![]() |
Implanon
ik heb nu al meer dan een jaar implanon (een staafje in je bovenarm ten grootte van een lucifer dat voorkomt dat je zwanger wordt). nou is hier een tijdje geleden al een heleboel gezeik over geweest dat het niet zou werken, maar bij die vrouwen zat het staafje gewoon niet in hun arm (foutje van de dokter). bij mij kan je het duidelijk zien en voelen, dus hij zit er in. maar nou hoor ik van steeds meer vrouwen die zwanger zijn geworden ondanks het implanon. ik heb de service lijn van implanon gebeld en deze zeiden dat dit onmogelijk zou zijn en dat je bij anticonceptie nooit 100% garantie kan geven en dat implanon beter werkt dan de pil...
maar waarom worden er dan toch nog vrouwen zwanger met implanon??? wat moet ik doen??? de dokter weet zelf ook niet wat ik moet doen en laat de keus aan mij over. ik ben tenslotte in dat ene jaar ook niet zwanger geworden... op de pil reageer ik heel slecht. zware buikpijn, onregelmatig ongesteld, lang ongesteld, etc... wat te doen?!!! |
Citaat:
Ik zou het zo laten, geen enkele anti-conceptiemethode is 100% veilig (behalve als je je eierstokken zou laten weghalen..), dus je doet wat je kan.. En de kans is kleiner dat je zwanger wordt dan dat je trombose krijgt.. |
Prikpil (y)
|
grote piltopic
|
Dat dat staafje erin zit is al een goed teken. Volgens mij zijn de meeste vrouwen zwanger geworden omdat dat hele staafje er niet in zat. Ik zou als ik jou was nog wat informatie op internet zoeken. Ik zou niet verwachten zwanger te worden als ik jou was, want die kans is inderdaad net zo groot als bij een normale pil. Ik heb ook wel 'ns gehoord dat er mensen zwanger werden van de gewone pil. En implanon (en de pilmakers) moet natuurlijk gewoon niet de garantie van 100% geven dat je niet zwanger wordt, omdat ze dan vreselijke claimen krijgen (volgens mij klopt deze zin niet :S).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48. |