![]() |
Master Slave
Beste mensen,
Ik moet nu zorgen dat XP mijn drives opnieuw gaat detecteren, maar dan moet ik ze op master en slave zetten. Was slave nou ookalweer links en master rechts? Waar moet ik dat minidingetje opzetten?!?! Help!!?!? T00dles |
moet je de hdd of cd-speler er ff uit klauwen, dan staat het er wel op..
het is ook maar net wat vanuit jouw ogen links of rechts is. ;) |
Of wat de fabrikant leuk vond...
Ik heb ook M/S waar dat absoluut niet uit op te maken is :( Gewoon FF proberen. Met twee drives niet meer dan 3/4 keer maximaal ;) , dan heb je de goeie combinatie wel (y) |
meestal zit het zo
http://www.all-about-pc.de/buildpc/i...all8cdjump.jpg en wat voor drives heb je allemaal in je pc?? hoeveel cd drives hoeveel hdd's als we dat weten kunnen we al veel meer (y) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar je kan bij twijfel ook altijd even op de site an de fabrikant kijken, staat ook altijd wel een quick start guide o.i.d. op waarin het wordt uitgelegd. :) |
bij hardeschijven verschilt dit per merk
ik ben zelf alleen bekend met de (oudere) maxtorinstellingen, de seagateinstellingen en de IBM instellingen de meeste hardeschijffabrikanten zijn zo vriendelijk om op de hdd zelf een stickertje te plaasten met de verschillende jumpersettings voor de hardeschijf, maar Maxtor doet dit helaas niet. deze heeft (had) altijd 9 pinnetjes waarvoor je 2 jumpers nodig had voor de masterinstelling en 0 voor de slaveinstelling, dus dat is makkelijk: al de pinnetjes eruit ;):) om het als master in te schakelen moest je het (dacht ik) als vogt instellen: **|-- **|* waar -- een verbinding is net als die 2x | |
Citaat:
|
Citaat:
tot voor de fusie deden ze t iig niet |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41. |