![]() |
Tienerboeken
Hee hee..
Als ik in de bieb een boek wil gaan zoeken, vind ik alles OF te kinderachtig OF te ouderwets. Een boek vinden dat echt voor een 15-18 jarige is, is vaak moeilijk. Hebben jullie nog titels of ideeën voor zon soort boeken? Heb bijv net Dagboek van Bridget Jones (Helen Fielding) uit, zon soort boeken. Alvast bedankt.. Liefs, Sitia |
Tijgers, Tanga's en Tongzoenen van Louise Rennison is een beetje in de zelfde stijl als BJ. Ook lekker lezen en lachen. De vervolgen zijn ook geweldig!
|
per nilsson; "jij jij en jij" en "anders dan jij"
en van een andere schrijfster "voor even kan altijd" weet zo gauw niet hoe ze heet. maar in die boeken zijn de hoofdpersonen tussen de 16 en de 20 meestal, dus dat spreekt sowieso al meer aan (niet echt bridget jones trouwens, maar wel erg kewle boeken :)) |
Goede stukken literatuur zijn vaak niet van die "tienerboeken". :p
|
Turks Fruit is ook een leuke voor puperende jongeren :p
|
turks fruit is geniaal jah. (y) :p
|
Citaat:
@ dreadmanneke : wellicht leest een jongere van nu liever giphart |
Citaat:
Maar die zijn ook wat lastiger te lezen. Thats my point. :) |
Giphart heb ik nog nooit gelezen, ik lees meer engels de laatste tijd.
|
Citaat:
maar dat punt van je wil ik toch tegenspreken. de door mij genoemde boeken bv zijn dan wel jeugdboeken maar wel zeker jeugd literatuur... > en hele goeie boeken :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
gheghe :p
|
boeken van o.a. Dirk Bracke, Thea Beckman, Evert Hartman, Cynthia Voight, Tonke Dragt?
|
dirk bracke is ind ook (y)
|
4 vriendinnen, 1 spijkerbroek van Ann Brashares (geloof ik)
|
Peter Pohl - De regenboog heeft maar acht kleuren. (y)
|
Citaat:
Dat is ook echt een geweldig boek.... |
Vrij van Kate Cann!
|
Citaat:
Die Scandinavische schrijvers vind ik over het algemeen erg goed. Jostein Gaarder, Per Nilsson e.d. |
Citaat:
(ligt zeker aan de lange winters daar > tijd genoeg om je schrijfstijl te ontwikkelen :D) |
Boeken van de Octopus-serie (je kunt ze herkennen aan de titels op de voorkant met een grappig lettertype :s )
Bv: Het onkruid en de bloem, Vrije val en Dun (de boeken van Louise Rennison horen er geloof ik ook bij). |
Het dagboek van een prinses. Of Stargirl. Die heb ik trouwens nog niet gelezen. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Stom dat ik niet op de namen kan komen.... (ik heb het idee dat ik een paar hele leuke ben vergeten :| ) |
bij de slegte kun je de laatste tijd heel veel van die boeken kopen voor rond de 4 euro... :)
|
Citaat:
Ben er wel benieuwd naar. Ga het binnenkort maar eens lezen. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Marianne frederiksson is echt goed, anna, hanna en johanna vond ik de beste, maar moet er nog een paar lezen, ga nu in haar nieuwste beginnen, ben ff vergeten hoe het heet.... nachtwandelaar ofzoiets? over scandinavische schrijvers: herbjorg wassmo is erg goed. Ik heb de trilogie Het boek Dina, Het boek Benjamin en Het boek Karna gelezen, echt een aanrader!! |
Citaat:
en kga eens opzoek naar herbjorg wassmo (wat een naam :eek::)) |
Citaat:
|
De dagboekreeks van Adrian Mole - Sue Townsend is ook super leuk!
- Jij, jij en jij - Per Nilson - Anders dan jij - Per Nilson (zijn al gezegd, maar zijn ook super goede boeken!) - De watervogel - Luc van Tolhuyzen - De uitverkorene - Luc van Tolhuyzen |
Twee suggesties:
-Het onkruid en de bloem. -Het gouden ei Het zijn volgens mij best twee leuke boeken voor iemand tussen de 15-18 |
Citaat:
|
Mecka Lind - Soms is het leven van mij: Het verhaal van een zwerfjongere
Shelley Stoehr - Morgen Wendy Shelley Stoehr - Dubbelleven |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17. |