![]() |
kat die overal in huis plast...
De kattenbak is schoon, ze is netjes opgevoed (ze was ook al zindelijk toen ze kwam) en ze is gestereliseerd (onder andere om dit probleem)...maar ze plast dus steeds in huis (en dan met name als wij er niet zijn, we kunnen haar dan dus ook niet op de kattenbak zetten ed). Iemand die hier ook last van heeft gehad en die een goede oplossing heeft? Ik word kotsmisselijk van die geur... :S
|
Maak het schoon met azijn en iig niet met schoonmaakmiddelen als allesreiniger want dat trekt juist aan. Azijn stoot af. Verder kan het misschien komen door de stress als jullie weg zijn. Katten kunnen dan vinden dat ze te weinig weg zijn en dan gaan ze aandacht vragen onder andere door in huis te gaan plassen.
Onze kater is gecastreerd en sproeit ook in huis en het is echt een lastig probleem. Ik weet verder ook niet hoe je het op moet lossen. |
Weet je zeker dat ze geen blaasproblemen heeft? Het kan ook gewoon dat ze ergens onzeker over is (bijv. doordat er opeens een nieuwe kat in de buurt rondloopt die zich nogal dominant gedraagt tegenover jouw kat) en daarom haar territorium nog maar eens extra afbakend (om de indringer duidelijk te mahen dat zit HAAR terrein is). Als laatste: waarmee maak je de kattebak schoon? misschien heeft het (nieuwe merk?) schoonmaakmiddel dat je gebruikt een voor je kat nogal vervelende geur die zijn geur "verdrijft".
|
We spoelen de kattenbak alleen om, zodat haar (en die van de andere kat, maar voordat we die hadden deed ze het er ook al regelmatig naast) er in blijft hangen... 'k ga eens met azijn (of citroen, las ik ergens) proberen en dan aluminiumfolie neerleggen op de plaats waar ze het het vaakst doet (onder mijn bureau, vind je het gek dat ik zo wat over moet geven van de geur... :S)...
|
Citaat:
|
Wij hebben het ook een tijd lang gehad, ik hoop dat je wat aan mijn tips zal hebben.
Ten eerste kwam het bij ons omdat wij 2 katten hadden. Als de 1 erop was geweest, ging de ander ernaast zitten. En vice versa. Sinds 1 van de 2 overleden is :( is het probleem over. Wat je kan doen is 2 bakken naastelkaar proberen te zetten. Wat ook wel helpt is de kattenbak af en toe een meter of wat verplaatsen. Dat las ik ten minste ergens een keer. Ten tweede, het klinkt niet leuk, en dat is het ook niet, maar je moet ze duidelijk maken dat ze daar niet moeten poepen. Mijn moeder deed dat vaak hard handig dmv hun gezicht erin douwen :( Maar het hielp wel. Maar das niet mijn manier van oplossen. Nu hebben wij de mazzel dat onze kat alleen buiten naar de plee gaat :D Wij hebben de kattenbak al in geen maanden meer schoon hoeven te maken. Dat is ideaal zeg :D Zorg dat ie altijd naar buiten kan als ie moet, of zet `m buiten als je `m op de kattenbak ziet gaan. Geen idee hoe onze kat dat heeft geleerd, maar ineens deed ie dat :) |
Citaat:
Een extra kattenbak ga ik toch ook (nog) maar weer eens proberen...vorige keer hielp dat niet echt, Fleur (de jongste, die volgens mij nog nooit iets naast de bak gedaan heeft) doet het dan nl ook gewoon op allebei de bakken. ;) Maar goed, Muis deed het voordat we Fleur hadden ook al, voor zo ver ik me kan herinneren... |
Citaat:
|
Citaat:
|
onze kat had dat ook erg.
ook als wij erbij waren deed ze het en heel vaak pakte we haar dan boos op en zette haar buiten neer omdat ze in de tuin hoort te plassen. we hebben ook wel eens de plantensproeier op haar gericht en nu heeft ze geleerd waar ze moet plassen. |
Citaat:
|
Hoho, wij zijn hier allemaal tegen dierenmishandeling hoor :P
Zo hardhandig was het nou ook al weer niet. Maar zoals ik al zei, dat is ook nix voor mij zoiets. |
Citaat:
|
een keer het gezicht in de pis drukken en het gebeurd nooit weer.
|
Citaat:
|
je kan ook training aid (zo heet dat volgens mij ) kopen, en dat in het huis spuite be halve rond de kattebak maybe helpt dat.
en maybe voor ze terutorium ofzo iets (zal wel gaar klinke ) |
Citaat:
Leonoor: deze tekst komt van het kattenprikbord FAQ, ik denk dat je er wel iets mee kunt: Citaat:
|
hoe is het nu overigens?
|
Onze kat had er ook last van. Na hem een tijdje geobserveerd te hebben bleek ook duidelijk dat 'ie moeite had met plassen. Het bleek een blaasontsteking te zijn, nadat we de dierenarts bezocht hadden.
Veel succes. |
onze kat had dat in het begin ook, hij poepte en plaste in huis. toen legde mijn moeder poep van de kat in de kattenbak, en sindsdien ging hij altijd naar de kattenbak.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
@Bast: Bedankt voor de tips. :) Een heleboel hebben we al geprobeerd (ik had zelf ook al (heel) veel op internet ed zitten zoeken), de andere tips zal ik zeker ook gaan proberen als het niet overgaat na de verhuizing (ik gun haar wel eerst een wenperiode).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27. |