![]() |
Waarom heeft friends een nederlands tintje?
Ik heb nou alle afleveringen van friends 't/m seizoen 9. Ik ben nog wel een tijdje bezig met kijken maar ondertussen ben ik halverwege seizoen 3.
Het valt me op dat er echt heel vaak iets over nederland gezegd word. Of een nederlands gewoonte, of een nederlands meisje, of een nederlandse melkman. Allemaal van dat soort dingen. Als er ook maar iets van het buitenland in zit gaat het over nederland. Is de script schrijver nederlands ofzo? of iemand anders in het friends team. Ik weet zeker dat er een reden voor is, want het komt gewoon echt TE vaak voor. iemand een idee? |
het is mij idd ook al eens opgevallen. maar (vrij nutteloze reply dus) heb het me wel vaak afgevraagd, maar nooit geweten waarom. ben wel benieuwd.
|
het die cafe knul niet Gunther ofzo??? die komt zogenaamd ook uit Nederland..als ik nog 1 keer een zogenaamde Nederlander Duits hoor praten of gewoontes hebben in een Amerikaanse productie word ik pia!!
|
"Ezel."
"you're an ezel yourself!" :D |
Ik heb geen idee. Misschien omdat New York vroeger iets te maken had met Nederland en dat ze soort van een link willen leggen ofzo. Nou ja lijkt me onwaarschijnlijk maar t kan op zich best. :p
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet niet of je weleens 3rd Rock from the Sun hebt gezien? Daar zit een jongen in, die altijd volkomen belachelijk gemaakt werd en hij kwam uit Nederland.
Dus het ligt niet aan Friends, het ligt gewoon aan die Amerikanen. :D |
Citaat:
|
Citaat:
hoe heette die dan? |
Citaat:
|
Weet wel dat er veel Amerikaanse uitdrukkingen zijn met 'Dutch' erin. Overigens zelden positief bedoeld:D.
En ken je Austin Powers:Goldmember;)?. Amerikanen hebben idd een fout beeld van Nederlanders ;). |
Engelse uitdrukkingen met Dutch erin, die afstammen van de Engels/Nederlandse oorlogen.
|
going dutch :o
maar het valt me wel in meer series op dat er veel over nederland wordt gezegd in veronicas closet is het me ook al opgevallen |
Hebben veel series... Friends heeft dat wel veel :) Maar ik heb ook een aantal series gezien met episodes over Sinterklaas en dan een heel gezeur over zwarte Pieten.
|
Nederland is dan ook een speciaal land volgens de Amerikanen, enige land waar drugs en prostitutie 'legaal' is etc..
|
Citaat:
|
Citaat:
Jahhh! ik weet het weer Leon (die in het echt wordt gespeeld door de zoon van John Lithgow) jaaah dat kloopt, ik herriner me een keer dat hij zei dat hij uit Nederland kwam, en Dick maakte een opmerking over klompen ofzo (y) |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"jij hebt sex met ezels" |
Het is mij inderdaad ook opgevallen. Heb het me echter nooit afgevraagd. En ja, er zijn erg veel Engelse uitdrukkingen met Dutch erin, bijvoorbeeld:
Double Dutch: met pil en condoom Dutch uncle: strenge oom Dutch treat: voor jezelf betalen Dutch courage: moed uit een glaasje :) |
maar die amerikanen denken ook dat je nog steeds op klompen loopt hier en dat het hier bezaait is met molens
|
Citaat:
Amerikanen denken dat we allemaal naar de hoeren gaan en wiet roken in coffeeshops (dat begrijpen ze trouwens ook niet, coffeeshops... daar drink je toch koffie? :P ). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
heeft nooit iemand de aflevering van baywatch gezien waar david charvet een nederlands meisje red en zij in t nederlands hem bedankt enzo? dat was echt raar :o
|
Citaat:
Zag er wel grappig uit. :P |
Citaat:
idd :D |
weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh! ze maken me belachelijk :(
:D |
Citaat:
|
Moet je Southpark the movie eens kijken. Zingt Cartman op een gegeven moment ook het liedje ´Kyle´s Mom is a bitch´.
Gaat ie ook de wereld rond.=> in het frans, afrikaans, chinees EN nederlands. Nou dat nederlands is op klompen en met molens op de achtergrond maar je hoort geen nederlands, gewoon wat gebral :D A Bridge to far vind ik eigelijk een toffe film, mede door het feit dat er ook echt nederlanders in zitten die nederlands spreken. ToF! :D En nog 2 oude tekenfilmseries: Mask(niet zo´n knakker met een groen masker btw) en Teenage mutant ninja turtles. Daarin gingen ze ook een keer naar nederland. Bij de 2e zag het er dacht ik redelijk normal uit, maar er spark geen hond nederlands. Allemaal perect amerikaans :confused: Bij de 1e zit het hier vol met molesn en tulpen, maar ze hebben het ook over het belang van de dijken. Alleen de enige nederlander die er in zit spreekt engels met een duits/oostenrijks accent en is ontzettend achterlijk. |
toen ik op vakantie was en ik zei dat drugs legal was zei iemand krijg je dat gewoon bij de coffee gewoon een verkeerd beeld ned is cool.
er was ook zon aflefering met footbal ook met zon neds meisje marga die was leuk |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij zijn die Amerikanen stiekem gewoon heel jaloers op ons :D En der zijn er natuurlijk ook wel een paar die het weer de hel op aarde vinden :p |
amerikanen hebben iets met nederland
ik ben op vakantie daar naartoe geweest, en IEDEREEN was geintresseerd enzo nederlands wordt een beetje als 'fout land' beschouwt daar austin powers 3 bevat natuurlijk ook grapjes over NL. en geen positieve "those belgians, theyre pure evil...ofcourse, they share a border with those damn dutchmen" |
Citaat:
:p Angela Visser |
bourne identity praat Matt Damon ook ff Nederlands
|
en in jackass waren ze een keer naar nederland geweest, zag je ze verkleed als klompenmeisje rondrennen, echt zo lomp haha
|
Idd, en dan iedereen Flashen :D (of was flashen nu net iets hoger geörienteerd :confused: )
En ze gaan ook eens met een bakfiets stunten (y) |
Citaat:
offtopic: Koele Avatar, Dashboard Confessional! (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat-van-Matt-Da-mon-is-ge-woon-fo-ne-tisch-uit-zijn-hoofd-ge-leerd.
Neemt niet weg dat het minder goed was :D Ik hoor het trouwens wel vaker. Kenne we Alias nog? Daarin spreekt Sydney ook regelmatig een andere taal. Nu is ze nog nooit naar Nederland geweest bij mijn weten, maar wel naar Duitsland en ze sprak letterlijk accentloos Duits. En nog behoorlijk wat ook :) |
oke, ander vraagje over Friends. Je hebt 1 aflevering waarin ze volgens mij naar de bioscoop gaan en dan komen ze terug, en dan hebben die mannen het over 'that guy', en dan die vrouwen: *noemen naam acteur*
ik weet het het is een hele vage beshrijving, maar ik zit nu al 2 dagen te denken welke acteur die vrouwen nou ook alweer noemen. weet iemand wie ze noemen of is sowieso mijn beschrijving van de scene volkomen onduidelijk? |
austin powers:
'i'm from holland, isn't that strange??' (of was het nou weird?) 'What about no, you crazy dutch bastard!' |
ach ja en over de Fransen zeggen ze dan dat ze stinken ...
Ik zelf ben Belg let dus niet zo op wat ze zeggen over Nl'ers, dat van South Park herinner ik me wel. Als zeg iets over Belgie zeggen, is het meestal over the Belgian chocolates, wafels en beer. :) |
Mensen kunnen hier niet echt lezen, Austin Powers is nu al een stuk of drie keer genoemd ofzo :p.
|
Weet je dat ze in Austin Powers...!!!
:rolleyes: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10. |