Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Maxima mag zich prinses en koningin noemen... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=55517)

dystopia 14-04-2002 20:58

Maxima mag zich prinses en koningin noemen...

Dat is dus vorige week besloten.. Wat vinden jullie ervan? Zijn jullie hiervoor of tegen?:D Ik moet hier volgende week een discussie over houden, maar ik heb niet echt goede argumenten..:( Dus, wat vinden jullie?

PS: ik post dit namens Snufje, dit is haar text. Ze kon het zelf hier niet posten.

Snufje 14-04-2002 21:01

Thnx dys, erg vervelend, kon hem niet plaatsen:(

Conan the Librarian 14-04-2002 21:02

Lijkt me logisch...

De koning (Willem-Alexander a.k.a. Willem IV) heeft een koningin... is altijd al zo. Was vroeger zo, is nu in bijv. Belgie als voorbeeld-van-dichtbij ook zo. Met Bernhard en Claus was het anders, omdat de vorst de koningin was en omdat 'koning' qua titel hoger is (of zo gevoeld wordt) dan koningen, zou het lijken dat de danzijnde koning daadwerkelijk staatshoofd is, wat niet zo is. Dus die was prins. (of prins-gemaal, wat is de term..?)
En dat Maxima nu prinses is... ach, een leuke voorbereiding...

Anyway, het is gewoon logisch. :)

Joostje 14-04-2002 21:06

van mijn part noemt ze zich een driedubbelopengehaalde scheefbekkikker :/

autodropje 14-04-2002 21:18

och ja wat kan mij die naam boeien, daar gaat het niet om

PV 14-04-2002 23:05

Alexander is toch gewoon het echte staatshoofd dan van Nederland, Maxima niet. Dus maakt het nix uit lijkt me.

Internationalist 15-04-2002 06:56

*waarom is Claus dan geen koning? :confused: *

halve banaan 15-04-2002 07:31

Citaat:

Internationalist schreef:
Ach ja één foute bende daar. Zo snel mogelijk weg met die monarchie.

UnknoWn EntiTy 15-04-2002 07:33

Citaat:

Internationalist schreef:
Citaat:

Met Bernhard en Claus was het anders, omdat de vorst de koningin was en omdat 'koning' qua titel hoger is (of zo gevoeld wordt) dan koningen, zou het lijken dat de danzijnde koning daadwerkelijk staatshoofd is, wat niet zo is. Dus die was prins. (of prins-gemaal, wat is de term..?)
eerst lezen :rolleyes:

en halve banaan al helemaal :rolleyes:

halve banaan 15-04-2002 07:40

Citaat:

UnknoWn EntiTy schreef:

eerst lezen :rolleyes:

en halve banaan al helemaal :rolleyes:

Ik zei alleen dat het er één foute bende is. Wat heeft dat met titels te maken :s Vervolgens zei ik weg met de monarchie, dat is dus de koninklijke familie en dus ook Claus. Ik had het dus niet over de titels.

nare man 15-04-2002 09:48

Het lijkt me logisch:

(Kroon)prins Willem-Alexander <-> Prinses Maximà

Koning Willem-Alexander <-> Koningin Maximà

Vanuit staatsrechtelijk oogpunt zal het wel niet helemaal correct zijn, maar het is in ieder geval het meest voordehandliggend.

UnknoWn EntiTy 15-04-2002 13:51

Citaat:

halve banaan schreef:

Ik zei alleen dat het er één foute bende is. Wat heeft dat met titels te maken :s Vervolgens zei ik weg met de monarchie, dat is dus de koninklijke familie en dus ook Claus. Ik had het dus niet over de titels.

waar slaat je quote dan op? :confused:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.