![]() |
tampons :S
Help!
Afgelopen 2 weken was ik op vakantie. Ik had het eigenlijk al een beetje berekend, maar ik werd ongesteld. Ik ging naar mijn moeder toe en vroeg of ze even tampons wilde meenemen, zodat ik kon zwemmen. Ik had nog nooit tampons gebruikt. 's Middags gingen mijn ouders en broertje zwemmen en ik wilde eigenlijk wel mee. Ik zei dat ik wel later zou komen, omdat ik even rustig die tampons wilde uitproberen. Ik heb het geprobeerd, maar het ging niet echt van harte. Na veel geklungel zat dat ding er eindelijk in, maar wanneer ik me bewoog deed het zeer. Hij kon er niet verder in ofzo. Dus ben ik maar niet wezen zwemmen. Wat moet ik hier aan doen? Iemand tips? |
Oefenen, inbrenghuls gebruiken en dat ding niet zo diep mogelijk proberen te krijgen.. Als hij bij mij tegen mijn baarmoedermond zit doet het ook gruwelijke pijn..
|
Als hij zeer doet, zit hij er niet diep genoeg in...
Als je het weer probeert, ga dan naar de badkamer oid, ergens waar je niet gestoord kan worden door vervelende broertjes. ;) Voor het begin zijn die met inbrenghulsjes wel makkelijk, weet niet of je die hebt? Maar goed, als je met een been op de rand van de badkuip/wc gaat staan, en 'm dan inbrengt, totdat je aan het randje van het hulsje zit zeg maar, moet hij wel goed zitten. Niet recht naar binnen duwen, maar een beetje schuin omhoog zeg maar. Als het pijn gaat doen oid, eruit halen, en later opnieuw proberen. Beetje oefening, en je doet er over een tijdje niet langer dan 2 seconden over. :) (en dan hoef je ook niet per se meer op de rand van iets te staan hoor, denk ik ;)) Ik ben slecht in uitleggen. :| |
Bij de meeste meisjes is het zo dat als je een minitampon zo ver erin duwt als je wijsvinger toelaat zonder forceren, dat-ie dan goed zit. Niet forceren dus, en wel ver genoeg doen. Spuug van te voren op je vinger, dan gaat het een stuk makkelijker. Nee, is niet vies, als het in je mond mag zitten dan mag het ook op je handen zitten.
Als je grotere tampons hebt dan mini, dan vind ik dat niet zo slim van je moeder:). Normal en super moeten er natuurlijk iets minder ver in, anders duwen ze te hard tegen je baarmoeder. Waar deed het pijn? Als dat binnenin was, dan zat de tampon te ver, als dat rond je vagina-ingang was, dan zat-ie niet ver genoeg. Ik deed ze in het begin er nooit ver genoeg in. |
Kan ook het maagdenvlies (nou ja, ribbeltje) geweest zijn als de tampon te groot was.
|
Citaat:
|
Wat ik zelf heb ontdekt is dat je hem er in moet schuiven, niet echt naar binnen moet rammen... Dus schuif voorzichtig dat ding naarbinnen tot je vinger niet meer verder kan, dan zit hij goed. Als je dan loopt, voel je hem ook niet. Als het pijn doet door in het zetten kan je je het beste even warm gaan douchen, in het begin kan dat gebeuren.
Probeer in het begin eens die mini-tampons, als dat met gemak gaat stap je over op normaal en vervolgens super en extra super.. als je dat nodig hebt dus. Wanneer je meteen met super begint, kan het zeker even pijnlijk zijn omdat je vagina te veel op moest rekken. Begin dus rustig :) (Zelf zou ik op vakantie niet kunnen beginnen, ben dan veel te gespannen enzo... maar ja, dat verschilt per persoon :) Doe het op een plaats waar je je rustig en ontspannen voelt... ) Veel succes ermee, en goed oefenen he! Je kan het en je zal ontzettend trots zijn wanneer het gelukt is :) En opgelucht, want het is héérlijk om niet langer die menstruatievloeistof uit je te voelen stromen... :) |
Citaat:
|
ja idd na een tijdje gaat alles een stuk makkelijker. Ik weet nog dat ik helemaal lijp werd toen ik het probeerde maar het gaat dan gewoon bijna altijd goed.
Zelf heb ik nog wel steeds een raar probleempje; als ik ga zwemmen met tampon in, lek ik niet door maar neemt de tampon wel al het water op wat er dan laterr (+bloed) weer uit kan lekken? eh help?? kus FL |
Citaat:
|
Andijvie heeft gelijk, maar erg véél water neemt-ie niet op hoor.
|
Ik had wel minitampons. Maar op de een of andere manier wilde het gewoon niet. Ik zal volgende keer nog eens proberen. In ieder geval bedankt voor jullie hulp.
|
ik voel 'm altijd zitten, ik draag die dingen dus niet. niet dat het pijn doet, maar ik voel het. en ik doe 'm diep genoeg, of m'n vinger is te kort ;).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
tampons gebruik ik alleen alst zomer is of alsk vriendje heb... maar die kurken zullen nooit mijn vriendjes worden...
alsk een nieuwe tampon moet inbrengen zit ik gerust 5 minuten op de plee.. ik doe voor de zekerheid heel langzaam zodat ik zeker weet dat hij ver genoeg er zin zit en ik dus nie verga van de pijn alsk ga zitten... |
t is ook handig om als het niet lukt ff je vinger in je vagina te doen, dan weet je iig welke kant je opmoet
|
Ik heb gisteren een doosje OB mini gekocht en ik heb het vanmorgen geprobeerd en het eerste stuk deed best pijn eigenlijk maar ik heb gewoon doorgeduwd en het deed steeds minder pijn, wel een beetje een raar gevoel. Dr zit er nu een in en ik voel de tampon opzich niet maar wel een beetje raar gevoel, misschien dat ik iets te ver opgerekt heb ofzo. Ik vind het wel een lekker gevoel eigenlijk het is niet zo plakkerig als maandverband met dat warme weer, dat stond me gister zo tegen. Nu maar ff hopen dat het straks weer lukt als ik ga vervangen.
|
Citaat:
Succes :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bedankt voor je tip :) |
Citaat:
Na een tijdje hoeft je het niet meer zo te doen, dan is de vagina wel gewend :) |
Andijvie De Tampon Expert...
:D Even serieus: ik vind echt dat jij hele goed tips geeft op tampongebied ;) |
Citaat:
Ik gebruik ze zelf nog maar net en heb dus alle kleine probleempjes pas nog meegemaakt :) Daarnaast veel over gelezen voor ik eraan begon, vond het eng :P |
Citaat:
Ik denk dan altijd dat ik lek en dat heel mijn broek rood is gekleurd.Verschrikkelijk,verschrikkelijk. ontopic : schuiven gaat idd beter,en met speeksel op je vinger ook,en ontspannen. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54. |