![]() |
Over de liefde (ja hoor... :|)
Verbazingwekkende waanzin
verkeert in de veronderstelling dat mijn hart vrij is van vreugde en stort zich als een roedel hongerige wolven op een aangevreten verdriet en bij het rottende karkas azen de ratten op mijn verstand. Onderwijl verrijst in mij de blozende puber Stamelend over zulks een onrecht. Liefde is ellende. 2 minuten... ik weet t niet, wou het ff van me af schrijven, ben benieuwd, want het is voor een keer niet lang :D. |
ik houd minder van onderwijl en zulks
verder heb ik er geen verstand van en vraag ik me af gaat het wel? |
Ik vind de zin 'liefde is ellende' een hele mooie afsluiting: echt een conclusie, iets waar je naar toe hebt gewerkt. ik vind het gedicht verder niet zo lopen, maar het woordgebruik is wel aardig! ik zou de zin 'en stort zich als een roedel hongerige wolven op een aangevreten verdriet' wel mooi, maar iets te lang.
|
Citaat:
Ook gebruik ik graag de Gijvorm. En nee niet alles gaat even goed, nee :| Citaat:
verkeert in de veronderstelling dat mijn hart vrij is van vreugde en stort zich als een roedel hongerige wolven op een aangevreten verdriet en bij het rottende karkas azen de ratten op mijn verstand. Onderwijl verrijst in mij de blozende puber Stamelend over zulks een onrecht. Liefde is ellende. Dit beter? |
Ja, veel beter :). Nog één suggestie: ik zou de 'en' aan het begin van 'en bij het rottende karkas' weglaten, omdat het dan iets beter loopt.
|
Citaat:
verdriet. En bij het rottende karkas azen de ratten op mijn verstand en onderwijl verrijst in mij de blozende puber Stamelend over zulks een onrecht. Vond ik zelf beter, maar die 2 ennen klinken niet. Bij het rottende karkas azen de ratten op mijn verstand en onderwijl verrijst in mij de blozende puber Stamelend over zulks een onrecht. Misschien zo dan toch. Maar ik vond dat het karkas en de ratten bij het 1e stuk hoorden, dat van de puber hoort eiglijk apart. Ik gebruik veel te graag en. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06. |