![]() |
welke programeertalen behaars jij (redelijk)?
nou de naam zegt genoeg en om de spits af te bijten begin ik.
[list=1][*]HTML[*]JAVA[*]C#[/list=1] Volgende........ :p |
:p Nederlands ;)
|
Citaat:
html is geen programmeertaal :p 3e fuckup in 10 minuten tijd (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
PHP
BASIC VB (hetzelfde als vorige?) Pascal Delphi (hetzelfde als vorige?) C(++) GML (Game Maker Language ) J(ava)Script |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
delphi ook niet, da's een ide, je bedoelt object pascal. gml lijkt me ook een scripttaal, evenals (jawel, verrassend) javascript. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik: C C++ Java PHP C# Javascript Prolog QuickBasic En tegen mijn zin: VB VBS Edit: Ow ja, en een klein beetje Smalltalk en Pascal |
Citaat:
|
Citaat:
overigens is VBA pas echt erg :p |
Citaat:
PHP is toegespits op webapp development, maar dat maakt het niet minder 'taal'. Je kunt als je wil bijvoorbeeld heel goed een chatserver schrijven in PHP. Ow, nog vergeten: ik heb genoeg Perl gezien om d'r een gruwelijke hekel aan te hebben :D |
Citaat:
achja, we verschillen blijkbaar van mening over wat nou een programmeertaal is en wat niet. ik vind iets pas een programmeertaal als je het kunt compilen. :) |
PHP, voornamelijk CLI applications
Sun Java2 Heel basic C++, turbo C |
Offtopic: nu we toch met programmeertalen bexig zijn, kijk eens op deze site:
http://www.mines.edu/students/b/bolmstea/randlang/ |
Citaat:
En wat betreft VBA, mijn enige ervaring daarmee was tijdens een schoolproject. We moesten, jawel, een access applicatie ombouwen :D Voor het afdrukken van acceptgiro's hebben we een script moeten schrijven :) |
Citaat:
|
Citaat:
coole page trouwens deathz0rz, BrainF*** :D moest btw met uni in access een database bouwen voor een ziekenhuis met administratiezooi in vba erbij, suckage. |
Citaat:
Eenvoudig, je hoeft niet zo low level te coden. |
Citaat:
Code:
++++++++++[>++++++++++<-]>++++.---.+++++++..+++. |
Citaat:
|
Citaat:
Inefficientie of traagheid ed heb ik nooit last van. C# begin ik niet aan, ik code niet in MS talen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zei dat ik niet in MS talen code, maakt niet uit wat voor taal het is en hoe goed het wel niet is. |
Basic ( Commodore 64, QuickBasic, Asic, VB (dos en win versie) )
Pascal (TurboPascal) Delphi ( Object pascal word vanaf delphi 5 of 6 officeel Delphi genoemt ) C# (.NET meuk... bleg ) C++ (MSVC++) beetje assembler PHP scripting |
(delphi) pascal (vrij goed)
very basic shit van C, maar dat ben ik vast al vergeten (slecht) php (wel aardig) assembly (goed) |
Citaat:
|
Citaat:
|
natuurlijk ben ik als iedereen begonnen met BASIC, en ik heb QBASIC gedaan, ben verder momenteel met VB.NET bezig en heb VB6.0 aardig onder de knie
ik wil nog C++ leren (ik vind dat het geen programmeertaal is, maar ik meld wel ff dat ik ook HTML onder de knie heb ;) ) |
Citaat:
Ik wil gewoon geen MS talen coden. Zo simpel is het. |
ik moet altijd zo lachen om mensen met misplaatste principes :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Pascal en C++ heb ik gehad op school. Pascal heb ik kantjeboord gehaald, en voor C++ heb ik een herkansing. Ik wil en zal het nooit snappen.
|
Pascal/Delphi, Java, Python
C/C++ een beetje maar HTML en XML beschouw ik niet als programmeertalen, daarom zet ik ze er ook niet bij |
Prog talen:
C(++) C# VB VB.NET Java Beetje Pascal Script talen: HTML XML ASP ASP.NET |
Citaat:
nu ik je aandacht toch heb kleinigheidje Dark-Sugar : dyslexie is geen excuus (ja heb het zelf ook) assemblee c c++ object c pascal object pascal Java PHP (of het er nu wel of niet bij hoord :P ) PSQL (volgens boeken ook programmeer taal maar ja) script: html javascript asp xml |
VB & Pascal
en ook nog een beetje PHP en yup, ik ben een meisje :) |
Citaat:
ik post over het algemeen geen onzin, maar ik heb ook wel eens een slechte dag. sew me :p thanks voor link, kzal es wat reviews kijken. ik code vooral in object pascal, c++ en asm, maar ik ben helaas overal even slecht in :p |
- Waarom denken mensen dat HTML en XML scripttalen zijn? Wat een onzin! Pff, hoe moeilijk te onderscheiden, markup en (prog)-code.
- "pas een programmeertaal als je het kunt compileren", dan zijn Java en C# dus ook geen echte programmeertalen. :P Zelf gebruik ik met name PHP, al heb ik ook wel Java en C++ gehad op universiteiten. Een klein uitstapje naar C# beviel me niet heel erg goed, en ik ben nog steeds op zoek naar de ideale taal. :) PHP 5 komt denk ik wel in de buurt, maar eigenlijk wil ik het echt kunnen compileren naar ASM (plus dat de libs van PHP natuurlijk niet bepaald netjes in elkaar zitten). |
Citaat:
|
Ik houd me vooral bezig met de scriptingtalen Python, Tcl en PHP. Daarnaast doe ik ook nog een beetje Java en C.
|
Assembler, J(ava)script enneuh... die Batch shit uit DOS
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55. |