![]() |
[Security-test] 62.163.158.122
Zou iemand willen proberen op mijn systeem in te breken en als dat lukt mij vertellen wat ik nog kan verbeteren? Dit is echt mijn ip-adres, ik probeer niemand een oor aan te naaien. De domeinen computerdokter-groenlo.nl bellebloazers-eibergen.nl en burger-harmonie.com verwijzen ook naar dit IP-adres.
Ik heb al wel meerdere online security testen gedaan maar die zeggen alleen welke poorten dicht danwel open zijn. -WJ |
Misschien is het toch een minder goed idee om zomaar te ip hier neer te dumpen. Wie zegt immers dat er geen kwaadwillige mensen zijn die ook de kennis hebben om in te breken en schade aan te richten?
|
Das eigenlijk wel zo...maar hoe kan ik anders een test laten doen die je ook serieus kunt nemen?
-WJ |
maakt niet uit of je je ip hier post of niet.
zijn toch continu mensen bezig hele subnets te portscannen.. (n) |
Als alle poorten stealth zijn zal het wel goed zitten.
|
Praktisch iedere service die je draait is exploitable. Als je er nou gewoon rekening mee houdt dat je PC nooit en te nimmer dicht zit, ben je aardig goed bezig.
Configureer je services (Apache/IIS, Serv-U/Warftpd, etcetera) naar behoren en zorg dat je laatste patches bij de hand houdt en je zit redelijk safe, hoor. |
nmap heeft niks kunnen vinden, dus je draait geen (internet)services en is hetgeen Dobermann zegt niet eens nodig. Volgens mij zit je relatief veilig.
|
Ik draai apache 2.0.47, proftp en ssh en da wassut, maar die heb je niet eens kunnen vinden dus dan zal het idd wel meevallen :D
-WJ |
Citaat:
Code:
Starting nmap V. 3.00 ( www.insecure.org/nmap/ ) |
Toch blij dat er dit soort mensen zijn (y) ...de https regel had ik over het hoofd gezien.
-WJ |
Je draait recente software, dus dan zit je veilig.
Tip: abonneer je op de CERT-NL Waarschuwingsdienst en update je software regelmatig naar de laatste versies. Zo zorg je ervoor dat eventuele gevonden bugs snel gedicht worden door de nieuwere versie, nog voordat er exploits geschreven zijn. |
Citaat:
Code:
dobermann@aap:~$ apt-get install nmap |
Kijk es ff goed: je hebt geen root priveleges.
dobermann@aap:~$ su root <enter> <root pass intikken> <enter> apt-get install nmap en there you go ! live is easy :P -WJ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
-WJ |
Citaat:
Edit: Ik weet wel dat je rootaccess nodig hebt voor apt-get. Was een poging om even lekker te patsen :P |
Ah nu valt het eurodubbeltje...maar dat forum.s.com op die bak draait wil toch niet zeggen dat je niet als root ff 10 seconden nmap kunt installeren?
-WJ |
Citaat:
|
Nee waarom zou jij er uberhaupt toegang op krijgen? als normaal forumgebruiker die netjes zn berichten plaatst heb jij daar helemaal geen toegang voor nodig of zie ik dat verkeerd?
-WJ |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08. |