![]() |
[PHP] script check
Hey,
Zouden de echte PHP kenners eens hun mening over het script willen geven? PHP-code:
Tnx :) Oh ja.. dat stukje met $tel enz dat moet nog ff een andere query worden maar goed :p het gaat om het idee.. als ip bestaat dan.. :) |
Ziet er prima uit lijkt me. Ik zou wel alle strings variabelen die je in een query gebruikt voor de zekerheid escapen.
Dus niet $insert1 = mysql_query("INSERT into ip (ip, host, datum, tijd) VALUES ('".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."' Maar: $insert1 = mysql_query("INSERT into ip (ip, host, datum, tijd) VALUES ('".mysql_escape_string($_SERVER['REMOTE_ADDR'])."' Nu zal het met REMOTE_ADDR niet veel uitmaken, maar het is een goede gewoonte om dit altijd te doen. En als iets een nummer is kun je een type cast doen: (int)$variabele is altijd een integer dan '667blaaah' wordt '667' integer dus. |
Ik ben geen PHP-kenner. Nouja, der zullen er zeker zijn die het veel beter kunnen dan mij. Maar ik heb een stukje van je code hieronder gezet zoals ik het doe met de echo" "; Ik weet niet of dat netter is, misschien zelfs slechter... zullen we wel zien aan de reactie's van de PHP-kenners ;)
PHP-code:
|
Resultaat is hetzelfde, alleen wat overzichtelijkere code.
Je kunt ook een PHP escape gebruiken: Code:
?> |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tofke_H -> Die manier is idd wel overzichtelijker en scheelt weer wat typen qua echo's enzo :) Enlightenment -> Die manier van scripten deed ik toen ik voor het eerst een PHP script maakte.. ik vind het minder overzichtelijk maar dat verschilt natuurlijk per persoon :) Tnx allen (y) |
Overigens is
PHP-code:
En misschien is het ook niet zo netjes om zomaar de IP's van bezoekers aan Jan en alleman te laten zien. |
Citaat:
En het zijn niet echt bezoekers maar gewoon mensen die mijn adres per toeval gevonden hebben (kijk maar es op http://breezer.dyndns.org <-- ip word wel opgeslagen..) ik gebruik het puur en alleen om mensen dingen te laten downloaden (who needs ftp anyway :p) en pics op forums te zetten :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08. |