Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Citral (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=555175)

harrie the 5th 31-07-2003 16:50

Citral

Ik heb gehoord dat citral wiet, dus bv. orange bud citral, de toegevoegde smaak krijgt omdat ze er bv. citroenen of sinaasappels bijleggen tijdens het drogen... weet iemand of dit waar is, zou ik dan bv. ook mijn buitenwiet met citroensap kunnen besprenkelen voordat ik ze ga drogen?

Mutant_oud 31-07-2003 18:27

Ik weet wel dat ik vroeger Orange Bud veel heb gerookt en dat een fantastische smaak vond hebben. En dat ik het vreemd vind dat ik dat nu bijna nergens meer kan krijgen.
Maar die smaak zou dan door die sinaasappelen zijn gekomen? Interessant...

Anal Avenger 31-07-2003 18:41

volgens mij heeft orange bud niks met citrus vruchten te maken, eerder met de ''oranje'' draadjes op de wiet.

Mutant_oud 31-07-2003 19:06

Citaat:

Anal Avenger schreef op 31-07-2003 @ 19:41:
volgens mij heeft orange bud niks met citrus vruchten te maken, eerder met de ''oranje'' draadjes op de wiet.
Dat dacht ik dus eigenlijk ook :D Tot ik dit las. Ik vond de smaak hoedanook geweldig :D.

harrie the 5th 01-08-2003 12:07

Citaat:

Anal Avenger schreef op 31-07-2003 @ 19:41:
er stond ook duidelijk Bv. (bijvoorbeeld) "orange bud" citral, net zoals je bv. "northern light" citral zou kunnen hebben. Van die orange draadjes zal je vast gelijk in hebben maar ik ben niet zo'n orangebud fan, het ging dus alleen om het citral gedeelte.

paco de taco 01-08-2003 14:16

orangebud heb ik 1 keer gehad, maar dat smaakte net naar sinaasappel schil.

bah bah

Snees 01-08-2003 14:59

Volgens mij is Citral een ras:

http://www.cannabis-marijuana-seeds....at=1&prod_id=8

Some of the genetics for this strain come from the Hindu Kush mountain region near a village district named Chitral.

harrie the 5th 01-08-2003 18:04

Citaat:

snees schreef op 01-08-2003 @ 15:59:
Volgens mij is Citral een ras:

http://www.cannabis-marijuana-seeds....at=1&prod_id=8

Some of the genetics for this strain come from the Hindu Kush mountain region near a village district named Chitral.

Kijk zo komen we ergens, een afstammeling van de hindu kush, gelukkig weet ik op tijd dat het een nonsense verhaal is, anders had ik straks misschien zure wiet gehad...

Mutant_oud 01-08-2003 19:57

Citaat:

harrie the 5th schreef op 01-08-2003 @ 13:07:
er stond ook duidelijk Bv. (bijvoorbeeld) "orange bud" citral, net zoals je bv. "northern light" citral zou kunnen hebben. Van die orange draadjes zal je vast gelijk in hebben maar ik ben niet zo'n orangebud fan, het ging dus alleen om het citral gedeelte.
Dus ik heb het gewoon verkeerd begrepen :)

Günther 01-08-2003 21:43

Citaat:

paco de taco schreef op 01-08-2003 @ 15:16:
orangebud heb ik 1 keer gehad, maar dat smaakte net naar sinaasappel schil.

bah bah

:rolleyes: heb jij echt verkeerd spul gehaald, orange bud is héérlijk :o :)

zeehond23 01-08-2003 22:55

orange budd ( je weet wel, met die sinaasappelsmaak (of iets in die richting)) word idd gevormt door het schillen van die vrucht naast de plant tijdens het groeien :D

Günther 01-08-2003 22:56

Citaat:

zeehond23 schreef op 01-08-2003 @ 23:55:
orange budd ( je weet wel, met die sinaasappelsmaak (of iets in die richting)) word idd gevormt door het schillen van die vrucht naast de plant tijdens het groeien :D
:rolleyes: tjo he

zeehond23 01-08-2003 23:02

Citaat:

black angel schreef op 01-08-2003 @ 23:56:
:rolleyes: tjo he
Sjah, ha je nie verwacht he!!!

apekop123 03-08-2003 16:18

Orange Bud en Citral zijn beide lekker :D

ik vraag me op dit moment af hoe ze dan bubblegum maken? zouden ze die laten drogen in een kauwgumballenbak :p

Dunno 04-08-2003 15:19

Citaat:

Mutant schreef op 31-07-2003 @ 19:27:
Ik weet wel dat ik vroeger Orange Bud veel heb gerookt en dat een fantastische smaak vond hebben. En dat ik het vreemd vind dat ik dat nu bijna nergens meer kan krijgen.
Maar die smaak zou dan door die sinaasappelen zijn gekomen? Interessant...

in utrecht...
Zanzi heeft t
Andersom
Noname

Anal Avenger 08-08-2003 13:50

Citaat:

harrie the 5th schreef op 01-08-2003 @ 13:07:
ja dat snap ik ja, ik reageerde immers op mutant

Mutant_oud 08-08-2003 13:53

Citaat:

Dunno schreef op 04-08-2003 @ 16:19:
in utrecht...
Zanzi heeft t
Andersom
Noname

Dank... maar dat is wel wat ver om zomaar ff wat te gaan halen... als ik es in de buurt kom :D

harrie the 5th 11-08-2003 11:30

Citaat:

Anal Avenger schreef op 08-08-2003 @ 14:50:
ja dat snap ik ja, ik reageerde immers op mutant
Mooi zo

Buitengewoon 15-08-2003 02:03

Okee effe de zaken op een rijtje zetten...

In de basis worden de eigenschappen van een soort gevormd door de genetische eigenschappen van die soort. Dus als de shop waar je het koopt Citral verkoopt, en je er vanuitgaat dat ze de waarheid spreekt, dan zijn de basiseigenschappen van de weed ten eerste afhankelijk van de soort (de smaak en de geur dus ook). Helaas zijn er meerdere zadenbedrijven die soorten onder de zelfde naam verkopen, maar dat laten we maar achterwegen.

De basis-smaak/geur/effect is dus afkomstig van de in de soort (in dit geval citral) van nature opgeslagen genetica.

Maarrrrr.... Mocht je, als kweker/shop de weed beter willen laten ruiken/smaken/ etc, dan zijn er meerdere mogelijkheden. Bijvoorbeeld de weed tijdens het drogen 'curen'. Dat kan door bij de drogende weed bijvoorbeeld sinaasappel/citroen schillen te leggen. Dit kan bij iedere soort weed.

Wat jij noemt is dus niet een specifiek kenmerk van de soort 'citral' of 'orange bud'. De specifieke smaak wordt hierbij voornamelijk bepaald door de genetica/manier van kweken, en dat gedoe met de schillen kan bij thai/skunk/haze/white widdow/ enz. net zo hard van toepassing zijn.

Ik hoop dat ik het niet te ingewikkeld beschreven heb, het is eigenlijk heel simpel en doet er verder weinig toe. Mocht je er meer over willen weten/dit in twijfel trekken, laat maar horen hier...

harrie the 5th 21-08-2003 02:28

Citaat:

Buitengewoon schreef op 15-08-2003 @ 03:03:
Okee effe de zaken op een rijtje zetten...

In de basis worden de eigenschappen van een soort gevormd door de genetische eigenschappen van die soort. Dus als de shop waar je het koopt Citral verkoopt, en je er vanuitgaat dat ze de waarheid spreekt, dan zijn de basiseigenschappen van de weed ten eerste afhankelijk van de soort (de smaak en de geur dus ook). Helaas zijn er meerdere zadenbedrijven die soorten onder de zelfde naam verkopen, maar dat laten we maar achterwegen.

De basis-smaak/geur/effect is dus afkomstig van de in de soort (in dit geval citral) van nature opgeslagen genetica.

Maarrrrr.... Mocht je, als kweker/shop de weed beter willen laten ruiken/smaken/ etc, dan zijn er meerdere mogelijkheden. Bijvoorbeeld de weed tijdens het drogen 'curen'. Dat kan door bij de drogende weed bijvoorbeeld sinaasappel/citroen schillen te leggen. Dit kan bij iedere soort weed.

Wat jij noemt is dus niet een specifiek kenmerk van de soort 'citral' of 'orange bud'. De specifieke smaak wordt hierbij voornamelijk bepaald door de genetica/manier van kweken, en dat gedoe met de schillen kan bij thai/skunk/haze/white widdow/ enz. net zo hard van toepassing zijn.

Ik hoop dat ik het niet te ingewikkeld beschreven heb, het is eigenlijk heel simpel en doet er verder weinig toe. Mocht je er meer over willen weten/dit in twijfel trekken, laat maar horen hier...

Dan ga ik een aantal toppen met sinaasappelschillen en een aantal toppen met citroenschillen laten drogen. Bedankt voor de opheldering.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.