![]() |
figurant in zeg 'ns 'AAA' brief schrijven, en dan?
hoihoi,
misschien kennen jullie het toneelstuk 'zeg 'ns AAA' wel? nou, deze treed hier dus op, en ze zoeken nog wat figuranten. het lijkt me erg leuk om figurant te zijn en besloot dus te reageren op het stukje wat in de krant stond. ik zal het even overtypen. Kampanje zoekt figuranten voor zeg 'ns AAA' DEN HELDER - Voor de toneelvoorstelling van 'zeg 'ns AAA'zoekt schouwburg De Kampanje vier figuranten die tijdens de twee voorstellingen in Den Helder op vrijdag 24 en zaterdag 25 oktober hun opwachting willen maken. Zeg 'ns AA'is een nieuw toneelstuk, gebaseerd op de gelijknamige Nederlandse serie en gespeeld door de originele acteurs. De serie was van 1980 tot 1993 op televisie te zien. Voor de avondvullende komedie wordt gezocht naar meisjes / vrouwen tussen de zestien en 25 jaar met kledingmaat 36-38 aangezien er gebruik wordt gemaakt van algemene kostuums. Tijdens beide voorstellingen zullen de figuranten deelnemen aan twee scenes. Brieven, voorzien van motivatie en pasfoto kunnen voor 20 augustus worden gestuurd naar De Kampanje, t.a.v. Kim Smit, (adres...) Na de brievenselectie volgt een auditie. het lijkt me dus erg leuk om mee te doen en ben bezig een (spontane) brief te schrijven. ik kan er helaas niet inzetten dat ik ervaring heb. maargoed. ik wil mijn brief hieronder wel even plaatsen. ik ben er namelijk niet zo goed in. dan kunnen jullie die even oordelen. en stel dat ik door de selectie heen kom, heeft een van jullie tips voor de auditie. liefs *knip*. BRIEF: Vrijdag 1 augustus 2003 Hallo! Vanochtend las ik in de Helderse Courant dat jullie op zoek zijn naar figuranten voor ‘zeg ‘ns AAA’. Ik nam gelijk de krant mee naar boven en besloot jullie een brief te schrijven. Het lijkt me een erg leuk toneelstuk en daarom ook super om het eens me te maken vanaf het podium in plaats vanuit de zaal! Ik zal me ook even voorstellen; Ik ben *knip*, 16 jaar, na de zomervakantie ga ik naar 5havo en ik woon in Julianadorp. Mijn kledingmaat is 38. Ik heb een pasfoto voor u bijgevoegd. (mijn adres) oja, de eerste en tweede alinea, zal ik die omdraaien, of zo laten'? |
'Hallo!' kun je beter vervangen door iets beleefders, denk ik.
Welke klas je zit zal hen waarschijnlijk niet interesseren, dus je kunt beter gewoon heel normaal je info eronder zetten zonder 'voorstellen', of er iets origineels van maken. Iets origineels geeft je meer kans, maar is wel moeilijker te maken. Maar nu zit je precies tussen origineel en gewoon standaard en als ik moest selecteren zou je er niet bij zitten als ik keuze genoeg had. Wees origineel! Succes :) |
Citaat:
maar geachte vind ik TE... normaal doe ik het wel, maar dan word het helemaal 'een brief zoals alle' wat dan? Goedendag? en wat vind je dan van de eerste alinea, moet ik die wel zo houden, of ook wat veranderen. dat voorstellen mag weg. dus dan begint alinea 2 met: 'Ik ben..." maar hoe moet ik het orgineler maken dan. ja sorry hoor.. het lijkt me gewoon echt leuk, dus vandaar dat ik zoveel vraag |
Citaat:
Ik heb zelf een aantal keren brieven moeten selecteren voor audities, en ik lette daarbij vooral op of iemand consequent was. Een hele originele brief (we kregen bijvoorbeeld een 'bijsluiter' van iemand, dat was erg leuk) maakt meer kans dan een hele formele. Maar daartegenover staat dat een hele formele brief meer kans maakt dan een brief van iemand die niet lijkt te weten of hij / zij nou formeel moet doen of niet. Dat is volgens mij het belangrijkste: GEEN tussenvormen! Ik zou je trouwens aanraden om 'podium' door 'toneel' te vervangen. Een manier om veel regisseurs (en spelers) goed pissig te maken is om het toneel 'podium' te noemen ;) |
Hallo!
Vanochtend las ik in de Helderse Courant dat jullie op zoek zijn naar figuranten voor ‘zeg ‘ns AAA’. Ik nam gelijk de krant mee naar boven en besloot jullie een brief te schrijven. Het lijkt me een erg leuk toneelstuk en daarom ook super om het eens me te maken vanaf het podium in plaats vanuit de zaal! Ik zal me ook even voorstellen; Ik ben *knip*, 16 jaar, na de zomervakantie ga ik naar 5havo en ik woon in Julianadorp. Mijn kledingmaat is 38. Ik heb een pasfoto voor u bijgevoegd. Groetjes, *knip* Goededag! Vanochtend las ik in de Helderse Courant dat u op zoek bent naar figuranten voor het theaterstuk 'zeg eens AAA'. Toen ik dit las werd ik meteen enthousiast. Het lijkt mij een ontzettende uitdaging om mee te doen aan het toneelstuk en daarom ook super om het eens mee te maken vanaf het podium in plaats van uit de zaal! Mijn naam is *knip*, ik ben 16 jaar. in mijn vrije tijd hou ik me bezig met ............ verder ben ik ............. (dingen asl enthousiast, creatief, blablaa). mijn kledingmaat is 38.Een pasfoto heb ik bijgevoegd! In afwachting, *knip* |
Mij lijkt het beter als je eens soort van sollicitatiebrief schrijft. Dit komt wat formeler over.
Hier wat info over het schrijven van een sollicitatiebrief, geplukt van het internet. Je zult het wel wat bij moeten werken maar ik denk dat het, als je het in deze opstelling doet, meer indruk maakt. Voobeeldbrief (uit eigen hand :) opdracht nederlands) Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01. |