![]() |
Uiterlijk: Links of Rechts?
Ik zat zoon beetje te denken... en toen dacht ik: kan je aan iemands uiterlijk zien of die links of rechts is georienteerd... Het is zo dat je skinheads (en die zijn dus rechts) meestal zo kan herkennen en Gothics en milieuactivisten (die zijn dus links) kan je ook vaak zo herkennen
PS ik ben zelf Links... Enneh maakter maar een mooi discussietje van! |
Oh jah, ik wil dus niet alleen weten of je de extremeren zo kan herkennen maar ook de milderen... enneh welke groepen mensen zijn nou vaak links en welk rechts?
|
het SGP-publiek is meestal ook goed te herkennen :(
|
Citaat:
|
LPF'ers herken je meestal wel door hun algemene houding
|
Citaat:
ennum...over een hokjesdiscussie gesproken... |
Citaat:
LPF is white trash, easy as hell :D Ik denk niet dat je het echt kan zien, hoewel veel kakkers natuurlijk wel VVD zullen stemmen en veel alto's iets links. Maar dat is natuurlijk niet altijd zo :) |
Wanneer ben je alto?
-als je je zo kleed als 'alto's' doen? -als je naar de muziek luistert? -als je links bent? ksnap het niet meer... iig, ik luister 'altomuziek' en ik ben rechts (VVD) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ben ideologisch gezien een zware communist maar dat zie je niet aan me uiterlijk.. Mijn hele familie is links dus dat is wel logisch...
|
je hebt wel van die hele rechtse metal-kerels (die misschien tot alto worden gerekend door de massa)
en je hebt ook linkse skinheads opzich, wel minder dan de meer bekende extreemrechtse variant maarja ze bestaan |
Citaat:
Citaat:
|
Dat kan je niet altijd zien...
ik ga er wel voor de gemakkelijkheid van uit (dus kan nog bijgeschaafd worden) dat kunstige alternatievelingen links denken (omdat innovatie, kunst en vrijheid volgens mij moeilijk kan verzoend worden met een rechts politiek gevoel). Meestal zijn punks en anarchisten ook sterk links, maar ik ben al een paar uitzonderingen tegengekomen, die streden voor een egoïstisch anarchisme (wat dus iets anders is dan het sociaal anarchisme dat de meeste punks/anarchisten willen). Bij goths kan je het minder voorspellen: in ieder geval zijn de oude goths (de bauhaus en eighties-electro-goths) praktisch allemaal erg links, maar sinds die gothic-metal lopen er soms fascistische apen rond in da scene. Tja. Maar ik denk dus wel dat bepaalde stijlen uitgesproken links kunnen zijn: bv. reggae/dub, goa, punk (maar dan niet de aperige radiopunk van nu) en zelfs electro en vele technosoorten. |
Citaat:
:D |
Skinheads en van die dingen die je ongetwijfeld geen gabber meer mag noemen zijn voor een gedeelte ook rechts, alhoewel skins ook links kunnen zijn
|
Citaat:
|
damn. ik wil ook naar zulke feestjes :D
|
Ik vind het bullshit,
Niet alleen omdat ik dat dat rechts en links een beetje te simpel vind, ik vind dat je de politiek niet goed kan zien in een lijntje van links naar rechts, gebruik dan eerder conservatief en progressief maarja, dat LPF volk snapt dat niet :D |
Okeoke gaan we weer met eeuwige vooroordelen :mad:
Citaat:
|
Het verschil tussen extreem links en extreem rechts is niet zo groot :D
|
Citaat:
Skinheads zijn dus niet rechts per definitie, maar juist a-politiek. Van de echte* skinheads is maar 3% (ongeveer) politiek geëngageerd. (ooit van SHARP gehoord overigens? SkinHeads Against Racial Prejudice) * = en dan dus niet de huidige batch rechtse gabbers die zich in skinhead kledij steken en als self-proclaimed skinhead over de straat marcheren met 'n Oi! Patch (waarvan ze waarschijnlijk niet eens de betekenis kennen.) naast 'n RTC hangertje bijv. met witte veters and the like. (en nee, veters zeggen in principe geen moer over iemands politieke denkbeelden, maar je kan aan de algemene houding en indruk van die lui wel zien dat zij wel die betekenis aan hun kleur veters toekennen.) Citaat:
|
Citaat:
Wellicht kunt u wel degelijk aan iemands uiterlijk zien of hij links of rechts georiënteerd is. Ik zou graag willen beweren dat iemand met een Feyenoord-sjaal die hard op straat 'kutmarokkaan!' roept een LPF'er is, maar dat zou weer conflicteren met het feit dat hij, als hij met een hoofd zo rood als een tomaat uit de kroeg komt, overtuigend lijkt te reclameren voor de SP. |
Over het algemeen kun je vaak wel aan iemands stijl zien of diegene meer links of meer rechts is. Maar ik ken bijvoorbeeld ook wel een enorme skater die VVD stemt... een vriendin van mij, zo'n supernet meisje, zou je VVD schatten terwijl ze SP stemt (niet dat er geen nette mensen op de SP stemmen, maar je snapt t wel). Dus uiterlijk zegt niet altijd alles, vaak wel.
|
linkse gothics? kan aan mij liggen, maar daar heb ik nou nog nooit van gehoord.
|
bla, wat voor zinnigs kan je hier nou op zeggen? op elk vooroordeel zijn vele uitzonderingen; je kan gewoon niet aan iemands uiterlijk zien waar een persoon op stemt.
poging: linkse mensen zijn meestal links, rechtse vaak rechts. progressieven zijn meer progressief en conservatieven meer conservatief zoiets? |
Wat een bullshit, je kan zoiets echt niet zien. :)
|
Aan muziek kan je het niet zien. Ik hou namelijk van alle muziek behalve country.
Ik kleed me graag zwart.. maar soms ook licht :p Zwart wordt als rechts gezien denk ik... Terwijl ik toch redelijk links ben. Ik denk dat je dat alleen bij de extreme zal kunnen zien |
Nee, dat is onzin.
|
Tuurlijk is dat geen onzin, het is toch vaak gewoon zo dat 'kakkers' VVD stemmen en 'alto's' bv. SP? Dit is dan wel een veralgemenisering, maar wel eentje die vaak opgaat.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij is dat heel verschillend. |
Citaat:
gast, trek je hoofd uit je aars en lees eens goed. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De goth/wave zoals ze dus ontstaan is in duitsland, spanje en belgie (en uk) is echt wel een punk-zijstroming, met electronische toets. Niet echt een levensstijl die samenhing met conservatieve rechtsen. Lijkt me logisch. :confused: |
Citaat:
ze zijn vaak ook niet conservatief (naar eigen zeggen) ze hebben 't alleen niet zo op buitenlanders. (understatement... Ouderkerk is er niets bij, als je die uitspraken van ze soms hoort.) |
|
Citaat:
(je doet net of je 'm naar rechts goed legt, maar dat is alleen om ons op 'n dwaalspoor te brengen!) |
Citaat:
ik probeer gewoon een verklaring te zoeken, want hier moet je echt met een vergrootglas gaan zoeken naar een racistische goth. Als je het merendeel van die viking-metalheads niet meerekent natuurlijk. Tja het zal van streek tot streek afhangen zeker? |
Citaat:
|
extreemrechts :P
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
maar je hebt er ook veel hoeren :cool: |
Stom!!! Goth's zijn geen politieke stroming
|
Citaat:
er zijn wel meer subculturen geen politieke stroming, maar dan kan je nog wel zeggen wat over het algemeen gezien de politieke orientatie is van zo'n kluit/hokje/groep/wat je zelf wil. |
Citaat:
er zijn wel meer subculturen geen politieke stroming, maar dan kan je nog wel zeggen wat over het algemeen gezien de politieke orientatie is van zo'n kluit/hokje/groep/wat je zelf wil. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52. |