![]() |
Dropdown menutje verdwijnt.. onlogisch?
Dat dropdown menuutje onderin (Spring naar...), verdwijnt als het druk is op het forum. Om de serverload op peil te houden, als ik het goed heb.
Maar dat is toch onlogisch? Stel ik zit in een topic op Lifestyle. En ik wil naar Seksualiteit. Dan kan ik met dat dropdown menuutje in 1x naar Seks, zonder "tussenstops". Maar als dat menuutje er niet is, moet ik eerst naar de index van Lifestyle, dan naar de hoofdpagina van het forum, en dan kan ik pas naar Seks. Dat kost toch alleen maar méér serverload? Of denk ik te simpel? Ik was gewoon reuze benieuwd :p ;) |
Zo kan je 't zien. Je kan 't ook zo zien; elke keer dat dat menuutje gemaakt moet worden moet er een query (database-opdracht) naar de server gestuurd worden. Je zou kunnen zeggen dat 1 keer 'een omweg maken' gelijk staat aan 3x die opdracht uitvoeren.
Nu wil echter het feit dat er veel meer mensen topics openen en niét die korte weg gebruiken, dan andersom. Ofterwijl; het maken van het menu kost in verhouding minder serverkracht, maar wordt veel en veel vaker gedaan dan dat het gebruikt wordt. Relatief gezien is het uitschakelen van 't menu dus beter voor de load, dan 'm wel te laten staan. Snap je? :) |
Ja, je hebt wel gelijk.
Een tip voor je, die de grootste verslaafden, waaronder ik, wel zullen kennen: Gewoon op back drukken totdat je bij de index bent, dan laadt hij de pagina's van de harde schijf, en dan op Seks klikken. Kom jij op seks dan? :rolleyes: |
Offtopic:
sorry voor dit gemiereneuk: Citaat:
1 [form.] het voorafgaande verklarend of nader toelichtend ik snap het ;). |
Ik blijf erbij dat Jon dat ding moet cachen, zo vaak verandert het niet. Als hij het eens in het uur opnieuw laat bouwen heb je altijd minder load, terwijl niemand er last van heeft (behalve als er een nieuw forum is, en dan nog niet langer dan 59 minuten max).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ben het met manuzhai eens dat het nogal debiel is zoiets dergelijk onveranderlijks telkens opnieuw te queryen :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er kunnen zoveel leuke dingen met dit forum gedaan worden, maar hij doet het gewoon niet :/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20. |