![]() |
stage spw
hoi,
ik ga spw doen en ik moet in het eerste jaar soort van stage gaan lopen. Ik moet namelijk 1 dag in de week vrijwilligers werk gaan doen. heeft iemand nog leuke ideen? |
Wat zijn de mogelijkheden?
Misschien iets van: Kinderdagverblijf Basisschool (klassenassistent) Euhm...iets bij de kindertelefoon? Verder zou ik ook zo snel even niks weten... Misschien kun je even rond kijken op internet, kun je soms leuke ideeën door op doen. :) |
ey, thnx...kindertelefoon lijkt me eigelijk wel interessant.
maar waar op internetmoet ik kijken dan? want ik kan niet zo veel vinden namelijk |
Citaat:
http://www.gobnet.nl/opleidingen/o002spo.htm |
heel erg bedankt!!!
|
ik moet dit ook, alleen dan voor SPH
|
ik heb de stage gedaan volgend jaar (1 dag per week). ik zou er niet vele van verwachten, aangezine je er maar weinig bent, je niet echt begeleiding krijgt en het de bedoeling is dat je er een beetje achteraan hobbelt (het heet ook snuffelstage). het is eigenlijk geen officiele stage. maar goed waar ik vorig jaar zat was een JEUGDWERKBUREAU, was errug tof. andere mensen uit mijn klas hebben gedaan:
-bejaardenhuis -kinderdagverblijf -basisschool (=aanrader!) -pretpark -jongerencentrum (zijn ze altijd wel op zoek naar stagair(e)s) nou ja.. dat soort dingen. je moet zoiets "makkelijks" zoeken, want ergens anders nemen ze je toch niet aan voor 1 dag per week. succes |
tip: doe iets waar je echt iets te doen hebt.. of je moet bingo spelen met ouderen leuk vinden... heb ik gedaan nou nooit meer. ik ga naar de 2e en loop dan 3 dagen stage ik ga bij gehandicapten.. ik wist eerst nietzo wat ik ervan moest denken nooit iets mee gedaan ofzo.. moest 1 dagje alvast meelopen en het was echt supercool. kun je ook proberen is echt leuk.
|
ow ja en bij spw ist eigenlijk niet de bedoeling dat je bij kinderen gaat werken die niks hebben.. in de 1e kan het nog wel gewoon een bassischoll of een kinderdagverblijf, maar daarna wordt het heel moeilik of het moet een medisch kinderdag verblijf zijn.
en idd niet teveel ervan verwachten je moet er steeds achteraan hobbelen je krijgt geen taken dus tja |
BIj de thuishulpcentrale kun je een dag in de week werken bij een gezin met een gehandicapt kind e.d. Ik ben er nu al ruim 4 jaar vrijwiliger met veel plezier. Ik weet dat er regelmatig stagiares SPW en SPH worden aangenomen.
Kijk maar even op www.handjehelpen.nl of www.thuishulpcentrale.nl |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46. |