![]() |
[php/html] frames + sessies.
ik heb een probleem met sessies in combinatie met frames. Allereerst heb ik altijd netjes de sessies werkend gekregen in main (dan had ik onderaan de pagina steeds ene link naar de volgende pagina gemaakt). Daar zit dus de fout NIET.
Nu heb ik een login pagina, die registreert de variabele $coord. Daar doe ik include('totaal.php'); (in die include zit de fout ook zeker niet) Code:
totaal.php: Code:
<? Nu krijg ik geen uitvoer. De $coord is leeg. Warum warum? |
Ik ben geen ster met sessies in PHP. Ik heb wel een idee waarom het niet gaat werken.
Ik denk dat je op deze manier 2 sessies start? Eentje in totaal.php en eentje in homebar.php. Maar ik neem aan dat het maar 1 moet zijn? Is het niet zo: sessie aanmaken in totaal.php dan in homebar.php de sessie variable $coord gewoon weer opvragen door middel van bijvoorbeeld require('totaal.php'); ? Waarom überhaubt geen speciale functie / class gebruiken die sessies registreert? |
Het zou kunnen dat de request voor die ene frame gedaan wordt terwijl de sessie data nog niet is weggeschreven, maar dan zou het bij een refresh wel moeten werken.
Maar er kleven nog meer nadelen aan frames, waarom wil je persé frames gebruiken? Desnoods iframes ofzo. |
Citaat:
idd is het verder overbodig lol :D maar ik stuitte erop en het leek me toch wel te moeten werken...anders is php wel heel crappy |
Citaat:
session_start(); moet je boven iedere pagina zetten die binnen het domein van je sessies vallen. Citaat:
Citaat:
|
Ik denk dat je beter geen frames kunt gebruiken, zodoende voorkom je dat er 2 requests parallel lopen.
|
Citaat:
|
In plaats van frames kan je tegenwoordig in de meeste gevallen ook een CSS-gebaseerde oplossing gebruiken, en dat is nog netter ook.
|
Citaat:
naja ik ga wel aanklooien zonder frames dan :) Chimera: en toch gaat het fout ;) |
En sessies vallen nou net buiten mijn kennisgebied... ;) Bedankt voor de verklaring.
|
Wat dacht je van:
Code:
<?php |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06. |