![]() |
[homemade] Lekkere broodjes die snel en makkelijk te maken zijn
Hallo!
Ik heb een vraagje Wat maken jullie als je snel en makkelijk een lekker broodje wilt eten als avond eten bv of als lunch wat ik wel eens maak is een broodje rosbeef met een gebakken ei en sla Bereiding: Duits broodje open zagen besmeren met roomboter rosbief er op peper+zout er over strooien pijnboompitjes bakken Eitje bakken Eitje er op beetje sla er op leggen en hier de nootjes over strooien als je nog tijd over hebt kan je een beetje dressing maken zou nog een cherry tomaatje kunnen in vieren delen en die er bij of zon gedroogde tomaatjes in olie ook lekker dressing: Honing verwarmen Schepje mosterd er in en even door roeren Beetje olie er bij en een drupje maggi Dat over het broodje sprenkelen Zo verras me met jou super-broodjes-recept! owhja als je t maakt laat ff weten wat je r van vond of dat je ern nog een andere variant op bedacht hebt :) groetjes! Dunno |
broodje open snijden.
boter beleg; kaas, ei, ... erop dicht op eten klaar.. hmm dat van jou lijkt me een stuk lekkerder :P |
Ik kom meestal niet verder dan een getooste boterham
met ei, kruidenboter of honing en dan een salade erbij.. :D Maar het klinkt wel lekker. :) |
Broodje gezond álá mij
Pistolet, liefst uien-tijm pistoletje, maar naturel voldoet. Dan ook nog het liefst in de oven verwarmt, maar hoeft niet natuurlijk. Beetje sla, twee schijven komkommer, 2 plakjes kalkoen en een gekookt ei erop. Het liefst cocktailsaus erbij, maar mayonaise kan ook. Lekker :D |
broodje gehakt panini mmmmmmmmmmmmmmmm
broodje opensnijden mayonaise er op smeren gehakt (al gebakken en als een soort euhm langgerekte hamburger geplet als je begrijpt wat ik bedoel) kaas er op tomaat er op komkommer er op en dan eventjes in de oven/grill mmmmmmmmmm (oke het is wel wat simpeler dan het broodje van de topicstarter maar kom ..... :) ) |
tosti met heeeeeeeeeel veel kaas
en een beetje mosterd :) 2.5 minuutjes in tosti-ijzer en smullen maar :p |
Wat ook heel lekker is (mijn zusjes en ik noemen het posti), is onze pizza-tosti. Twee boterhammen met daartussen kaas, salami, olijven, tomaat en italiaanse kruiden. Lekker lang in tosti ijzer en snel een lekkere pizza-tosti. Probeer maar eens.
|
Pistoletje afbakken...
Yorkham erop Kaas erop Sla erop Mayo erop (calvé natuurlijk :>) evt Boter en ei-schijfjes |
ik ga denk ik maar een tosti bakken nu :)
|
Net een tosti op :o
Tosti met alleen kaas. Op het geroosterde brood nog een schijfje ananas en daar nog een plakje kaas over smelten en dan nog wat kruiden erover. jummie |
Waar kan je die tijm-uien pistoletjes halen?
bij ons op de markt kan je wel tomaten brood halen van die platte dingen ze hebben ze ook met olijven er in mmmmmmm die pizza-tostie lijkt me ook wel erg lekker die ga ik zeker een keer maken! thnx voor de tips! |
Ik ga naar mijn buurmeisje, die wil altijd wel een kroketje frituren voor ons.. Ik zorg voor de kroketten.. :D
|
Citaat:
|
Ehmm... een broodje kaas. Of ben ik nu met te weinig tevreden? :D
|
Grill aandoen
Broodje (pistolet oid) besmeren met boter (niet te dik) Blokjes feta en stukjes rode paprika op het broodje doen. Het broodje in de oven doen. Een lepel honing over de feta gooien. (y) |
Broodje Tonijnsalade:
Italiaans broodje of Pistoletje opensnijden. Wat veldsla mengen met veel mayonaise en wat tonijn uit blik (alle olie eruit) klaar... Broodje Kip/Mango: Pistoletje opensnijden, plakje kipfilet erin. Dan wat mango uit blik, wat chutney of verse plakje mango (dun plakje) erop. Weer een plakje kipfilet en weer wat mango. Is lekker. Eventueel kan je ook gewoon stukjes kipfilet doen, een plakje is meestal een beetje dun/ smaakloos |
stokbrood
mozzarellakaas erop plakken tomaat een paar blaadjes basilicum een beetje zout en peper erover en klaar |
ciabatta
besmeren met groene pesto plakje parmaham erop beetje sla pijnboompitjes jamjam :) |
panpizza:
broodje pakken beleggen met kaas besmeren met tomatenpuree uit een blikje eventueel in schijfjes gesneden olijven erover dikke laag italiaanse tuinkruiden (verkrijgbaar bij o.a. de AH) In de koekenpan bakken (met deksel, anders smelt de kaas niet) in olijfolie echt enorm lekker, ben er lang aan verslaafd geweest |
2 eieren koken
in een kommetje doen en in stukjes snijden beetje mayo en beetje tomato ketchup.. verder snijden en mengen tegelijk.. Op je brood smeren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23. |