![]() |
Steve Vai, nog anderen...?
Denk dat de meeste van jullie hem wel kennen, alleen nou een vraag...wat vinden jullie van hem?
Ik probeer nou crosscroads van hem te spelen, maar wil nog niet echt lukken ;) Crossroads klinkt gewoon zow...zow ultiem bijna (y) Dat is nou echt een stuk waar de gitaar voor is uitgevonden..vind ik dan. Kennen jullie ook eventueel nog andere solo-gitaristen, dus zoals Joe Satriani en Steve Vai? Ben weer toe aan wat nieuwe zooi op te oefenen... |
cyril achard
beetje moderner, maar wel goaf. |
ja duchtige gitarist.
ik heb laatst nog een video uit 1992 gekeken waar hij ook op staat, samen met onderandere Joe Satriani. gitaargiganten heet dat geloof ik. |
michael angelo
|
Marty Friedman
Jason Becker John Petrucci |
hmmm... ik zou zeggen mensen als John Petrucci, Steve Vai inderdaad, Jimmy page, Kirk Hammet (niet heel geweldig eigenlijk), Mark Knopfler, etc.
|
Ry Cooder
|
Marcel Coenen (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb je die video dan ???
:eek: :eek: :eek: |
Citaat:
Al t goeds komt uit limburg ;). |
iets van dire straits ... brothers in arms of zo .. :)
|
sultans of swing heeft ook wel een brilliante solo :cool:
|
Dire Straits- On Every Street (live/lange versie) heeft echt een briljante solo :cool:
|
Yngwie Malmsteen
Jason Becker John Petrucci (mijn idool :) ) Micheal Romeo Micheal Angelo |
Laatst zag ik een goede fransman, de goede man speelt ook in Elegy, hij is echt wel goed enz.. Heeft ook van die G3 tours gedaan met satriani enz :)... Rondat heet ie...
http://www.rondat.com/tours/Hirson03...wavehirson.jpg |
Citaat:
maar we hadden 'm al |
Citaat:
dat rijmt niet :( |
mjah, er zijn genoeg supergitaristen, maar een paar zijn er echt bekend
|
01: Shawn Lane (Jonas Hellborg)
02: Al Di Meola (Return To Forever) 03: Paul Gilbert (Mr.Big, Racer X) 04: Tony Macalpine (Planet X, Steve Vai) 05: Frank Gambale (Chick Corea's Elektric Band, Vital Information) 06: Steve Morse (Dixie Dregs, Kansan, Deep Purple) 07: Allan Holdsworth (Gong, Level 42, UK) 08: Biréli Lagrène 09: Jason Becker (Cacophony, David Lee Roth) 10: Yngwie Malmsteen (Alcatrazz) 11: Marty Friedman (Cacophony, Megadeth) 12: George Bellas 13: Vinnie Moore (Alice Cooper, Rush) 14: Allan Holdsworth (Gong, Level 42, UK) 15: Chris Oliva (Savatage) R.I.P. 16: Eric Johnson (The Electromagnets) 17: Randy Rhoads (Quit Riot, Ozzy Osbourne) R.I.P. 18: Steve Vai (Frank Zappa, Alcatrazz, David Lee Roth, Whitesnake) 19: Stevie Ray Vaughan (Triple Threat, Double Trouble) R.I.P. 20: Gar 20: Gary Moore (Thin Lizzy, Skid Row, Colosseum II) 21: Joe Satriani 22: Kai Hansen (Helloween, Gamma Ray) 23: Chuck Schuldiner (Death, Control Denied) R.I.P. 24: John McLaughlin (Mahavishnu Orchestra, Shakti) Mijn top 24. |
Deze moest ik van mijn buurman ook even posten. Ik ken deze niet, dus kijk maar of het leuk is.
Pat Metheny, John Scofield, Jimmy Bruno, Scott Henderson, Mike Stern, Jim Hall, Wes Montgomery, Django Reinhardt, Michael Romeo, Alexi Lahoi, Greg Howe, Joe Pass, Pat Martino |
Staat bij jullie allemaal John Petrucci er niet eens in?? ;)
Liquid Tension Expiriment, geweldig! |
ok...ik kan weer een eeuwtje of 48 oefenen (y)
|
Citaat:
LTE is malen beter te pruimen dan DT met die geschoren homo |
Waarom de neuk heeft niemand nog Ritchie Blackmore genoemd?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
waar is jimi
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmmzz vind het wel beledigend maar hijs ook wel oud.
hij heeft op die conferentie gespeelt samen met de andere beste gitaarhelden van de wereld. Joe Walsh. |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Bass is voor mietjes :p.
Citaat:
|
en slash van Guns n roses?
|
Citaat:
|
Is die solo?
|
Greg Howe
|
Greg Howe is best een goede. De besten zitten naar mijn mening in de fusion.
De top electrisch gitaar is: Shawn Lane Allan Holdsworth Vraag elk gitarist in dit topic wie hij technisch gezien het beste vind(dus niet een flauw jeugdsentiment) en ze antwoorden allemaal met een van deze twee, of beide. Steve Vai toen hij door een fan gevraagd werd naar z'n mening over Shawn Lane: I've met Vai more then once,asked him about Shawn Lane,I quote: "Him and Holdsworth man, I can't even begin to...*sighs*, scary stuff." "Throughout my career as a guitarist and transcriptionist I have heard and seen many guitar players (I've found them all to be entertaining in their own ways). And it always seemed that , technically, I knew how they executed what I was hearing. But with Allan Holdsworth, I have to stop and think. His style is so unique and individual that if I try to identify what he is doing with standard technique, I'm lost." Guitar Player / February 1985 page 50 Shawn Lane is anderhalfe maand geleden op 40-jarige leeftijd overleden. Hij was het grootst bewaarde geheim van de gitaarwereld. Hij was zo ongeloofelijk. Maar daarvoor moet je eigenlijk hier: www.tarsun.net gaan kijken. Of hier voor bootleg videos: http://www.abstractlogix.com/index2.html (en de beste online CD winkel zit ook op die site). |
(y) Ja man shawn en allan supergitaristen (y)
Jammer dat hij overleden is man, maargoed zen muziek zal voortleven. Ik weet niet of je dit interview al hebt gelezen, mar anyway hier de link : http://www.richardhallebeek.com/inter/shawn.htm#les |
mn vriend vind Steve Vai goed, alleen daardoor ken ik hem, want ik had nog nooit van hem gehoord...
En hij speelt het ook wel eens, maar verder geen suggesties. |
steve vai is gay :D
|
Citaat:
juist niet! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51. |