![]() |
Mijn eerste gedicht op deze site
Op dorre hellingen geblaakte daken
Onder palmen schraal op kartelkammen Aan de vloedlijn witte brandingsvlammen Op een landtong een wit, hoekig fort Overdag waait een roodgele vlag Een dof schot valt als het avond wordt Op een ruw omgekeerde schaal Een bestaan uit de oceaan geheven Doodstil, dorgeschroeid en schraal Wat een leven! |
wel erg apart (y)
onderwerp zeg maar dat vindt ik wel mooi :p heb je er nog meer??? |
Inderdaad apart, daarom is het leuk om te lezen. ik hoop dat je blijft posten op dit forum. Ik vind het een goed geschreven gedicht: niet veel op aan te merken. Een goed metrum en een mooie woordkeus. Ik vind alleen het slot 'wat een leven!' eigenlijk een beetje te vrolijk klinken bij zo'n gedicht: tis een beetje een understatement, ik weet ook niet of je het positief of negatief bedoeld. Verder spreekt het onderwerp me niet zo aan, maar dat is persoonlijk en doet niets af van de kwaliteit hoor!
|
hm ik vind het onderwerp iets te vaag.. Mooie woordkeus, zeker weten, maar ik vind hem iets te dromerig, te onduidelijk. Het gedicht spreekt niet naar mijn mening want ik heb na het lezen ervan geen flauw idee wat je ermee wilt zeggen en ik kan me er helemaal geen voorstelling bij maken..
Please try again ;) Genesis |
Het gedicht in dit topic is niet van mij.
Maar van Slauerhoff. Ik wilde voordat ik zelf werk zou plaatsen, even bekijken hoeveel potentie er in dit forum zit. Raakvlak. |
Citaat:
|
Pff.
Shame. J.C. Bloem is zeker ook een volslagen onbekende voor je? |
Citaat:
Er zijn desondanks genoeg dichters op dit forum die er wel het een en ander vanaf weten.. Genesis |
Ik hoef toch niet te weten dat dit een gedicht van Slauerhoff is om iets van dichten af te weten?? Alsof het forum niet goed genoeg is als sommigen niet meteen dit gedicht herkennen :S....en, zoals Genesis al zegt, waarschijnlijk zijn er ook een hoop die het wel kennen.
|
Kerel, machtig leuk om even door je op de proef gesteld te zijn, maar stopt u nu maar de aars met de eigen neus, opdag ik stank van beide niet meer hoef te vernemen.
|
Citaat:
|
Ik vind het persoonlijk nogal lomp als je niet weet wie Slauerhoff is. Als je echt in poezie geinteresseerd bent neem ik toch wel aan dat je überhaupt wel eens iets leest, behalve dan van jezelf of van forum-types.
Je kunt ook moeilijk van muziek houden zonder ernaar te luisteren, nietwaar. En jullie geven niet om oude dichters? Mag ik dan even Ilja Leonard Pfeijffer aanraden? Dit is wel een progressieve dichter en put hij zich niet uit in perfecte metrums. Dus waarschijnlijk is het toch niks voor jullie. |
Waarschijnlijk is die gast al jaren dood.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53. |