![]() |
The Beach Boys
Ik hoor hier de laatste tijd zeer veel over.
Eerlijk gezegd ken ik alleen de Travoltas achtige liedjes zoals Surfin USA. Wat zijn de meesterwerken qua albums? Is het voor de rest toch vooral simpele surfmuziek of zitten er ook Revolvers en Abbey Roads tussen hun cds? |
ik heb toevallig pas nog endless summer een paar keer gedraaid, die heb ik ooit op vinyl gekocht
wel vrolijke muziek, maar niet echt een meesterwerk ofzo [edit]vergeleken met de platen die jij noemt[/edit] |
Miserlou is echt het stoerste nummer ooit
Ik heb nog een hele stapel Beach Boys LP's liggen die van mijn moeder waren. God only knows (zeker een van de mooiste love songs allertijden, dus niet alleen standaard surf muziek!) I Get Around Good Vibrations Barbara-Ann maarja dit zijn mijn favorieten De beste LP van Beach Boys, heb ik wel maar ik heb geen idee hoe die heet staat niet op de cover, en niet op de LP's zelf (het is een dubbel LP, of hoe noem je dat) er staat alleen The Beach Boys op de voorkant. |
Pet Sounds is een goed album. Beach Boys zijn zoveel zoetsappiger dan The Beatles of The Travoltas. Surfin USA was hun ruige nummer zeg maar.
|
Citaat:
|
ha ik wou daarstraks ergens zeggen dat de i get around single de beste ooit moet zijn geweest.
1. i get around 2. don't worry baby don't worry baby is zo ongelooflijk goed, i get around is zo ongelooflijk goed. pet sounds is inderdaad ook heel goede cd. en het lied heroes and villains raad ik ook aan. |
Wouldn't It Be Nice is zó'n juweeltje. Pet Sounds sowieso (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Travoltas zuigen. |
Kokomo
California girls Wipeout Fun, fun, fun Get around (y) |
Na het beluisteren van het Beatles album Revolver zag Brian Wilson plotseling "het licht" en kwam tot de conclusie dat het maar eens afgelopen moest zijn met die mierzoete zomerse surfdeuntjes. Het resultaat was het meesterwerk Pet Sounds en dit album heeft op zijn beurt The Beatles aangezet tot het fabriceren van Sgt. Pepper. Ik vind het vreemd dat de meeste mensen The Beach Boys (lees: Brian Wilson) alleen maar zien als makers van zoetsappige surfliedjes over meisjes in de branding terwijl ze later in hun carriere albums hebben uitgebracht die kunnen wedijveren met het beste werk van The Beatles. Je moet natuurlijk niet vergeten dat de liedjes uit de begintijd van The Beatles eigenlijk ook niet zo veel om het lijf hadden. Het was voornamelijk van het kaliber "ik hou van jou en ik blijf je trouw". Als je van The Beach Boys alleen nummers als "Surfing USA" kent is dat eigenlijk onvoldoende om een vergelijking met The Beatles te durven maken.
Dus mijn tip voor deze zomerse zomer is: luister naar de albums "Pet Sounds" (1966), Sunflower (1970), en Surf's Up (1971) en hou er rekening mee dat die laatste titel vooral ironisch bedoeld is. Met surfmuziek had het in die periode al lang niets meer te maken. De beste psychedelische popmuziek uit de muziekgeschiedenis is te vinden op deze drie albums. Amen... |
Pet Sounds is een topper
HET zomer album bij uitstek en on-overtroffen ik zoek alleen nog die LP want mn tapeje kraakt :( |
pet sounds idd
|
en the beach boys konden niet eens surfen
behalve de drummer en die is verdronken... |
"sunflower" (digitally remastered) met Deirdre en Tears in the morning..heb k ook nog liggen, naast pet sounds ook erg oke
|
California girls (y), dat liedje zit ook in Rush hour 1. Tears in de morning is ook heel (y)
|
Wendy (y)
Misschien vind je The Turtles ook wel ok? Of Herman's Hermits... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39. |