Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   ik weet het nog steeds niet! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=559751)

Car000 06-08-2003 10:49

ik weet het nog steeds niet!

ik heb dit jaar mn VWO-diploma gehaald.. en ik weet nog steeds niet wat ik moet studeren..
eigenlijk vraag ik me af of ik me uberhaupt nog wel in kan schrijven en maandag beginnen veel introductieweken al!!
weten jullie hoe het nou allemaal zit met inschrijvingen en uitterste datums enzo?
zijn er nog meer mensen met dit Grote Probleem?

jbtq 06-08-2003 11:28

je kan je altijd inschrijven tot 1 september. je heb dus nog ongeveer 3 a 4 weken. Je mist dan wel de intro en meestal geeft een inschrijving na 1 augustus geen garantie dat je ook 1 sept mag beginnen. je bent nu wel erg laat. is een jaartje er tussen uit niks voor jou>? Oh ja, ik zit hopelijk niet met dat probleem, maar ik was redelijk laat. Ik heb afgelopen maandag alle papieren netjes afgeleverd [ diploma's etc]

Dr. Oetker 06-08-2003 11:29

je kan je inschrijven wanneer je wil
maar als je dit doet nadat de introductie is begonnen kan je niet meer deelnemen aan die introductie (lijkt me duidelijk)
ik wist(/weet) ook niet wat ik wil studeren, heb me ingeschreven voor bestuurskunde :)

Nona 06-08-2003 11:34

Je kan idd nog inschrijven. Als je het tegen die tijd nog niet weet kun je altijd nog kiezen voor een oriëntatiejaar (dat wordt niet gefinancierd dus het is wel duur) of een jaartje werken om erover na te denken. Oriëntatiejaar is trouwens in Driebergen geloof ik; dan krijg je allemaal dingen voorgelegd.

Ieke 06-08-2003 13:02

Citaat:

Kruimel schreef op 06-08-2003 @ 12:34:
Je kan idd nog inschrijven. Als je het tegen die tijd nog niet weet kun je altijd nog kiezen voor een oriëntatiejaar (dat wordt niet gefinancierd dus het is wel duur) of een jaartje werken om erover na te denken. Oriëntatiejaar is trouwens in Driebergen geloof ik; dan krijg je allemaal dingen voorgelegd.
Hogeschool van Ede doet dat ook (Maar dan moet je geloof ik naar Amesvoort).
Ik dacht dat je in Leiden naar een studieadviseur kan. Er is een bepaalde datum voor, maar ik weet dat niet goed. Misschien kan jet er eens heen bellen voor info ect. Misschien kan die je helpen.
Ik ben ook nog niet echt ingeschreven. Doe nu mee aan een 2e loting en als ik weer wordt uitgelood ga ik nog weer iets anders studeren. Ik heb nu alleen die dingen opgegeven bij IB, maar verder nog geen inschrijfformuleren ingevult. Dus officieel sta ik ook nog niet echt ingeschreven..

Pinkflower 06-08-2003 13:09

Hey! Je kan toch ook gewoon half jaartje werken en jezelf orienteren en dan in februari beginnen met een nieuwe studie?
;)

Litmanen 06-08-2003 15:54

Ook ik heb mijn VWO-diploma gehaald en heb me nog niet ingeschreven. Ik weet het gewoon niet. En de tijd dringt. Maar ja, ik wil ook niet iets kiezen waarvan ik niet zeker weet of het wel wat is voor me. En op die manier kom ik er dus nooit uit. Misschien dat ik er maar een jaartje tussenuit ga. Wie weet naar de VS ofzo. Ik weet het gewoon nog niet.

Andijvie 06-08-2003 15:57

Zelf heb ik nog een herexamen deze maand, derde tijdvak dus, als ik dat haal hem ik m'n VWO-diploma en kan ik gaan studeren.. Het nadeel is dat ik pas op 30 augustus of 6 september de uitslag krijg... dus is het voor mij ook nogal vervelend met inschrijvingen... Ik zit er ook over te denken om een jaartje te gaan werken en bij te komen, want thuisstudie VWO in 1 jaar was toch nogal zwaar... Maar ja... Wat zouden jullie doen? Jaartje werken? Of toch niet?
(Als ik zak doe ik overigens nog een jaartje VWO voor 2 vakken en ga ik daarnaast werken.)

Krummeltje 06-08-2003 16:21

Citaat:

Andijvie schreef op 06-08-2003 @ 16:57:
Zelf heb ik nog een herexamen deze maand, derde tijdvak dus, als ik dat haal hem ik m'n VWO-diploma en kan ik gaan studeren.. Het nadeel is dat ik pas op 30 augustus of 6 september de uitslag krijg... dus is het voor mij ook nogal vervelend met inschrijvingen... Ik zit er ook over te denken om een jaartje te gaan werken en bij te komen, want thuisstudie VWO in 1 jaar was toch nogal zwaar... Maar ja... Wat zouden jullie doen? Jaartje werken? Of toch niet?
(Als ik zak doe ik overigens nog een jaartje VWO voor 2 vakken en ga ik daarnaast werken.)

Als je denkt dat je daarna ook nog aan een studie gaat beginnen kun je er best een jaartje tussenuit gaan. Je hebt per slot van rekening een jaar uitgespaart!

sublime 06-08-2003 16:49

ik heb ook pas afgelopen maandag alles opgestuurd naar de uni..

en als je het echt nog niet weet, kun je of er een jaar tussenuit gaan of een orientatie iets doen. zomaar iets beginnen lijkt me vrij zinloos.

ik weet dat ze bij de universiteit van humanistiek in utrecht samen met de hogeschool daar een orientatie cursus van 24 weken oid hebben wat je met je studiefinanciering kunt betalen; omdat je voor februari klaar bent kun je het terugkrijgen en dan het studiejaar daarop beginnen.

die cursus leek mij wel leuk, heel afwisselend, bv ook iets met vechtsport en kunstzinnige vakken enzo, maar tmoet je wel liggen denk ik

[Klik hier voor meer info

Andijvie 06-08-2003 17:22

Citaat:

Krummeltje schreef op 06-08-2003 @ 17:21:
Als je denkt dat je daarna ook nog aan een studie gaat beginnen kun je er best een jaartje tussenuit gaan. Je hebt per slot van rekening een jaar uitgespaart!
Studeren is echt wat ik wil, maar 't kan geen kwaad een jaartje wat geld te sparen enzo... Ik weet van mezelf dat ik echt ga studeren, omdat ik dat dus echt echt wil... Geld is dan ook wel handig :)
*gaat erover denken*

Krummeltje 06-08-2003 18:07

Citaat:

Andijvie schreef op 06-08-2003 @ 18:22:
Studeren is echt wat ik wil, maar 't kan geen kwaad een jaartje wat geld te sparen enzo... Ik weet van mezelf dat ik echt ga studeren, omdat ik dat dus echt echt wil... Geld is dan ook wel handig :)
*gaat erover denken*

Als je het echt graag wilt, kan het volgens mij geen kwaad.

nare man 06-08-2003 18:27

TINGGGGGGGG.

Rechten ;)

Ieke 06-08-2003 20:08

Citaat:

Andijvie schreef op 06-08-2003 @ 16:57:

Het nadeel daatvan is dat je uit je studieritme bent. Voor de ene is het makkelijker om erin terug te komen dan voor de ander. Dat moet je voor jezelf bekijken. Van die cursussen zijn natuurlijk een leuke optie.

Andijvie 08-08-2003 17:37

Citaat:

Ieke schreef op 06-08-2003 @ 21:08:
Het nadeel daatvan is dat je uit je studieritme bent. Voor de ene is het makkelijker om erin terug te komen dan voor de ander. Dat moet je voor jezelf bekijken. Van die cursussen zijn natuurlijk een leuke optie.
Mja, ik ben een beetje aan het twijfelen nu.. Ik heb het nu nog niet echt met iemand besproken, moet het eerst zelf bedenken...

Ik heb afgelopen jaar echt heel veel gedaan, super veel. In totaal maar vier weekjes echt vakantie. Nu ook in de zomer heb ik geen vakantie, ben de hele tijd druk geweest. Merk ook dat ik echt zin heb ik wat rust of iets anders...

Jaartje werken is wel heel gunstig, jaartje er tussen uit, bij komen van afgelopen jaar en geld sparen. Dat lukt me nu echt niet... Mja... *denkt denkt*

Nyawa 11-08-2003 16:17

Jaartje in het buitenland werken misschien? Leer je een andere cultuur kennen, staat leuk op je CV en wat extra geld is natuurlijk ook altijd praktisch. :)

Wes 11-08-2003 18:55

Citaat:

Andijvie schreef op 08-08-2003 @ 18:37:
Mja, ik ben een beetje aan het twijfelen nu.. Ik heb het nu nog niet echt met iemand besproken, moet het eerst zelf bedenken...

Ik heb afgelopen jaar echt heel veel gedaan, super veel. In totaal maar vier weekjes echt vakantie. Nu ook in de zomer heb ik geen vakantie, ben de hele tijd druk geweest. Merk ook dat ik echt zin heb ik wat rust of iets anders...

Jaartje werken is wel heel gunstig, jaartje er tussen uit, bij komen van afgelopen jaar en geld sparen. Dat lukt me nu echt niet... Mja... *denkt denkt*

Als je gaat werken, en dan doel ik op 38 uur per week of meer, heb je feitelijk gezien ook niet veel vakantie.

Andijvie 11-08-2003 19:15

Citaat:

Wes schreef op 11-08-2003 @ 19:55:
Als je gaat werken, en dan doel ik op 38 uur per week of meer, heb je feitelijk gezien ook niet veel vakantie.
Nee, snap ik, maar het is dan toch meer van; om 8 uur beginnen, om 6 uur klaar en dan ís het ook klaar.
Ik bekijk het nog even...

alwaysgood 12-08-2003 11:39

ik moet me ook nog aanmelden, komt door 2e loting. Weet wel wat ik ga doen. Moet me dus nog inschrijven, maar wil wel meedoen met de introductie. Kan dat dan nog met deze reden?

Leonoor 13-08-2003 07:59

Citaat:

Pinkflower schreef op 06-08-2003 @ 14:09:
Hey! Je kan toch ook gewoon half jaartje werken en jezelf orienteren en dan in februari beginnen met een nieuwe studie?
;)

Helaas zijn er maar weinig studies die ook in februari beginnen. Of is dat op de universiteit anders?

Ik vond het na een half jaar werken een stuk makkelijker om weer naar school te gaan, ik wist nu nog meer waarvoor ik het deed dan daarvoor (ik zou NOOIT m'n hele leven in bv. een winkel willen werken). Maar voor anderen is het idd juist weer moeilijker (nu opeens meer geld, dan weer een heel stuk minder geld en geloof me, studeren is 'rustiger' dan werken), maak daar van te voren afspraken over met jezelf (en vertel die aan anderen).

Miess 13-08-2003 09:32

Kom gezellig technische wiskunde in Eindhoven doen dan!

Ieke 13-08-2003 14:22

Citaat:

alwaysgood schreef op 12-08-2003 @ 12:39:
ik moet me ook nog aanmelden, komt door 2e loting. Weet wel wat ik ga doen. Moet me dus nog inschrijven, maar wil wel meedoen met de introductie. Kan dat dan nog met deze reden?
Ik heb de brieven voor aanmelding van de ib ook nog niet gehad, maar ik heb naar de uni gebelt of ze me info over de introductie konden sturen en of ik al mee kan doen. Heb ze dus net gehad en ik kan meedoen ookal ben ik nog niet officieel bij hen ingeschreven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.