Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Netwerk Tooltje (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=55623)

Gilo 14-04-2002 22:35

Netwerk Tooltje

Morge,

ben op zoek naar een netwerktooltje waarmee ik vanaf mijn PC de andere PC kan benaderen en daarmee het 'scherm' overnemen of andere functies gebruiken.

Alvast bedankt,

GILOOOOOOOOOOOOOOO:eek: :eek: :eek:

Triloxigen 14-04-2002 22:36

in winXP zit dat al..

anders kun je VNC eens downloaden..
op download.com vast wel vindbaar

Gilo 14-04-2002 22:38

Citaat:

McLaren schreef:
in winXP zit dat al..

anders kun je VNC eens downloaden..
op download.com vast wel vindbaar

Staat het onder software? En moet de andere PC ook XP hebben?

Triloxigen 14-04-2002 22:43

beide PC's moeten XP hebben..
en ik geloof dat at een apart iets had bij de config. scherm..

anders ff windows help file

Gilo 14-04-2002 22:56

Citaat:

McLaren schreef:
beide PC's moeten XP hebben..
en ik geloof dat at een apart iets had bij de config. scherm..

anders ff windows help file

dan schiet het niet op.. want mijn PC draait op XP en de andere machine op 2000 of maakt dat geen moer uit?

Gilo 14-04-2002 23:07

is er geen alternatief? Een ander programma'tje??

dystopia 14-04-2002 23:29

Citaat:

Gilo schreef:

dan schiet het niet op.. want mijn PC draait op XP en de andere machine op 2000 of maakt dat geen moer uit?

McLaren blaat weer eens als een schaap dat nergens verstand van heeft. VNC heeft niks te maken met het OS. Je kunt een XP computer gewoon met een 2000 computeren combineren wat VNC betreft. Ik raad TightVNC aan, o.a. omdat deze een uitgebreide compressie-mogelijkheid heeft.

Ff zoeken op de bekende sites of een zoekmachine en je hebt 'm. Succes!

pietje63 15-04-2002 08:10

een kennis van me heeft zo'n programma, maar dat kostte (toen, 3 jaar geleden) F2500 ik weet niet of je dat er voor over hebt

Orion84 15-04-2002 09:25

pcanywhere van symantec is wel zo'n soort proggie, maar ik weet nie of je ook echt een pc kunt overnemen, volges mij is het meer een tool voor netwerkbeheerders om te debuggen enzo.

wat jij nodig hebt is denk ik een trojan. Kun je echt iemand helemaal mee gek maken: muis overnemen instellingen wijzigen, bestanden verplaatsen of zewlfs deleten etc!!

check www.astalavista.com

eddie 15-04-2002 09:41

Citaat:

Gilo schreef:

is er geen alternatief? Een ander programma'tje??

was Remote Desktop niet zo'n programma?

Henri 15-04-2002 09:53

Citaat:

Orion84 schreef:
...pcanywhere van symantec...
Een keer gezien bij m'n pa op het werk; erg leuk en erg makkelijk :)

(Neem trouwens wel genoeg geld mee, tis volgens mij vrij duur (of zoek een FTP'tje:)))

Triloxigen 15-04-2002 10:16

Citaat:

dystopia schreef:

McLaren blaat weer eens als een schaap dat nergens verstand van heeft. VNC heeft niks te maken met het OS. Je kunt een XP computer gewoon met een 2000 computeren combineren wat VNC betreft. Ik raad TightVNC aan, o.a. omdat deze een uitgebreide compressie-mogelijkheid heeft.

Ff zoeken op de bekende sites of een zoekmachine en je hebt 'm. Succes!

JIJ blaat als ene schaap..
Ik zeg ook niet dat VNC dat is..
VNC is een tweede optie..

Eerste optie is die functie in XP :rolleyes:

xonide 15-04-2002 15:02

je hebt ook nog Remote administrator die werkt snel en effectief

Tiger_Wolf 15-04-2002 15:11

Kijk da proggie van WinXP schiet ook nie op he, kon 5 keer van boven naar beneden lopen om voor elkaar te krijgen dat ik die pc over kon nemen. Neem gewoon PC Anywhere. Wachtwoordje intikken inloggen klaar, monitor op je scherm en begin maar met doen wat je wilt op die andere computer. Kan je je broertje ook nog mee voor de gek houden dat er een hacker op zijn computer zit.

dystopia 15-04-2002 16:22

Citaat:

McLaren schreef:

JIJ blaat als ene schaap..
Ik zeg ook niet dat VNC dat is..
VNC is een tweede optie..

Eerste optie is die functie in XP :rolleyes:

Kusje? :D met 2 VNC's werkt 't gewoon perfect

Gilo 15-04-2002 16:43

Citaat:

Orion84 schreef:
pcanywhere van symantec is wel zo'n soort proggie, maar ik weet nie of je ook echt een pc kunt overnemen, volges mij is het meer een tool voor netwerkbeheerders om te debuggen enzo.

wat jij nodig hebt is denk ik een trojan. Kun je echt iemand helemaal mee gek maken: muis overnemen instellingen wijzigen, bestanden verplaatsen of zewlfs deleten etc!!

check www.astalavista.com

een trojan lijkt me niet handig, want wanneer iemand een poortscanner heeft dan kan hij toch zeer simpel hacken in je computer? En het zooitje geheel overnemen? Want wanneer ik bijv. netbus, subseven installeert en ik zet op de andere computer het client bestandje neer dan kunnen andere gebruikers van subseven of netbus toch gewoon binnenkomen ?

S 15-04-2002 16:45

Citaat:

Gilo schreef:

een trojan lijkt me niet handig, want wanneer iemand een poortscanner heeft dan kan hij toch zeer simpel hacken in je computer? En het zooitje geheel overnemen? Want wanneer ik bijv. netbus, subseven installeert en ik zet op de andere computer het client bestandje neer dan kunnen andere gebruikers van subseven of netbus toch gewoon binnenkomen ?

Hacken = slecht woord hiervoor.

En ja, het is niet veilig. Zelfs met een pass erop is het nog heel makkelijk om erin te komen. Er zijn namelijk een stel gasten die een tool hebben ontwikkeld waarmee je zonder de pass toegang krijgt :eek: .

Orion84 15-04-2002 18:55

ik zette die optie derbij omdat ik niet wist of jij voor de grap iemands computer wou overnemen (of omdat je hem/haar nie mag) of dat je gewoon serieus zo'n programma wilde gebruiken, dan kun je idd het beste pcanywhere van kazaa halen of zo

S 15-04-2002 18:59

Citaat:

Orion84 schreef:
ik zette die optie derbij omdat ik niet wist of jij voor de grap iemands computer wou overnemen (of omdat je hem/haar nie mag) of dat je gewoon serieus zo'n programma wilde gebruiken, dan kun je idd het beste pcanywhere van kazaa halen of zo
Oh oke :D.

Gilo 15-04-2002 21:56

Citaat:

Orion84 schreef:
Nee een grap is het niet, maar het punt is namelijk dat mijn 'kleinere' zusje en broertje vaak bij mij internetten en computeren en ik ze een beetje in de gaten wil houden i.v.m. 'vieze plaatjes sites ;) , haha. Maar ten tweede wil ik het ook gebruiken voor andere diverse handigheden. Maar jij denkt dus dat PcAnywhere de enigste oplossing is?

Gilo 15-04-2002 22:05

Citaat:

S schreef:

Hacken = slecht woord hiervoor.

En ja, het is niet veilig. Zelfs met een pass erop is het nog heel makkelijk om erin te komen. Er zijn namelijk een stel gasten die een tool hebben ontwikkeld waarmee je zonder de pass toegang krijgt :eek: .

ik neem aan dat een trojanhorse toch wel onder de categorie hacken valt..

S 16-04-2002 07:22

Citaat:

Gilo schreef:

ik neem aan dat een trojanhorse toch wel onder de categorie hacken valt..

Nee. :confused:

Ík vind het in ieder geval geen hacken. Iedereen kan dit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.