezen:)
|
Uitzonderlijk mooi, lang geleden dat ik nog eens zo'n stevige, diepgaande poëzie las. Diepgaand, dromend, gevoelens in gewaden van beelden, die je langzaam met een imaginaire lezende hand van het gedicht kan laten vallen, als je maar genoeg tast en zoekt naar de werkelijke vorm, de werkelijke wereld onder en tussen de woorden, de realiteit waar die beelden toch weer zo dicht bij staan, verradelijk dichter dan je zou denken. En dat, tegelijkertijd kunnen verhullen en onthullen, dat is kunstig. Passages aanhalen van dit werk kan veelvuldig, en het wordt al wat laat hier, maar inderdaad, de reeds aangehaalde strofe is meesterlijk. Waar is de liefde? Ik weet niet of dit een autobiografisch gedicht is of niet, maar het houdt alleszins de dichtende ziel bezig, al dan niet ook in de werkelijkheid, wat dat dan ook weer zou mogen zijn ;)
Groetjes, Dreampoet |
Naarmate ik het vaker lees, vind ik 'r steeds mooier worden......
|
Gewoon echt super,
las hem voor de eerste keer en... ja echt :) Zo ontzettend mooi :) Deze zijn geweldig om te lezen, kippenvel en een mengeling van fijn en verdrietig gevoel, don't ask me why :) xxx |
Leuk en mooi.
Origineel geschreven en het geeft zo'n mooi weemoedig gevoel weer. Heimwee, als het ware. Dat is althans wat het bij mij oproept. Echt super. |
Citaat:
|
Hmm...
Supergoed! Vooral dat einde hakte er echt in bij mij! Duimpjes omhoog! :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09. |