Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   The Beach Boys (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=557784)

IEMOW-KOR 03-08-2003 19:38

The Beach Boys

Ik hoor hier de laatste tijd zeer veel over.

Eerlijk gezegd ken ik alleen de Travoltas achtige liedjes zoals Surfin USA.

Wat zijn de meesterwerken qua albums?
Is het voor de rest toch vooral simpele surfmuziek of zitten er ook Revolvers en Abbey Roads tussen hun cds?

konflict 03-08-2003 19:43

ik heb toevallig pas nog endless summer een paar keer gedraaid, die heb ik ooit op vinyl gekocht

wel vrolijke muziek, maar niet echt een meesterwerk ofzo

[edit]vergeleken met de platen die jij noemt[/edit]

lana 03-08-2003 19:49

Miserlou is echt het stoerste nummer ooit

Ik heb nog een hele stapel Beach Boys LP's liggen die van mijn moeder waren.

God only knows (zeker een van de mooiste love songs allertijden, dus niet alleen standaard surf muziek!)
I Get Around
Good Vibrations
Barbara-Ann

maarja dit zijn mijn favorieten

De beste LP van Beach Boys, heb ik wel maar ik heb geen idee hoe die heet staat niet op de cover, en niet op de LP's zelf (het is een dubbel LP, of hoe noem je dat) er staat alleen The Beach Boys op de voorkant.

cottoncandy 03-08-2003 20:06

Pet Sounds is een goed album. Beach Boys zijn zoveel zoetsappiger dan The Beatles of The Travoltas. Surfin USA was hun ruige nummer zeg maar.

rxn 03-08-2003 20:08

Citaat:

cottoncandy schreef op 03-08-2003 @ 21:06:
Pet Sounds is een goed album. Beach Boys zijn zoveel zoetsappiger dan The Beatles of The Travoltas. Surfin USA was hun ruige nummer zeg maar.
inderdaad "Pet Sound", daar staan ook " Sloop John B" en "God only Knows" op.

Bilbalf 03-08-2003 20:44

ha ik wou daarstraks ergens zeggen dat de i get around single de beste ooit moet zijn geweest.
1. i get around
2. don't worry baby

don't worry baby is zo ongelooflijk goed, i get around is zo ongelooflijk goed.

pet sounds is inderdaad ook heel goede cd.
en het lied heroes and villains raad ik ook aan.

mcsun 03-08-2003 20:49

Wouldn't It Be Nice is zó'n juweeltje. Pet Sounds sowieso (y)

IEMOW-KOR 03-08-2003 20:57

Citaat:

mcsun schreef op 03-08-2003 @ 21:49:
Wouldn't It Be Nice is zó'n juweeltje. Pet Sounds sowieso (y)
Ik down hem nu.

ch ii l 03-08-2003 21:21

Citaat:

IEMOW-KOR schreef op 03-08-2003 @ 20:38:
Eerlijk gezegd ken ik alleen de Travoltas achtige liedjes zoals Surfin USA.
Hehe, is wel koel dat de Beach Boys een keer vergeleken worden met de Travoltas, in plaats van andersom... :D

Travoltas zuigen.

ii 03-08-2003 22:05

Kokomo
California girls
Wipeout
Fun, fun, fun
Get around

(y)

NERD 04-08-2003 10:03

Na het beluisteren van het Beatles album Revolver zag Brian Wilson plotseling "het licht" en kwam tot de conclusie dat het maar eens afgelopen moest zijn met die mierzoete zomerse surfdeuntjes. Het resultaat was het meesterwerk Pet Sounds en dit album heeft op zijn beurt The Beatles aangezet tot het fabriceren van Sgt. Pepper. Ik vind het vreemd dat de meeste mensen The Beach Boys (lees: Brian Wilson) alleen maar zien als makers van zoetsappige surfliedjes over meisjes in de branding terwijl ze later in hun carriere albums hebben uitgebracht die kunnen wedijveren met het beste werk van The Beatles. Je moet natuurlijk niet vergeten dat de liedjes uit de begintijd van The Beatles eigenlijk ook niet zo veel om het lijf hadden. Het was voornamelijk van het kaliber "ik hou van jou en ik blijf je trouw". Als je van The Beach Boys alleen nummers als "Surfing USA" kent is dat eigenlijk onvoldoende om een vergelijking met The Beatles te durven maken.

Dus mijn tip voor deze zomerse zomer is: luister naar de albums "Pet Sounds" (1966), Sunflower (1970), en Surf's Up (1971) en hou er rekening mee dat die laatste titel vooral ironisch bedoeld is. Met surfmuziek had het in die periode al lang niets meer te maken. De beste psychedelische popmuziek uit de muziekgeschiedenis is te vinden op deze drie albums.

Amen...

FaceTheTruth 04-08-2003 10:15

Pet Sounds is een topper
HET zomer album bij uitstek
en on-overtroffen

ik zoek alleen nog die LP want mn tapeje kraakt :(

Escapism 04-08-2003 11:14

pet sounds idd

FaceTheTruth 04-08-2003 11:53

en the beach boys konden niet eens surfen
behalve de drummer en die is verdronken...

rxn 04-08-2003 11:58

"sunflower" (digitally remastered) met Deirdre en Tears in the morning..heb k ook nog liggen, naast pet sounds ook erg oke

L1 04-08-2003 12:45

California girls (y), dat liedje zit ook in Rush hour 1. Tears in de morning is ook heel (y)

TheOneWhoLeft 04-08-2003 13:57

Wendy (y)

Misschien vind je The Turtles ook wel ok?
Of Herman's Hermits...

IEMOW-KOR 04-08-2003 17:33

Citaat:

NERD schreef op 04-08-2003 @ 11:03:
Na het beluisteren van het Beatles album Revolver zag Brian Wilson plotseling "het licht" en kwam tot de conclusie dat het maar eens afgelopen moest zijn met die mierzoete zomerse surfdeuntjes. Het resultaat was het meesterwerk Pet Sounds en dit album heeft op zijn beurt The Beatles aangezet tot het fabriceren van Sgt. Pepper. Ik vind het vreemd dat de meeste mensen The Beach Boys (lees: Brian Wilson) alleen maar zien als makers van zoetsappige surfliedjes over meisjes in de branding terwijl ze later in hun carriere albums hebben uitgebracht die kunnen wedijveren met het beste werk van The Beatles. Je moet natuurlijk niet vergeten dat de liedjes uit de begintijd van The Beatles eigenlijk ook niet zo veel om het lijf hadden. Het was voornamelijk van het kaliber "ik hou van jou en ik blijf je trouw". Als je van The Beach Boys alleen nummers als "Surfing USA" kent is dat eigenlijk onvoldoende om een vergelijking met The Beatles te durven maken.

Dus mijn tip voor deze zomerse zomer is: luister naar de albums "Pet Sounds" (1966), Sunflower (1970), en Surf's Up (1971) en hou er rekening mee dat die laatste titel vooral ironisch bedoeld is. Met surfmuziek had het in die periode al lang niets meer te maken. De beste psychedelische popmuziek uit de muziekgeschiedenis is te vinden op deze drie albums.

Amen...

Kijk daar heb ik wat aan. (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39.