![]() |
Drama-Nummers. Pure Dramatiek gezocht
Nou, eehm. ik ben weer op zo'n punt aangekomen waarop bomen omvallen op paden waar ik overheen loop en waar het water nog immer in beweging is, maar van me af stroomt.
Eigenlijk loop ik te zeiken , ik wil gewoon wat dramatische nummers. Laat maar komen die dramatiek. En niet van die stompzinnige shit. Nee echte dramatiek (Dead Can Dance, requiem for a dream, Tori Amos, enz.) |
muzikaal dramatisch of tekstueel dramatisch of dramatisch slecht?
|
emo
|
Roy Orbison - Crying
emo schmemo |
friso wil geen emo...
ga eens luisteren naar Wagner ofzo... |
soundtrack van the piano is ook erg mooi.... en natuurlijk Live (selling the drama...haha oks hij is flauw)
|
Glassjaw (maar dat hoef ik jou niet meer te vertellen, Friso)
The Gathering - Jelena Deine Lakeien - Walk to The Moon Diorama - Masquerades And Faces Opeth - Patterns In The Ivy Black Rebel Motorcycle Club - Suddenly En verder nog wel wat van Type O Negative, Isis en My Dying Bride. |
Theatre of Tragedy - Hamlet For A Slothfull Vassal
|
Moonspell - Darkness And Hope
|
Rhapsody - Lamento Eroico
Sloom ala Opera (denk ik, ik ken niet veel (geen) echte Opera) en dramatisch. |
alweer?
|
maar goed ik weet er nog wel een paar (laat me horen wat je ervan vindt):
Spiritualized - Out Of Sight (dramatische opbouw ook) Ben Christophers - Before the Winter Parade Ben Christophers - Stay The Verve - Drive You Home Nick Cave - Hallelujah Tom McRae - You Cut Her Hair |
kate Bush - A woman's work
|
godspeed! you black emperor - sleep
dramatisch verhaaltje/sfeer |
Tic Tac Toe - Und warum? moest ik vroeger ALTIJD van huilen.
|
The Waterboys - Gala
The Waterboys - The Thrill Is Gone Sinead O'Connor - Troy Nick Cave - O'Malley's Bar Tindersticks - Marbles PJ Harvey - The Dancer Cousteau - Last Secret of the Sea |
Sinnead O'connor - Nothin' compares to you
Ze huilt zelf ook bij het zingen en dat kun je gewoon het hele nummer door merken. |
ik van duran duran - ordinary world....
|
Citaat:
Wolfheart, Sin en Irreligious zijn goede moonspell albums, deze is net niet. |
Citaat:
Uhm pure drama, even denken. Savatage - tonight he grins again Bronx Casket co. - change the world |
Citaat:
|
Citaat:
|
howie day - ghost
|
Tom McRae is zeker dramatisch.. Boy With The Bubblegum is ook dramatisch.
En i e i ee ofzo van Tori is erg dramatisch. Enne, Haligh, Haligh van Bright Eyes. |
Carmina Burana is best dramatisch...
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Meat Loaf - Bat Out of Hell
ook vet voor in de auto! |
alles van Endraum
vooral Schatten der Nacht, Zuviel Keiner Worte, Der Rosengarten, Zerdrückte Kehle Superzware muziek voor de depressieve en romantische medemens. En Goethes Erben |
godspeed you! black emperor - dead flag blues
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
boy with the bubblegun was ik vorig jaar echt gek van. you cut your hair ook, wat iemand anders zei. |
mans, dat zijn ook mijn favoriete nummers van hem
you cut her hair speelde hij op pinkpop, was indrukwekkend. |
bright eyes.
|
Citaat:
maar ik luister niet zo veel naar die cd, beetje te lang ofzo. na 8 augustus melkweg zal ik em kunnen afschrijven of prijzen zeker. |
Citaat:
Goethes Erben is ok. Anita Lane Einstürzende Neubauten... The Dirty Three - I Remember A Time When Once You Used To Love Me, heerlijk is dat. oja, en ik up em omdak iets zocht over wagner...mja, daar open k wel een nieuw topic voor.. bla |
ambeon-cold metal vond ik vroeger een mooi nummer.
En de muziek van requim for a dream is natuurlijk ook geniaal. |
Mozart's Requiem is geweldig dramatisch. En Beethoven's Moonlight Sonata doet het ook goed.
|
waarom zit men eigelijk een heel oud topic te uppen?
bah, zit ik even weer niet op te letten... |
Citaat:
|
want?
dit gaat over soorten drama muziek, mijn topic niet. :rolleyes: |
Schonberg-die erwartung ;) als dat geen drama is met al dat atonale gedoe, dan weet ik het ook niet meer
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en daarom wordt hij niet gesloten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
David Bowie ft Maynard - Bring me the disco king
ga eigenlijk de Underwolrd ost maar af genoeg drama en meer op te vinden. (y) David kan zelfs Maynard in een nummer van em goed laten klinken dat zegt voor mij toch wel veel. |
Citaat:
Alan Parsons Project - Old And Wise |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59. |