Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   soort puistjes op rug,borst en bovenarm? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=555045)

SuPaHWoMaN 31-07-2003 14:10

soort puistjes op rug,borst en bovenarm?

ik heb nu al bijna 2 jaar last ban een soort puistjes op me rug bovenarm en borst...ik weet niet wat de oorzaak is en hoe ik ervan af kan komen....weten jullie misschien iets??

deesmees 31-07-2003 17:38

goed wassen elke dag en uitkijken met wat je aantrekt,denk aan synthetische kleren enz. ;)
Als dan na verloop van tijd niet beter wordt even naar dokter gaan,kijken wat je eraan kunt doen,maybe de pil ofzo(een of andere soort :o )
maar ga er niet aan pulken of krabben dan wordt het alleen nog maar erger en ga zoveel mogelijk ermee in de zon dan wordt het ook minder,ook weer niet te lang natuurlijk maar je snapt me wel ;) is erg vervelend probleem ik heb ook lang gehad zo erg dat ik geen hempjes ofzo meer aan deed alleen daardoor maar nu heb ik er vrijwel geen last meer van :D

$TR@NG3R 31-07-2003 17:43

jeugdpuisjes.... :rolleyes:

Poor twisted me 31-07-2003 20:41

Citaat:

$TR@NG3R schreef op 31-07-2003 @ 18:43:
jeugdpuisjes.... :rolleyes:
neejj joh :p

ik heb het ook alleen een beetje op me bovenarm teminste ik had het.... door de zon ofzo is het weggegaan ;)

KazzZ 01-08-2003 14:26

ja, puistjes dus.. onder de zonnebank helpt wel :) (of in de zon als je het geduld hebt)

beija_flor 01-08-2003 14:54

scrubben helpt volgens mij ook..

Allure 01-08-2003 15:59

je zou ook een bodylotion kunnen proberen, en idd, UV-licht (zon) helpt vaak tegen dit soort dingen...

LeeJ-D 02-08-2003 18:16

Citaat:

Zuig schreef op 01-08-2003 @ 15:54:
scrubben helpt volgens mij ook..

k heb nou een scrubcreme ofzoiets.....kweet aleen niet hoe je t erop moet doen :o :$

the tourist 02-08-2003 18:27

Had ik een paar jaar geleden ook veel last van, maar doordat ik veel in de zon ben geweest zijn ze verdwenen.
(geldt alleen voor mijn rug trouwens)

Sarah 02-08-2003 19:51

Citaat:

LeeJ-D schreef op 02-08-2003 @ 19:16:
k heb nou een scrubcreme ofzoiets.....kweet aleen niet hoe je t erop moet doen :o :$
Als het een creme is, waarschijnlijk een beetje ervan op je hand doen, op je huid smeren, en daarbij over je huid wrijven, en daarna nog even wrijven. Dan weer afspoelen:)
Maar je hebt er niet per se creme voor nodig, met een scrubhandschoen (bij drogist, soort ruw handschoentje) of een puff kan het ook.

LeeJ-D 02-08-2003 21:32

Citaat:

sarahbressers schreef op 02-08-2003 @ 20:51:
Als het een creme is, waarschijnlijk een beetje ervan op je hand doen, op je huid smeren, en daarbij over je huid wrijven, en daarna nog even wrijven. Dan weer afspoelen:)
Maar je hebt er niet per se creme voor nodig, met een scrubhandschoen (bij drogist, soort ruw handschoentje) of een puff kan het ook.

oke bedankt...k ben eigenlijk wel een beetje dom had ik zelf ook wel kunnen bedenken :$:$

Alexanchez 03-08-2003 14:29

Ik heb er ook behoorlijk last van ---> op mn kin, borst, nek en schouders en het is behoorlijk irritant jah...

Toen ik op vakantie ging ben ik veel in de zon geweest en gingen ze ook aardig weg... Maar toen ik weer thuis kwam zaten ze er na 1 nacht weer gewoon zoals ze eerst ook waren!!! snik snik

Maar ik heb erges gelezen dat ze door de zon wel weg gaan maar dat ze na een tijdje dubbel zo hard terug gaan komen...
En inderdaad in de herfst en winter heb ik er het meest last van...

Arenda 04-08-2003 00:20

Mijn vriend heeft dit op zn rug, shouder bladen... rode bultjes, e.d. helpt zon hier werkelijk tegen (want het irriteerd hem danig)
en hij is ook echt spierwit, verband direct in de zon.. dus zonnebanken helpt dat?

Brutus 04-08-2003 00:31

naar de huisarts gaan
krijg je een recept en kun je een potje bij de apotheek halen
breng je aan met een watje
ze zijn heel snel weg dan

SuPaHWoMaN 05-08-2003 12:24

Citaat:

Rambo schreef op 04-08-2003 @ 01:31:
naar de huisarts gaan
krijg je een recept en kun je een potje bij de apotheek halen
breng je aan met een watje
ze zijn heel snel weg dan

Hoelang duurt het dan ongeveer.... k ga namelijk op kamp over 3 weken en dan gaan we ook zwemmen...k wil dus echt niet dat iemand het ziet.....k ben een beetje een zeikerd maar ik schaam me er echt heel erg voor :(

beija_flor 05-08-2003 16:12

Citaat:

LeeJ-D schreef op 02-08-2003 @ 19:16:

gewoon onder de douche, scrubcreme op je huid doen en voornamelijk de plaatsen dus waar je van die puistjes hebt. eigenlijk kun je het ook voor je hele lichaam gebruiken iig gewoon dus op je huid doen onder de douche en een rond draaiende masserende beweging maken, niet te hard maar gewoon zachtjes en het dan eraf spoelen. Als je dat dan gedaan hebt zou ik er wat vaseline, dus er iig voor zorgen dat die plaatsen goed ingevet zijn en dan verdwijnt het wel. een vriendin van me had precies het zelfde probleem en bij haar is het nu allemaal bijna niet meer te zien :) veel succes

LeeJ-D 05-08-2003 19:59

Ik gebruik nu die scrubcreme maar ik heb niet echt het idee dat het werkt.....me huid word aleen maar heel rood k denk dat ik het te hard doe...hoeveel keer per week moetje ongeveer scrubben??

beija_flor 05-08-2003 21:08

Citaat:

LeeJ-D schreef op 05-08-2003 @ 20:59:
Ik gebruik nu die scrubcreme maar ik heb niet echt het idee dat het werkt.....me huid word aleen maar heel rood k denk dat ik het te hard doe...hoeveel keer per week moetje ongeveer scrubben??

2x per week en idd niet te hard, en verder dus echt goed invetten!

WB_Oud 06-08-2003 10:02

Het ligt eraan hoe erg het is, je hebt inderdaad een soort creme hiervoor maar als het redelijk veel puistjes of bultjes zijn op een groot oppervlak zal de huisarts je waarschijnlijk pillen voorschrijven, antibiotica. Deze kuur zal 1 a 2 maanden duren en dan is alles weg. Grappige tegenstrijdigheid: met deze antibiotica mag je niet in de zon. Je verbrand dan namelijk veel sneller en ernstiger.

Silver rain 30-08-2003 14:54

Vorig jaar en 2 jaar terug was het nog erger. In de winter had ik er geen last van, in de zomer wel. Heeft dat er iets mee te maken misschien? Nu heb ik er veel minder last van

Daantje_0705 30-08-2003 14:59

Citaat:

LeeJ-D schreef op 05-08-2003 @ 20:59:
Zeker niet vaker dan 1x per week doen want anders schuur je je huid kapot.

Balance 30-08-2003 17:07

heb ik ook zo'n anderhalf jaar gehad en niet zo'n beetje ook.
op een keer schrok ik me helemaal rot hoeveel 't d'r waren op m'n rug, maar 't bleek dat ze na die keer allemaal verdwenen.
net als met puistjes op je gezicht dus; de één heeft d'r meer van dan de ander en naarmate je ouder wordt gaat 't wel over.
maar dat het vervelend is weet ik erg goed.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.