![]() |
Computer maakt aan begin geluiden en start niet goed op.
Het zit dus zo, ik heb dus een nieuwe computer gekocht (zoals in eerdere post te lezen was). Die heb ik netjes (samen met pappie) in elkaar gezet en opgestart. Dat werkte allemaal nog prima. Toen ben ik Windows XP Corporate (build2600) editie gaan installeren.
Op het moment dat de windows installer het netwerk was aan het installeren bleek hij te zijn vastgelopen. Naja, je kon er niet echt op een bepaalde manier uit, dus resetten was de enige optie. Sindsdien meteen na het aanzetten geeft de computer een lange piep. Verder worden er gelijke beeps gegeven om de 2 seconde ongeveer. Het beeldscherm gaat niet aan en er dus ook niks te zien. Als je het beeld uit/aan zet komt er een klein schermpje met "No signal or cable disconnected" Uiteraard hebben we alle kabels nagekeken. Het feit dat het eerst goed opstartte en nu niet meer is duidelijk vreemd. Heeft iemand misschien een idee wat de oorzaak kan zijn? En nog beter, een oplossing zodat alles weer normaal functioneerd? p.s. Ik heb gezocht naar beepcodes voor het moederbord, deze zijn niet te vinden. Ik heb een asus A7N8X (SocketA) als moederbord. |
Kabel breuk?! :p
|
Heb je de kast open gehad voor dat netwerk ofzow?! :p
(is niet bepaald computer nerd) |
neenee, er is in de tussentijd met opstarten en installeren helemaal niks veranderd in de kast qua connecties, er is gewoonweg niet aangezeten.
|
als het met het instaleren fout is gegaan door een vast loper enzow.
kick je er tog gewoon alles weer ff af?! En als dat niet werkt kick je ook de D schijf leeg. |
De computers op school hebben dat ook wel eens. Dan staat het beeldscherm aan, maar de computer niet, is de kabel los, of een slecht contact. Heeft vrijwel altijd met de verbinding tussen beeldscherm en computer te maken. Meer weet ik er ook niet van.
|
Even opnieuw formateren, Videokaart beter in het moederbord drukken, en netwerk kaart eruit halen, windows installeren, en dan moet het lukken (y)
(aangezien hij geen netwerk instaleert;) ) |
Het was de geheugending wat er schijnbaar niet goed inzat en wat los was gekomen waardoor de computer vastliep en rare geluiden maakte
nu doettie het weer. :p |
Citaat:
Joris: Die beeps zijn signalen van je moederbord dat er hardwarematig iets los zit, vaak inderdaad een geheugenmodule of videokaart. Het soort signaal geeft precies aan wat er mis is, de betekenis kun je in het boekje van je moederbord vinden. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
@Topicstarter Alles even goed aandrukken, denk aan geheugen e.d. Waarschijnlijk is d'r iets wat geen jofel contact maakt. |
Het was inderdaad het geheugen, Deze moet dan al voordat ik ben begonnen met installeren niethelemaal vast hebben gezeten en los zijn geraakt op het moment dattie vast liep.
Er waren nergens echt beepcodes te vinden voor dit moederbord, das wel jammer eigenljik. Naja, nu werktie perfect, net alles klaar met installeren. Thanks mensen :) |
Citaat:
Zo kwam ik erachter dat een probleem dat ik had bij de HD/IDE lag (rood rood groen groen = IDE bij mij). Met alleen die bip-bip had ik echt nix kunnen doen. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat ik niet begrijp aan dit verhaal: geheugenmodules 'klikken' er als het goed is stevig in. Hoe kunnen die nou ineens loszitten? :| Het enige wat ik wel eens had vroeger was dat PCI kaarten niet goed contact maakten (meestal opgelost door het metalen lipje te buigen, zodat die er verder in kon.. was altijd een probleem met de kast) *is blij dat je bij moderne kasten het geheel er gewoon uit kunt schuiven* :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24. |