![]() |
Klassieke of Akoustische gitaar?
Hai,
Ik ben al een tijdje bezig met gitaar spelen (en heb er momenteel eentje geleend van een vriend). Het bevalt me heel erg en het is eens wat anders dan de hele tijd drummen ;) maarehm, nou heb ik een paar vraagjes... ik wil binnenkort een eigen gitaar kopen, kheb eens op een elektrische gespeeld en kvind 't niet lekker spelen.. nou,de vraag is, om gewone moderne pop/rock liedjes akoustisch te spelen, kan ik dan het beste een gitaar met nylonsnaren (klassieke) of 1 met stalen snaren (akoustische) nemen? is Feedback daarvoor een goeie plaats om er 1 te kopen? en voor hoeveel heb je een degelijke gitaar die een aantal jaren meegaat? (in normale omstandigheden;)) ik dacht zo aan 250€... alvast bedankt voor je hulp :) |
Ik vind persoonlijk een staalsnarige mooier klinker, met name voor "modernere" nummers, iets feller...
|
Citaat:
|
Stalen snaren klinken beter, maar vooral als je een beginner bent speelt dat voor geen meter. Mijn advies is om met mylonsnaren te beginnen, en dan over een tijdje als je nog echt veel speelt en wat eelt op je vingers hebt gekweekt over te stappen op stalen.
|
wat bedoel je met een tijdje? kspeel nu bijna 5 maanden op een nylonsnarige gitaar....
|
Het schijnt dat als je van plan bent later elektrische gitaar te spelen, je het beste staalsnarig kan proberen.
Maar ik weet niet of je elektrisch wil gaan spelen. |
Citaat:
|
je zegt dat je electrisch niet fijn vindt spelen. Maar er zijn heel veel verschillende soorten elec. gitaren.
|
ja, de hals is smaller, al vind ik het voor barre's wel heel handig, maar kvond het gewoon niet echt leuk...
ik vind dat je met akoustische gitaar veel meer het idee hebt dat je zelf muziek maakt, dat het geluid uit de gitaar komt...:) heel raar.. |
mrehm...weet iemand of Feedback daar een goeie winkel voor is om een gitaar te kopen?
ik weet dat ze met drumstellen vrijwel de goedkoopste zijn... |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik zou dan stalen snaren nemen, beetje goeie kwaliteit en je hebt een prachtgeluid
|
en voor hoeveel euro heb je dan een goeie gitaar?
|
Zou ik niet precies weten, ik heb meer interesse in de elektrische gitaren. Denk dat je wel ongeveer tussen de 350 en 500 euro zal zitten. Maar zou ook lager kunnen zijn. Je kan het beste gewoon een keer naar feedback gaan en een paar uurtjes op verschillende gitaren gaan spelen. Verschillende merken en verschillende modellen proberen, dan vraag je daar nog even wat deskundige info van de verkoper en gaat er een nachtje over slapen ofzow en dan maak je de keuze...
|
ik zou dus echt geen klassieke doen hoor...
gewoon akoestisch en stél dat je ooit van plan bent electrisch te gaan spelen (was ik eerst nl. ook niet van plan, en nu speel ik het dus wel :)) moet je zeker stalen snaren nemen.. anders is de overstap veeeeeel te groot... én het klinkt veel voller de ander is meer voor tokkelen (als je dat van plan was) trlala dus denk dat je wel een goeie gitaar voor 100-250 euro hebt |
okee,bedankt.
kga dinsdag eens kijken en een beetje uittesten :) |
geen gitaar en gewoon gaan drummen
|
Stalen snaren klinkt cool op mijn elec gitaar versterker, dus doe een semi-akkoestische oid.
|
Citaat:
Maar mn drumstel blijft toch altijd mn voorkeur hebben hoor :) maar tis wel leuk als je een paar instrumenten kunt spelen.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08. |