![]() |
Opnemen in oefenruimte ?
Iemand ervaring mee ?
We willen is wat opnemen in het oefenhok maar kan dat met een cassete speler met zo,n Ingebouwde mic erin ? thx |
Ja dat kan wel als kwaliteit je echt helemaal niets uitmaakt...
Het is namelijk echt een slecht geluid dan. Wat dan beter (en ook nog gewoon betaalbaar is) Is om ongeveer 3 mics op te hangen verspreid in het oefenhok en die via een mixer op bijv. een cassette recorder op te nemen. Dan heb je nog geen geweldig geluid, maar wel al iets beter. |
ja het is wel handig om t thuis ff te luisteren, maar het is vaak allemaal te hard. je kan beter 2 microfoon in de oefenruimte zetten en een cassette deck op de zanginstalatie aansluiten
|
opzich maakt het niet zo veel uit als het geluid niet geweldig is het is alleen om te laten horen aan een zooi gasten hier hoe het klinkt ..dus qua kwaliteit hoeft het niet super goed te zijn :)
|
Citaat:
|
2 Microfoons....ik hang ze altijd boven alle instrumenten door ze op te hangen aan microfoonstandaards(anders krijg je nogal snel storing van bas en gitaaramps.....gewoon op de pa aansluiten en daar tapedeck of minidisc aanhangen. Dat gaat best goed. Ook al aantal maal gedaan.
|
ja, of je legt gewoon een md speler ergens in een hoekje met een kartonnen doos erop. dat wil echt goed!
klik hier voor een voorbeeld. |
Citaat:
|
Citaat:
..maw, bijdehand figuur :P |
via een P.A of track recorder met 2 microfoons werkt altijd lekker practisch.
Sporen recorders zijn zowieso handy kun je lekker elk instrument apart inspelen. Midi nog beter. Wil je simpel maar toch quali neem dan een pc mee met een mooi record programmatje sla het goed op en ga thuis aan de knoei;) |
Citaat:
staan op www.snooze.tk Dit is uit het begin van ons bandje, dus schrik niet als het nergens naar klinkt :p |
Citaat:
Het is een hardcore band, kut sound is een must :D Maar verder, leen wat mics, pak een vier of zes kanaals mixertje, hang dat aan een tape recorder, en je bent klaar om redelijk hoorbare demo's te maken. ik zou 1 mic boven de drums hangen, 1 of 2 mic bass en gitaar(en), en eentje voor de zanger |
ik tape onze band met een mic en dat klinkt super. Zelfde mic die ik gebruik om concerten te tapen. Ruimtelijk helder geluid.
Maar daar zijn ze ook voor gemaakt. Onze muziek is instrumentaal dus das makkelijker als je met zang wilt kun je beter meerdere sporen gebruiken. |
En hoe zit het met de demo.......
|
Het hangt er vooral vanaf hoe serieus je het wil doen en hoeveel geld je er in wil steken
ik zelf doe het samen met een bandlid voor onze volgende cd, investeren in een 2tal goede geluidskaarten (dus geen SB shitzooi maar gewoon goede middeklasse prof geluidskaarten), mic's e.d. en overige dingen. zorgen voor goede software en je enigzins wat verdiepen in opname theorie (zie google) kan je al aardig ver komen. en dan vooral veel oefenen, uitproberen en niet bang te zijn om er de tijd voor te nemen (geduld is een schone zaak, als iets kut klinkt en je er niks aan kan doen is dat een goede reden om het opnieuw op te nemen) contact me maar als je serieuze vragen hebt. demorpheus@serenadeofdarkness.nl |
Citaat:
Bram O |
4track tape recorder. Drums in een mengpaneel mixen, 1 uitgang naar je tape sppor 1 toe. spoor 2 bas en gitaar 2, spoor 3 gitaar 1, en spoor 4 zang. En hoppa, mooie duidelijke opnames. Moet je alleen wel voldoende mics hebben.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:54. |