![]() |
Ik wil nieuwe muziekstijlen leren kennen (DnB, Lounge, Trance, Metal...)
Kan iemand me tips geven welke cd's/artiesten ik eens 'n keertje moet uitproberen? Liefst CD's of artiesten, geen losse nummers aangezien ik niet download :)
Metal staat erbij, vanwege Metallica: op Werchter gezien, eerste uur was lekker hard en strak :cool: Tweede helft vond ik wat minder, maar all in all wil ik nu toch wel wat van hen en soortgenoten leren kennen :o Lounge en Trance is 't me eigenlijk eerder te doen om aaneengemixte cd's, ja dan nee van dezelfde artiest :) (dus verzamelcd of 'n "gewone" :p) Hopende dat ik duidelijk genoeg was, dank bij voorbaat :) Edit: Liefst grote, bekende groepen, inside-bands moet ik niet meteen hebben want die zijn vaak moeilijk te vinden in cd-winkels ;) Tnx! Tweede Edit: Zet er ook 'n CD bij die vrij representatief is voor het volledige oeuvre van de band, da's altijd handig (y) Nogmaals dank :o |
Bij metal zou ik eens Obituary proberen. Goed luistervoer voor beginnende metalheads.
|
Ik zou ook wel eens willen weten wat goeie lounge cd's/artiesten zijn. Ik heb geen id namelijk maar kvinnut wel mooie muziek *van wat ik gehoord heb dan*
|
Citaat:
|
drum n bass:
dillinja aphex twin portishead masive attack squarepusher bad company lounge en trance weet ik niet echt wat.(ik heb wel een tijd trug een lounge cd van bol.com gratis gekregen. :cool: :D ) metal: powermetal: edguy iron maiden madog rhapsody dream evil black/death metal: cradle of filth dimmu borgir inri katafalk houwitser orphanage fluisterwoud onheil morbid angel metalcore: pitfall www.pitfall.nl |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
canibbal corpse coal chamber iced earth venom :p |
Citaat:
|
Citaat:
Slayer Iron Maiden In Flames Death Toegankelijk en groot, wat wil je nog meer. |
lounge: yonderboi
|
slayer was k ff vergeten te noemen. :o
reighn in blood is een van hun beste albums die kan je dan gaan zoeken bijv in een winkel ofzo. |
Citaat:
|
Voor die metalkenners: Was Metallica niet eerder speedmetal? :o *dacht dat gehoord te hebben* :confused:
Death metal is denk ik niet meteen spek voor mijn bek, aangezien ik Cradle of Filth en Dimmu Borgir niet meteen great vind :o |
Citaat:
|
Citaat:
ook wel redelijk "rustig",luister die anders in een winkel ofzo. |
Citaat:
Probeer anders eens iets van Judas Priest |
Crowbar, schijnt doom-core te zijn maar het is gewoon metal :)
|
omfg
ok metal; iced earth - something wicked this way comes iced earth - horror show (de rest van iced earth is ook erg sterk, maar je moet er nauturlijk wel van houden :)) death - symbolic death - individual thought patterns etc in flames - the jester race in flames - whoracle etc paradise lost - gothic paradise lost - draconian times paradise lost - icon opeth - orchid opeth - still life opeth - my arms, your hearse slayer,kreator,testement,my dying bride,therion.. metal heeft zoveel verschillende subgenres dat het vrij moeilijk is om voor jou te bepalen wat je goed vind en wat niet :) drumnbass compilations zijn er vrij veel van, leuke albums om mee te beginnen zouden oa ed rush & optical - the original doctor shade , stakka&skynet - clockwork, matrix's sleepwalk of dieselboy's the sixth session kunnen zijn :) |
Citaat:
Offtopic: pfrt, m'n portemonnee gaat afzien de komende maanden :o Als ik wat goede dingen tegenkom natuurlijk, anders koop ik niks, logisch :p |
Citaat:
inri katafalk houwitser orphanage fluisterwoud onheil Nou wat underground. onheil is mischien een prutsband, maar fluisterwoud heeft binnenkort een album klaar in de winkels liggen en de rest zou je eigenlijk nederlands trots kunnen noemen en het is practisch zo commercieel als ik weet niet wat. En als je gewoon meer grote namen wilt weten, kijk dan vaker naar TMF zou ik zeggen. |
Citaat:
Nightmares On Wax Jazzanova Lamb Kruder & Dorfmeister Portishead Massive Attack Amon Tobin Fila Brazillia Boards Of Canada Leftfield Orbital LTJ Bukem Cafe Del Mar DJ Shadow etc etc :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
als je wat wilt besparen (en je hebt een mp3 cd speler/dvd of pc); ik wil wel wat metal ea opsturen eventueel :p
|
1 Goede/grote/toegankelijke artiest per stijl!:
DnB: Ed Rush & Optical Lounge: St. Germain Trance: *ahum* Metal: Metallica (One/Master Of Puppets/Battery/Fade To Black/Sanitarium) |
*is druk lounge-muziek aan het downloaden*
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Pantera is nog niet genoemd
edit: en Judas Priest |
Judas Priest is wel genoemd geloof ik, probeer in ieder geval "The Painkiller" dat is een klassieker der klassiekers in metal.
|
Citaat:
Met dit ppd zit ik uren in 'n cybercafé :p Dat mag altijd, kan ik 't leren kennen en als ik 't dan goed vind, kopen :) Want dat is uiteindelijk wel de bedoeling, om m'n cd-collectie met wat waardevols uit te breiden :) |
Citaat:
Ik veronderstel dat The Painkiller 'n cd van die groep is? :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Van Judas Priest weet ik het zo ff niet, maar van Death is het hun allerlaatste "Sound of perseverence", een zeer goed album.
|
Citaat:
(lees: lijstje :p) |
Citaat:
PowerMetal: Rhapsody Sonata Arctica Kamelot (Hard)Rock: Kiss (Detroit Rock City) Slash's Snakepit (Shine) Hardere PunkRock: Ignite PunkRock: Pennywise NOFX (The Decline) EmoTroep: Something Corporate (Konstantine) Tussen de haakjes nummers die je MOET hebben. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Iemand nog wat Trance? :) |
Metal/hardrock albums die je zeker gehoord moet hebben:
a perfect circle - mer de noms tool - undertow, aenima, lateralus fear factory - Demanufacture therapy? - troublegum deftones - around the fur Filter - short bus |
Citaat:
|
Volgens mij valt Blind Guardian bij veel powermetal liefhebbers wel in de smaak. De cd Nightfall in middle earth is in ieder geval de moeite waard, vind ik.
Verder vind ik de volgende metalbands de moeite waard: Hollenthon (cd: With vilest of worms to dwell-Genre: symfonische blackmetal gok ik) Savatage (cd: Streets, Edge of thorns: Genre melodieuze metal), Ayreon(Into the electric castle-Genre: eigenlijk meer progrock dan metal, maar toch erg goed :)) |
Natural Born Chaos en Figure Number Five van Soilwork zijn wel toegangkelijk..Reroute To Remain van In Flames ook.
Opeth - Damnation staan alleen akoestische nummers op, is ook een goeie CD al is Blackwater Park beter. Accelerated Evolution van Devin Townsend vind je misschien ook wel wat. |
Citaat:
|
yonderboi is meesterlijk!
probeer ook eens zero 7 vooral het nr Destiny drum and bass: weet even niet precies meer wat er wel en niet genoemd is dus sorry als het dubbel is Nicky Blackmarket EZ - Rollers Concord Dawn Freaky Flow Cause 4 Concern Future Cut Pascal UFO Friction Trance ben ik niet zo bekend mee.....enige "OK" nr wat ik ken is dit maar dat omdat er op een gegeven moment echt een trippy chill stukje in voorkomt... Yahel and Eyan Barkan - voyage naja ik ga slapen nu, andere x meer vond k op mn pc, zeker van melige avondjes |
Wederom: Thanks! (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13. |