![]() |
Favo chinese gerecht
Tsja wou gewoon ff weten wat mensen nou t meest bestellen bij de chinees.
Mijne blijft de altijd lekkere: Bami met Babi Pangang (en veel ook!!) |
niemand ? hmm valt beetje tegen... Houdt er hier niemand van chinees ??
|
nasi! en bami pang pang natuurlijk!
|
Owjahwel, heerlijkk vind ik t! Vooral bami fou jong hai (kwet nie hoe je t precies schrijft, dit zal wel fout zijn) maar iig dat eigerecht is jummie!
Bami pang ang vind ik ook wel lekker... |
Tjau Min (hoe je het ook mag schrijven)
Kip in zoet zure saus Fu yong hai (oid) is ook lekker, maar alleen met vlagen. :o |
Ehh babi panggang is eigenlijk niet chinees, maar goed..
Ik vind Wantan soep wel lekker, en foe yong hai. (schrijf ik het wel goed??) |
Tjap Tjoi is erg lekker.
|
Babi Pangang, hoewel dat eigenlijk Indonesisch is.:)
|
Babi Pangang en kroepoek van de chinees
|
Citaat:
|
iig nasi en dan het liefste met kipfilet met pikante saus, geen idee hoe dat op zn chinees heet maar het is heerlijk. Verder Ku lou yuk en gebakken banaan en gebakken ananas.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gebakken banaan vooraf
Witte rijst Saté Babi pang gang Koe lie yuk (weet ik veel hoe je t precies schrijft :)) |
Loempia :o
|
Foe Yong Hai, Tjap Tjoi, gebakken banaan en vogelnestje. :o
|
als afhaalsjinees: Bami speciaal + 4 stokjes sate
in een sjinees restaurant neem ik meestal pekingeend of kip in kerriesasus, met een beetje nasi (y) |
Tjap tjoi, bami en gebakken banaan.
Oh ja, die balletjes met vlees erin zijn ook lekker maar ik weet niet hoe ze heten. |
Loempia, het enige chinese eten dat ik lekker vind :o
|
Citaat:
Ontopic: Ik vind Foe Yong Hai het lekkerst |
he waar ken ik dit toch van.......( http://forum.scholieren.com/showthre...hlight=chinees ) :o
ontopic: gewoon bami met sate is simpel maar blijft lekker. |
Geen idee meer hoe het heette. Het was boedhistisch en het was vegetarisch. Het was heerlijk... :D
|
Citaat:
|
Citaat:
M.a.w.: je hebt ook Chinese loempia's. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Inderdaad, anders zou het natuurlijk niet lekker zijn. ;) Gawd, ik heb er honger van gekregen, haha. |
Citaat:
|
Citaat:
|
gewone bami, met kipsate en kroepoek enzo.
|
Nasi,
dat ei in die zoete rode saus, hoe heet die? en die groenten :) jummie :) |
Citaat:
O ja, en natuurlijk Dim Sum. wat me heel erg opvalt is dat mensen hier niet echt weten wat nou chinees is of niet.. :o |
Citaat:
|
bami
saté gebakken banaan :) mjamm |
tsss.... mag ik ff zeiken
Nasi - is gewoon witte rijst zonder wat dan ook ;), het woord 'nasi' is ook geen Chinees Bami - bestaat NIET buiten NL, dat heet fried noodles Tjap Tjoj - WTF?? Bestaat ook niet buiten NL Foe Jong Hai - Die in Nederland lijkt niet eens op die in Azie Gebakken Banaan - Is geen chinees Saté - Is geen Chinees ;) kroepoek - Is indonesisch Bami Pangang - Is indonesisch Ik raad jullie niet aan om in China zelf te eten, dhet eten daar is zwaar maar dan ook zwaar onaangenaam ;) Je kan beter in Kuala Lumpur of Singapore eten, daar is het, het beste :) Wat IK lekker vind Hainese Chicken Rice, Probeer dat maar in NL te krijgen ;) Dim Sum - Als lunch. Fried Baby Kaylan - voor bij de Dim Sum Wanton Noodle Fish Ball Noodle Lemon Chicken |
zoals another way zegt:
de dingen die wij hier "chinees" noemen, bestáán niet eens in china. chinezen hebben nog nooit gehoord van babi pangang dus Ontopic: Po Law Cha Siu met witte rijst |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Peking eend. :cool:
|
Citaat:
Babi is varken en Pangang staat voor de wijze waarop het klaargemaakt is(gegrild) Net als Nasi Goreng. Dat betekent ook letterlijk gebakken rijst. En Cha Siu eet ik altijd als ik bij de chinees ga eten.(ik eet eigenlijk alleen chinees in Amsterdam, maar heel af en toe afhaal hier in de buurt maar das niet superlekker) |
Edit: Bij zowat elke "Chinees" staat "Chinees-Indische specialiteiten"
Vind je het gek dat er dingen verkocht worden die Chinezen niet kennen. Gebakken banaan is ook Indonesisch(Pisang Goreng). |
Hier in nederland worden heel veel Cantonese gerechten voorgeschoteld (veel zoete dingen)
Ik vind Mainland voedsel veel lekkerder en is meestal pittiger (y) |
Citaat:
|
tja.. als vegetarisch persoon heb je nooit echt veel keus.. dus dan wortet iets met half gebakken ei met groenteprut (n)
iemand die wel een lekker vegetarisch chinees gerecht weet? |
Citaat:
|
Ik ga toch voor de wan tan soep en dan eigenlijk het liefst nog door mijn pappie gemaakt. Weet niet, maar is toch altijd lekkerder dan bij de chinees.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41. |