Pedofielsite van web gehaald
Uit de gelderlander 3 artikelen.
Citaat:
Website pedofielen
snel van net gehaald
Door onze verslaggever
VELP - Drie pedofielen hebben gisteren op internet een website geopend waarmee zij begrip hopen te krijgen voor hun seksuele belangstelling voor kinderen. Op de site 'The Human Face of Pedophilia' geeft het drietal zichzelf bloot met naam, woonplaats, foto's en persoonlijke getuigenissen. De website werd echter na een half etmaal alweer van het net gehaald, omdat de provider niet geassocieerd wenst te worden met de actie. De makers zoeken alternatieve publicatiemogelijkheden.
Met het publieke uitkomen voor hun voorkeur denken de drie pedofieleneen discussie op gang te brengen. Daarbij moet, aldus de makers, vooral afgerekend worden met het vooroordeel dat in de maatschappij zou bestaan over pedofilie.
"De mensen denken dat iemand met pedofiele gevoelens ook meteen een kinderverkrachter is. Dat is niet zo. Wij houden ons aan de wet en doen kinderen geen kwaad", zegt één van hun.
Uit de inhoud van de website valt af te leiden dat het trio seks met kinderen niet volledig uitsluit. Onder bepaalde voorwaarden, vinden de pedofielen, zou erotisch ofseksueel contact met minderjarigen mogelijk moeten zijn. Als eerste wordt daarbij genoemd de instemming van het betrokken kind.
) wijst wat dat betreft op de wet die ervan uitgaat dat minderjarigen (onder de zestien jaar) nog niet bij machte zijn in volle vrijheid keuzes te maken.
"Slachtoffers van pedofielen zeggen later vaak dat hen het recht ontnomen is in eigen tempo seksualiteit te ontdekken. Om die reden alleen al zou je het niet moeten willen. Het is een grens die nooit mag worden overschreden", zegt hoogleraar forensische psychiatrie R. Bullens (VU Amsterdam).
Met hun actie roepen de drie pedofielen volgens Bullens het grote risico van een hetze over zich af. "Het is bijna vragen om stokslagen als je in deze tijd zo openlijk voor je geaardheid uitkomt."
Het drietal oogstte gisteren ruime mediabelangstelling. De politie, die vooraf zou zijn ingelicht, liet weten geen extra maatregelen te nemen voor bescherming van de 'uit de kast gekomen' pedofielen.
BINNENLAND
-'Gevaarlijk? Vooral voor zichzelf'
|
Citaat:
Gevaarlijk? Vooral voor zichzelf
Door FLIP VERSTEEGH
VELP - Drie pedofielen twee Nederlanders en een Duitser zijn ten overstaan van de wereld uit hun schulp gekropen. Op internet bekennen zij hun geaardheid, hopend op begrip en acceptatie.
Norbert voelt zich aangetrokken tot jonge meisjes. Niet van negentien jaar. Maar twaalf, tien of nog jonger. Iets met ze 'doen' in seksuele zin wil hij niet. Zegt hij.
Weinig aan de hand dus, zou je menen. Als je je grenzen weet en daarmee ook die van de wet respecteert, zal niemand je veroordelen. Tenminste, als niemand weet met welke gevoelens je rondloopt omdat je er immers niets mee doet.
In zijn Velpse kamer legt Norbert de Jonge (25) uit dat hij nu juist wèl wil dat iedereen het weet. Dat hij wordt aangetrokken tot jonge meisjes, kinderen. "Ik heb gemerkt dat ik het erg moeilijk vind te leven met de gedachte dat de maatschappij mij niet accepteert omdat ik deze gevoelens heb. Daarom ben ik er op deze manier mee naar buiten gekomen. Ik hoop een discussie op gang te brengen. Het wordt tijd dat wij geaccepteerd worden want een pedofiel is maar zelden een kinderverkrachter. Het gaat ook niet in de eerste plaats om seks."
Norbert discussieert graag over pedofilie. Praat gedreven over zijn drijfveren, biedt zich op internet ook aan om lezingen te geven. Maar als hem wordt gevraagd waar zijn grens ligt, hoe ver hij met kinderen denkt te kunnen gaan, is hij minder expliciet. "Op de site hebben we vier voorwaarden geformuleerd waaraan contact met kinderen moet voldoen. Ze moeten ermee instemmen en zich eraan kunnen onttrekken. De harmonieuze ontwikkeling mag niet verstoord worden en je moet er open over zijn, ook naar de ouders van het kind."
Maar wat is de instemming waard van een kind dat de gevolgen nog niet kan overzien? Norbert antwoordt met een vergelijking. "Kijk, als een kind op vakantie gevraagd wordt of het een buitenlands gerecht wil eten, kan het ook niet precies weten hoe dat smaakt. De ouders schatten dan in of ze 't lusten. Als dat niet zo is, moeten ze wel kunnen zeggen: ik wil het niet."
Zijn de gevolgen van een vies bord eten nou echt vergelijkbaar met de gevolgen van seksuele activiteit op jonge leeftijd? "Als mensen op latere leeftijd problemen krijgen met vroege seksuele ervaringen komt dat vrijwel altijd door de omgeving", meent de Velpenaar. "Die accepteert het gewoon niet en dat wordt overgebracht. Dat is traditioneel zo bepaald onder invloed van de kerk."
Over de effecten van zijn actie en die van zijn twee zielsgenoten zegt Norbert goed nagedacht te hebben. "Ik hoop en verwacht dat mensen een dialoog met mij willen aangaan. En dat ik daarna rustig kan leven als pedofiel."
Van kans op dialoog was gisteren, afgezien van onophoudelijke mediavragen, al gauw geen sprake meer. De site werd door de provider van internet gehaald. De Jonge over zijn omgeving: "Mijn vrienden, kennissen, familie en collega's weten hier allemaal van. En ze accepteren het ook. Okee, mijn ouders waren ook wel een beetje bezorgd over, in de trant van: kijk je uit wat je doet?"
Zijn Norbert en zijn medepedofielen een gevaar voor kinderen? Of heeft hun actie hooguit risico's voor henzelf opgeroepen? "Wij willen prettig met kinderen omgaan, liefdevol. Daar wil ik voor uitkomen zonder als verkrachter afgeschilderd te worden. Ik denk dat het met de reacties wel zal meevallen. Kijk naar buiten, daar staan geen drommen mensen. En vergeet niet: ik zou dit nooit gedaan hebben als ik privé of in mijn werk contact met jonge meisjes zou hebben. Dat is niet het geval, dan zouden mensen het misschien eerder verkeerd opvatten.
Of de politie nu misschien extra belangstelling voor mij krijgt? Dat kan, maar ik heb niks verkeerds gedaan. Hooguit ben ik mijn computer een dagje kwijt. Ik heb ze trouwens ingelicht, dan weten ze ervan als er toch bedreigingen komen."
|
Citaat:
Pedofielensite
toch weer on line
VELP - Het is de drie initiatiefnemers van de pedofielensite op het internet toch gelukt om on line te gaan. Nadat het voornemen donderdag bekend was geworden om vrijdag op het world wide web te gaan, haalde provider Demon Internet de site 'uit de lucht', voordat die officieel werd gelanceerd.
De website is nu te vinden op www.clogo.org/HFP en www.puellula.org/MMH.
Demon Internet verwijderde pedofilie.be, omdat de provider niet met pedofilie geassocieerd wilde worden. De site werd na veel media-aandacht, zegt mede-initiatiefnemer Norbert de Jonge, donderdag al on line gebracht.
Onder de naam The Human Face of Pedophilia wil het drietal een discussie op gang brengen over de acceptatie van de geaardheid van pedofielen. Om die reden maken de pedofielen, twee uit Nederland en een uit Duitsland, zich met naam en toenaam op internet bekend. (ANP
|
wat vinden wij hiervan?
ik vind dat deze site niet tegen de wet ingaat en nieets slechts doet, dit is gewoon hetzelfde verhaal als 50 jaar geleden met homoacceptatie maar dan anders.
|