![]() |
Obsessie
Beste Mensen,
Voor jullie verder lezen wil zeggen dat dit allemaal is gebaseerd op de werkelijkheid ( geen onzin dus..) Nou goed, hier het verhaal, Binnenkort ga ik dus verhuizen..en ik speel Clavecimbel ( soort piano uit de baroktijd). Nu was er toen in die tijd een Componist en die heette Scarlatti. Ik speel wel redelijk zelf (denk ik ) maar sinds een tijdje begint het een soort van obsessie te worden dat ik net zo meesterlijk als die componist moet worden. Tot voor kort wou ik naar het conservatorium maar dat heb ik vanwege financiële aspecten maar gecancelled..en het gewoon als hobby erbij gehouden. Maar serieus het wordt steeds gekker... Zoals ik zei ga ik verhuizen..en heb serieuze plannen om heel mijn kamer zo in te richten als in die tijd..met kroonluchters barok spullen en verder echt alles heel realistisch. Ik ben soms ook bezig met een Biografie over de persoon omdat ik vind dat er niet genoeg over hem bekend is.. Nu was ik vandaag aan het oefenen en bleef maar doorgaan...en doorgaan en doorgaan en op een gegeven moment hoorde ik keihard mijn naam in mijn oor links achter mij, keek en er stond niets..Ik speelde verder en hoorde nog dingetjes in mijn hoofd.. Ik heb constant in mijn hoofd dat ik net zo goed moet worden als hem en oefen maar door..ik ben bang dat het een obsessie wordt..ik vereer niemand en ben onwijs ahteïstisch en zelfstandig denkend..maar ik neig tot verering van de componist :confused: Kan een van jullie mij vertellen wat dit ongeveer is of zeggen of het goed is of niet. Enfin, ik hoor het wel.. M.v.g, Jer |
laudate dominum, hahahaha das een stuk van Scarlatti! jij bent echt van het pad ja.
Dit lijkt me meer iets voor Pschychologie, nouja, Scarlatti zou hem misschien liever in Lifestyle zien.. heuh.. :( |
Hmm fanatiek zijn is goed, maar je moet het wel kunnen relativeren. Het is maar een muziek instrument. Als jij die hele stijl mooi vind, barok, dan moet je vooral je kamer inrichten... maar we leven in het nu :p
|
Ok ik verplaats hem..
|
Meesterlijk zijn. Helemaal niks mis mee.
Maar.. Als je je nieuwe kamer een klassieke stijl wil geven, dan is barok een grote fout! :( |
crossost psychologie (slotje?)
|
Citaat:
|
hier hoort ie in ieder geval niet
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21. |